Huhtivauvat 2015
Aloitanpas sitten tämmöisen :) Vasta kp5/28 meneillään mutta kun ei malttas odottaa... niin kovasti vauva haaveissa :)
Kommentit (328)
Onx kellään nyt ovisaika? Mitään oireita? Mulla toissa iltana alkoi jomottamaan alavatsaa, eilen illalla jouduin ottamaan särkylääkettäkin sen vuoksi. Ei mulla ole koskaan tällaista ollut, vaan yleensä ovisajan on huomannut vaan kirkkaasta limasta. Ajattelin vielä tänään tikuttaa, et tuleeko viivaa ollenkaan.
Kp 14/27-28 yk2
Mulla on ovisaika. Laskureiden mukaan oli eilen 17.7 ja eilen aamulla alko mrnkkamainen jomotus vasemmalla alavatsassa/alaselässä. Tänään kp 15/28 kipu vaan pahentunut ja jouduin ottaa särkylääkettä. Eilen peitto heilui joten toivovotaan että tärppäs :) milasta kipuilua muilla ollut?
Pahoiytelut korjaan kp 16/28 tänään
Hihi, pakko tulla tänne jakamaan asia, jonka mies tänään sanoi. Nauratti aivan valtavasti :D
Mies tänään illalla tokaisi kun oltiin tuossa aikaisemmin touhuttu, että miksei tää juttu voi olla samanlainen kun ostaa esimerkiksi arvan, tietäis heti että onko voittanut vai ei :D Voivotteli tätä odottelua siis lähinnä kun ei tiedä koska tärppää. Hupaisaa. :)
Mä en tiedä teistä muista, mutta nyt kun me olemme aktiivisesti alkaneet yrittämään, niin olen enemmänkin ruvennut miettimään näitä vauva-asioita. Rakastan lapsia ja olen aina halunnut niitä, mutta nyt kun ajattelee että se hetki voi olla kohta ihan oikeasti käsillä kun musta tulisi äiti.. Alkaa pelottamaan. Kaikenlaisia kysymyksiä pyörii mielessä. Pärjäänkö mä? Pystynkö siihen? Kummallakin vakituinen työ, mutta riittääkö siltikään rahat? Pelottaa kaikki raskausajasta synnytykseen ja elämään sen jälkeen. Mutta kai tämä on kuitenkin ihan normaalia.. Mä olen vaan aina hirveästi stressannut asioita ja nyt on kaikenlaista mielessä pyörinyt :)
Maalisvauvoista tiputtu. Ärsyttävästi 1 yrityskierrosta kuukautiset myöhästyivät kuin kiusallaan yli 2 viikkoa, mutta vihdoin alkoivat!
Nyt kp3/30-35 yk2
Tiedättehän Kuumeilija91 ja Tuulianniina, että raskautta yrittäessä ei saisi käyttää Ibuprofeiinia? Se voi ilmeisesti estää kiinnittymisen. Eli ei kannata ovulaatiokipuihin käyttää Buranaa Ym kipulääkkeitä vaan parasetamolia.
Tuli näistä teidän ovulaatiojutuista mieleen, että muistaakseni oviskivut olivat joskus nuorempana paljon voimakkaammat. Kipulääkettä en ole koskaan joutunut käyttää. Jännä miten erilaisena ihmiset tuntevat ovulaation eri tavalla. Itsellä tunnen viiltäviä iskuja\puristuksia munasarjoissa ja menkkakivut taas kohdun supisteluna. Kuvitelkaa, että alle 30v:na rakastin menkoja. Heti kun edelliset loppui ja odotin jo uusia alkamaan :D Oli naisellinen olo, kun ne alkoi. Olin aina täysin oireeton. Nykyään vähän enemmän supistelee.
