Sietäisitkö tällaista parisuhdetta?
Pitkä parisuhde. Alkuaikojen huomaavaisesta ja osallistuvasta miehestä tullut kaikkea muuta.
Ei tee mitään kotitöitä, ei osallistu mihinkään yhteiseen. Ei maksa osuuttaan laskuista, ei lasten kuluista. Katsoo, että mikään tekeminen tai maksaminen ei "kuulu hänelle", mm. koska talo ei ole hänen nimissään. Tissuttelee kaljaa ja polttelee tupakkaa kaiket illat. Hassaa rahansa em. tuotteisiin ja omiin kalliisiin harrastejuttuihinsa. Nykyisin jatkuvasti rahat loppu ja tuolloin yrittää vaatia, että minä tuon hänelle tupakkaa ja kaljaa, vielä sen lisäksi että maksan muutenkin lähes kaiken! Omasta mielestä menee jo liian pitkälle, mutta miehen mielestä tilanne on niin päin, että häntä aliarvostetaan ja pitää suorastaan v*ttuiluna jos en tuo pyydettäessä tupakkaa. Kauhea jupina ja niskojen nakkelu, kolmen päivän mykkäkoulu.
Umpikuja? Kokemuksia?
Kommentit (27)
Kysyt varmaan vitsillä. Puolet kommentoijista kun eivät siedä juuri minkäänlaista parisuhdetta.
Sammakkovertaus ihan osuva, juuri näin on käynyt. Asiat ovat luisuneet pikkuhiljaa tähän malliin ja koko ajan tuntuu kärjistyvän.
Pahinta on ehkä se, että minkäänlaista henkistä tukea tuollaisesta ei tietenkään saa. Itse ei tunnu ymmärtävän tilannetta ollenkaan, hänen mielestään minä olen se pahis.
Varmasti olen itsekin muuttunut liki 20v aikana ja saatan olla tylsäkin. Yritäpä pysyä mielenkiintoisena ja toisesta kiinnostuneena, kun pyörität ruuhkavuosia yksin ja toinen on kuin yksi lapsi lisää.
Ap
Laske plussat ja miinukset ja tee ratkaisusi. Miksi mies kokee noin mitä sanoo? Miten itse koet?
Laske tosiaan plussat ja miinukset. Laske ne kotityöt ja taloudellinen panostus molemmilta. Näytä nämä miehelle ja sano suoraan mikä mättää.
Löytyykö vielä kokemuksia?
Faktat on miehelle esitelty ja on todella niin, että minä teen ja maksan ns pakolliset jutut.
Ap
Sinä lähdet länteen ja mies lähtee itään.Moro ja näkemiin.
Miksi kukaan sietäisi yhtään mitään vapaaehtoisesti? Ainoastaan sellaisia asioita siedetään, joita ei voi välttää.