Kolmen lapseni ihot paloi auringossa - ei haittaa.
Kommentit (23)
Minä ja sisarukseni palettiin just kun oltiin 8h pihalla eilen ja 5h tänään. Trampalla hyppiessä aika kuluu ja iho palaa. No, omapahan on vikamme kun ei aurinkorasvaa jaksettu laittaa. Nyt mun hartiat on tulipunaiset ja kipeet. Mut finnit lähti ja pisamia tuli helvetisti. Meitä on neljä ja ollaan 11-17v. Olen punapää ja noi nuoremmat blondeja niin palamme aika helposti, varsinkin mie.
kyllä mua vaan haittais, jos palaisin, vaikka en melanoomaa saiskaan. On se vaan niin vittumainen tunne sen kärtsänneen nahkan kanssa eläminen. Ap on varmaan niitä vanhempia, joiden lapset seisoo hoitopaikan pihassa talvella liian vähissä vaatteissa ja räkä poskella hytisten kylmästä, kun sään mukaan pukeutuminen on ylihysteeristä.
Riippuu ihotyypistä ja monesta muustakin asiasta tuleeko se syöpä sitten jonain päivänä vai ei. Runsasluomisille tulee tietenkin todennäköisemmin kuin luomettomille ja elämäntavoilla on suuri merkitys. Sitäkään ei ole voitu aukottomasti todistaa, etteikö aurinkorasvoilla olisi syöpää lisäävä vaikutus. Nämä ovat aika monimutkaisia asioita ja ihmiskehossa kaikki vaikuttaa kaikkeen. Sikäli olen ap:n kanssa samoilla linjoilla, että palaminen ei ole kaikille yhtä vaarallista eivätkä kaikki ihmiset pala samalla tavalla. Punatukkainen luomia täynnä oleva pisamablondi kärähtää totaalisesti siinä kun vähän tummempi-ihoisella iho vaan lievästi punottaa, palamisiksi silti lasketaan kumpikin. Jokainen voi päätellä kumman melanoomariski nousee enemmän.