Tavattu 10/2012
Aloitettu yrittäminen 08/13
Hoitoihin haettu 05/14
Miehen spermassa vikaa ja jatkekettu luomuna 09/14
Naimisissa 10/2014
Kyllä kyllä, tiedossa on! Paracetamolia otin :) Mulla ei ole ovulaatio koskaan tuntunut niin kipeästi kuin se nyt oli. Tämä vahvisti aavistuksiani siitä, että edellinen kierto päättyi keskeytymiseen. Yleensä en ovulaatiota ole huomannut kuin limoista. Tämä ovis tuntui nyt kovana menkkakipuna kahtena päivänä. Itse en ole kyllä koskaan menkkoja odottanut :DD
Kp16/27-28
^ Monet alkaakin vasta sitten tuntemaan ovulaation, kun alkaa yrittämään raskautumista. Kun alkaa kuunnella kroppaansa. Mä joskus nuorempana ihmettelin, että mitä ne viiltelyt olivat. Vasta aikuisiällä kuulin, että ovulaatio kipuja.
Tavattu 10/2012
Aloitettu yrittäminen 08/13
Hoitoihin haettu 05/14
Miehen spermassa vikaa ja jatkekettu luomuna 09/14
Naimisissa 10/2014
Tiedetään tuo burana homma :) tuulianniina toi 2päivän menkkakivut kuulostaa niin samalta mitä mulla oli !
Odottavan aika on P I T K Ä!
Yk 4, kp 27/30-35
Mikä fiilis muilla?
Täällä kp 19/28, vielä puoltoista viikkoa odotusta ! huh kunpa ei menkat tulisi.
Eikö tässä ketjussa ole ollenkaan listaa siitä, missä vaiheessa kukakin menee, kuten aiemmissa ketjuissa? Sitä oli kiva seurata.
Täällä sama kuin kuumeilija91:llä, eli kp 19/28. Ja odottavan aika on tosiaan PITKÄ, onneksi on kesä ja on niin paljon ohjelmaa, että aika kuluu edes vähän nopeammin :D
Tää on varmaan vaan toiveajattelua mutta tänään ilmennyt oikeella puolella menkkamaisia kipuja ja väsyttäny normaalia enemmän ja äsken tuli tosi huno olo :o eihän toi voi kuitenkaan liittyä mahdolliseen raskauteen kun eikö alkio kiinnity vasta n. 6 päivää ovulaation jälkeen ja vasta kiinnittymisen jälkeen alkaa muodostumaan sitä raskaushormonia :s
Täällä samanlaista toiveajattelua, aamulla alavatsaa vihlaisi hetken ajan ja töissä oli aamusta etova olo :O Hassua että alkaa oireilemaan kaiken näköistä vaikka tietää, ettei voi vielä oikeasti olla mitään raskaus oireita.
Voi olla aika hölmö kysymys, mutta miten mä katson nyt viime kerralla mun menkkojeni alkaneen? Mulla tuli tosiaan pari tai jopa kolmekin päivää semmosta outoa tummanruskeaa tuhruvuotoa vaan mitä ei ole ikinä ennen ollut, laskenko mä nekin päivät jo menkkapäiviksi? Itse menkat kesti vaan muutaman päivän ja se on myös mulle erittäin outoa kun yleensä vuodan kuin seula sen 7 päivää.. Kiva jos joku viitsii vastata :)
Mä laskisin nuo tuhrupäivät, mutta tiedäppä tuota. Ootko just lopettanu hormonaalisen ehkäsyn?
Täällä kans yks kuumeilija (vm91) liittyy joukkoon! Pillerit lopetin ihan vasta ja kiertokin ollut vähän sekaisin, mutta optimistina toivon, että heti tärppää. Ensi viikolla sen näkee, kun menkkojen pitäis luultavasti alkaa (toivottavasti ei ala!). Toiveissa olis siis toinen lapsi, ensimmäinen täyttää kohta 3v. :)
Liityn tänne mukaan, maaliskuisissa kävin jo ihmettelemässä, mutta sieltä melko odotetusti tipahdin.
Pillerit lopetin toukokuun lopussa ja ensimmäinen kierto oli tuplat normaalista, tänään kuitenkin viimeinen alkoi ensimmäiset luomumenkat :) Viime kierrolla ei varsinaisesti yritetty, mutta koska aloin stressaamaan mahdollista raskautta pitkittyneen kieroon vuoksi, nimeän tämän yk2.
Esikoista siis yritetään.