Onko kaikkien teinit patalaiskoja vätyksiä, jotka ei tee mitään?
Tätä palstaa lukiessa saa sen kuvan, että teinit ei tee mitään, murjottaa vaan kotona ja makaa sängyssä, korkeintaan pelaa tietokoneella, ei muuta. Eivät halua nähdä edes kavereitaan. Tai niitä ei ole. Onko näin todella?
Mun omat lapset on vasta ehkä esiteini-iässä, joten sitä pahinta vaihetta ei vielä eletä. Tuttavapiirissä ja lasten serkuissa on paljon yläaste ja lukio ikäisiä, eikä tuollaisia merkkejä ole lainkaan. Nuoret on iloisia ja mukavia, lähtevät mielellään mökille ja sukulaisten luo, käyvät uimassa, hoitavat pienempiä serkkuja, lukevat, pelaavat lautapelejä, kattavat pöytää ennen ruokailua jne.
Onko kaikki tuntemanne teinit epäsosiaalisia vätyksiä vai onko muutakin olemassa?
Kommentit (12)
Ei teinit edes suurin osa pahoja, vanhemmat vain purkavat omaa pahaa oloaan hengittämällä teinin niskaan. Ovat myös kateellisia heidän huolettomuudestaan.
Esimerkiksi mä en ole mainitsemaasi epäsosiaalista kännykkä-tietokone-addiktityyppiä. Pian lukioiässä ja nautin ulkoilusta, sukulaisten kanssa olemisesta ja vaikka millasesta toiminnasta mitä vanhemmat kovin arvostaa.
Minä olin juuri tuolkainen kamala teini :D
Hmm. Meillä on se patalaiska vätys, mutta siitä sosiaalisuudesta en tiedä. Toisaalta valittaa siitä että joutui koulussa kiusatuksi eikä ole yhtään kaveria, ja haluaisi niitä, ja välttelee näihin törmäämästä sitten vapaa-ajallakin, ei halua uloskaan välillä koska kuulemma voi törmätä näihin luokkalaisiin.
Mutta toisaalta ei näytä jaksavan pitää välejä yllä siihen ainoaan kaveriin joka joskus pyytää ulos, vaikka olen sanonut että pitäisi ymmärtää arvostaa sitä ihmistä joka sun kaveri haluaa olla eikä haikailla muiden perään.
Joo, vätyksiä on ne muut, ainoastaan ap:n tutut ja sukulaiset ovat erilaisia.
Eiei. Ne on ne MUIDEN teinit jotka on. AV-mamman teini on poikkeuksetta oikea miellyttämishalun ja ahkeruuden perikuva.
Oman lapsen kaverit ovat sosiaalisia, harrastuksissa mukana, ja ihan kohteliaita, kun tässä käyvät. MUTTA, lähes kaikkien vanhemmat sanovat, että kotona ovat kyllä juuris sellaisia töistä luistavia, toisinaan möksähtäviä, oman tilansa säilyttäjiä, kuten tuossa iässä nyt monesti ollaankin.
On laiskoja valittajia. Kaikki pitäisi tehdä nikan eteen valmiiksi, eikä silti mikään kelpaa.
Mun teini tekee koulun ohella töitä ja säästää omaa kämppää varten :) ihan mukavahan tuo on, tekee annetut kotityöt (koiran ja roskien vienti)
On, ainakin meidän (miehen) 15v ja 19v. Nukkuvat 13-14 asti, tulevat syömään, pelaavat yöhön asti. Ehkä näkevät kavereita välillä.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:35"]
Onko kaikki tuntemanne teinit epäsosiaalisia vätyksiä vai onko muutakin olemassa?
[/quote]
Kuten sinäkin, minäkin tunnen monenmoisia teinejä... Eli on muitakin olemassa.