ÄLKÄÄ JÄTTÄKÖ RAKKEJA KAUPAN ETEEN!!!
Miksi jätätte ne rakit kaupan ja kirjaston yms. Eteen? Arvaa pelottaako kulkea siitä ohi lapsieni kanssa kun joku sakemanni murisee siinä? Ja sitten te jätätte sen narun pitkäksi niin ei varmasti kukaan uskalla mennä sisälle.
jättäkää koirat kotiin jos aiotte kauppaan mennä. Monet pelkää koiria ja ei uskalla mennä sisälle.
Kommentit (55)
Se on koirillekkin parempi että pääsee oikealle lenkille eikä vaan kaupan eteen istumaan.
Olen samaa mieltä! Koirat on monesti tosi hädissään kauppojen ulkopuolella ja kuka vaan voi tehdä niille vaikka mitä! Koiria varastetaankin. Ihmiset voi vahingoittaa ja kiusata eläimiä. Keli voi olla liian kuuma(/kylmä ja onpa niitäkin tapauksia, kun omistaja on unohtanut eläimensä sinne. Tulee aina tosi paha mieli, kun näen noita odottavia koiria =(.
Mua pelottaa vastaantulijoille murisemisen sijaan enemmänkin se, että joku pöllii mun koiran siitä kaupan edestä. Tämän takia en todellakaan ota beagleani mukaan kauppaan.
Miksi ihmiset lähtee mukamas lenkille koiran kanssa, eli mennä kauppaan ja tulla suoraa tietä kotia. Ja koira istuu suurimman osan ajasta kaupan edessä.
niin ja siinä on sekin vaara,että jos joku pieni lapsi innostuu koirasta ja menee halailemaan koiraa ja koira vihastuu. Se on kyllä suurimmaksi osaksi omistajan syy.
miksi te tuotte lapsia kauppaan? Eikö heidän olisi parempi olla puistossa leikkimässä kuin kaupassa huutamassa?
Koiria potkitaan,varastetaan ja lyödään jos ne jätetään valvomatta varsinkin vilkkaalla seudulla.
jättäkää koirat kotiin, se on koiralle parempi kuin että istua kaupan edessä !
Miksi sä teet näitä koira-asioihin kantaaottavia aloituksia huutamalla? Huonoa käytöstä sultakin!
Täällä helsingissä en KOSKAAN jättäisi ruffeani mihinkään ulos ilman valvontaa.
On niitä hulluja kyllä muuallakin....
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:34"]
Se on kyllä suurimmaksi osaksi omistajan syy.
[/quote]
tai sitten sen vanhemman joka ei ole opettanut että vieraisiin koiriin ei kosketa ilman omistajan lupaa ja läsnäoloa.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:37"]Miksi sä teet näitä koira-asioihin kantaaottavia aloituksia huutamalla? Huonoa käytöstä sultakin!
[/quote] no ärsytti. Miten niin näitä? Tämä on ihan ensimmäinen aloitus koko vauva sivulla minulta. Aloittaja
Mäki menin joku hetki sit lapseni kaa s markettii siin melkei sisäpuolel se koira haukku ku mikäki ku se naruki niin pitkäl..kyl pelotti hiema..
No, mä jätän, mutta remmi ei ole niin pitkänä, että se ketään haittaisi. Meidän kaupan edustalla on siihen ihan kiinnitysjutskatkin, joten jätän kyllä.
te jotka jätätte koirat kaupan eteen perustelkaa MIKSI. ettekö te tajua että se on aika stressaavaa sille koiruudelle?
En kyllä uskaltaisi jättää omia koiriani kaupan ulkopuolelle! Ne on kyllä isoja ja vihaisen näköisiä, mutta silti joku voisi saada päähänsä vaikka heittää kivillä tai härnätä. Vielä pahempia on baarien ulkopuolelle jätetyt koirat, silloin olen kyllä ihan vähällä soittaa eläinsuojeluun...
Argumentoinnin taso häikäisee.
Niiden, joiden koirat rähisevät ja haukkuvat pihalla, ei pitäisikään ottaa koiraansa mukaan. Tai edes ottaa koiraa. Niinkuin niiden, joiden lapset haukkuvat toisiaan, tappelevat ja ovat idioottimaisia jatkuvasti, ei pitäisi ottaa lapsiaan mukaan. Tai edes tehdä lapsia.
Tuo pelko on kyllä idioottimainen argumentti. Joku voi pelätä lintuja, hämähäkkejä tai vaikka autoja mutta ei toisten ihmisten kuulu sen takia rajoittaa omaa lainmukaista elämäänsä. Koirapelko on epärealistinen pelko, jos se häiritsee arkeasi niin hae apua äläkä levitä turhaa pelkoa lapsiisi.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:42"]No, mä jätän, mutta remmi ei ole niin pitkänä, että se ketään haittaisi. Meidän kaupan edustalla on siihen ihan kiinnitysjutskatkin, joten jätän kyllä.
[/quote] miten uskallat jättää sen koiran sinne pihalle? etkö tiedä että niitä varastetaan,potkitaan jne. useimmiten ne varastetaan jos ne on pieniä. kerran näin kun joka vanha nainen hiippaili kaupan edessä ja nosti pikkukoiran syliin. Onneksi pysäytin tilanteen, omistaja kohta juoksi raivoissaan ja kiitteli.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:45"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:42"]No, mä jätän, mutta remmi ei ole niin pitkänä, että se ketään haittaisi. Meidän kaupan edustalla on siihen ihan kiinnitysjutskatkin, joten jätän kyllä.
[/quote] miten uskallat jättää sen koiran sinne pihalle? etkö tiedä että niitä varastetaan,potkitaan jne. useimmiten ne varastetaan jos ne on pieniä. kerran näin kun joka vanha nainen hiippaili kaupan edessä ja nosti pikkukoiran syliin. Onneksi pysäytin tilanteen, omistaja kohta juoksi raivoissaan ja kiitteli.
[/quote]
No, meidän kylällä on ehkä sitten vähän toinen meininki, jos muuttuu, niin sitten täytyy jättää koirat kotiin.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:43"]
te jotka jätätte koirat kaupan eteen perustelkaa MIKSI. ettekö te tajua että se on aika stressaavaa sille koiruudelle?
[/quote]
Miten niin? Sanon koiralleni "paikka" ja se istuu odottamaan. Hihnaa ei periaatteessa edes tarvitsisi mutta laitan kuitenkin kiinni, ihmisten huonon käytöksen varalta. Koirani ei pure ketään mutta on vanhempien vastuulla, etteivät lapset silti mene sitä silittelemään.
Kyllä koira voi ihan hyvin ihmistä hetken odottaa. Pitäisikö koiraa kanniskella jatkuvasti sylissä ja paapoa jatkuvasti? Anna mun kaikki kestää. Sinun perheesi tapauksessa 10v. lapsetkaan eivät varmaan osaisi odottaa hetkeä rauhassa.
En tosiaankaan jäta koiraani yksin kaupan ulkopuolelle, koska pelkään hulluja ihmisiä, enkä halua koirani joutuvan vaaraan.
Minä pelkään koiria.