Jestas minkä läävän keskellä lapset elää
Facebookissa Onko sinulla Suomen kaamein keittiö? nimisessä ryhmässä tuo josta nyt kovasti kohistaan, kurkatkaa. Miksi valitetaan että tarvittais uusi keittiö kun ei voida edes siivota???!! P*skavaipat ja kaikki tiskipöydällä, aamen
Kommentit (53)
Joo, mä tein pitkää työpäivää ennen äitiyslomaa ja joka ilta ennen nukkumaanmenoa laitoin paikat kondikseen. Tiskit, pyykit, lelut, kengät eteisessä ka pyyhin tasot. Vie alle puoli tuntia vaikka olis kuinka väsynyt. Tuossakin kuvassa vois äiti ottaa nyt niskasta kiinni ja alkaa järjestelemään, yks kasa per ilta vaikka. Kyllä se siitä.
wtf, siivos heti kun ihmiset kommentoi sotkusta :D
Mun äiti teki raskasta työtä, mutta jotenkin sai kumminkin mahdutettua lasten huomioimisen, siivoamisen, ruuanlaiton, kaupassa käymisen ym. arkeen. Se puolisenkin tuntia riittää päivässä järjestelyyn.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 10:49"]
Joo, mä tein pitkää työpäivää ennen äitiyslomaa ja joka ilta ennen nukkumaanmenoa laitoin paikat kondikseen. Tiskit, pyykit, lelut, kengät eteisessä ka pyyhin tasot. Vie alle puoli tuntia vaikka olis kuinka väsynyt. Tuossakin kuvassa vois äiti ottaa nyt niskasta kiinni ja alkaa järjestelemään, yks kasa per ilta vaikka. Kyllä se siitä.
[/quote]
Ihan äidinkö velvollisuus se on pitää keittiö siistinä?
Joo, aika käsittämätön läävä. Jos tavaraa on liikaa niin jätesäkkiä alle. Elämänhallintaongelma jos ei tuon vertaa hallitse perusjärjestyksen ylläpitoa.
Eiköhän osallistuminen "kaamein keittiö" -kilpailuun ole motivoinut kuvan linkittäjää panemaan parastaan sen sotkun kanssa...
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 10:25"]
Onhan tuo nyt kaaos mutta aika liiottelua joku ls-ilmoitus. Jotkut vaan ovat epäkäytännöllisiä ja sotkuisia mutta ei se kerro siitä, ovatko hyviä ja läsnäolevia vanhempia. Tuttavani kertoi, ettei ehdi lainkaan leikkiä lastensa kanssa, sillä kaikki aika menee siivoamiseen. Minä kerroin, etten ehdi siivota, kun kaikki aika menee lasten kanssa leikkimiseen. Valintoja.
[/quote]
Valintaa on myös tehdä molemmat. Siisti keittiö (ja muu koti) ja aikaa olla lasten kanssa. Mielestäni lapsia ei tarvitse vanhemman viihdyttää koko ajan, vaan lasten on opittava olemaan ilman jatkuvaa seuraakin. Itselläni kolme alle 5v.
Höh, odotin kommenttien perusteella paljon pahempaa. Hysteerisiä olette jos puhutte ls-ilmoituksista tällaisen yhteydessä.
Höh, odotin kommenttien perusteella paljon pahempaa. Hysteerisiä olette jos puhutte ls-ilmoituksista tällaisen yhteydessä.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 12:27"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 10:49"]
[/quote]
[/quote]
Kuka niin on sanonut? Mutta tosiaan, annapa tiskirätti 6vuotiaalle niin saat kyllä itse tehdä vielä perässä. Miksi turhaan jos paino on sanalla nopeasti.
Meillä oli aikanaan juuri tuollaista. Mies huusi minulle, että lopeta nalkutus ja minähän lopetin. Annoin miehen elää kuin pellossa ja lopetin sen jälkien siivoamisen. Kyllä - se jätti vaatteita tiskipöydälle, paskavaipat pakastimen päälee, banaaninkuoret sanomalehtien sekaan ja sai järkyttävän raivarin, kun äitinsä tuli käymään ja kauhistui kodin sotkuisuutta. Anoppi piti minulle saarnan siivoamisesta ja minä totesin hänelle, että ihan jokainen tavara väärällä paikallaan on poikansa siihen omin hellin käsin asettelema, ei minulla ole oikeutta niihin koskea. Sitten anoppi piti pojalleen saarnan ja varmisti, että tämä siivoaa jälkensä.
En ymmärrä ihmisiä, jotka elävät saastan keskellä, oli kämppä juurikin uusi tai sisustus jo 40-vuotta vanhaa. Kappien yms kuluminen on eri asia kuin uloste ruokapöydällä.
Voin kyllä kertoa että paskaläävässä asuminen lapsena oli ihan kamalaa! Paskat vaikka vanhemmat oli muuten hyviä vanhempia, mutta se järkyttävän sotkun keskellä eläminen oli tuskaa lapselle ja suosittelen jokaista tekemään ls-ilmon jos kohdalle sattuu koti missä on oikeesti likaista sekä sotkuista.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 13:00"]
Voin kyllä kertoa että paskaläävässä asuminen lapsena oli ihan kamalaa! Paskat vaikka vanhemmat oli muuten hyviä vanhempia, mutta se järkyttävän sotkun keskellä eläminen oli tuskaa lapselle ja suosittelen jokaista tekemään ls-ilmon jos kohdalle sattuu koti missä on oikeesti likaista sekä sotkuista.
[/quote]
Kertoo jostain mielenterveysongelmista jos ei kotiaan pysty pitämään asuttavassa kunnossa! Ja pakottaa vielä lapsensa asumaan siellä.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 12:50"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 12:27"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 10:49"]
[/quote]
[/quote]
Kuka niin on sanonut? Mutta tosiaan, annapa tiskirätti 6vuotiaalle niin saat kyllä itse tehdä vielä perässä. Miksi turhaan jos paino on sanalla nopeasti.
[/quote]
Tuota... en ole se jolle vastasit, mutta... jos oikein kovasti mietit, niin saatat keksiä jonkun muunkin perheenjäsenen kuin äidin ja sen 6-vuotiaan.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tuota... en ole se jolle vastasit, mutta... jos oikein kovasti mietit, niin saatat keksiä jonkun muunkin perheenjäsenen kuin äidin ja sen 6-vuotiaan.
Kyllä normaali siisteys ja puhtaus PITÄÄ olla aina, ja eritoten jos lapsi tai lapsia. Ei meillä jynssätä mutta keittiö on puhdas, samoin astiat joista lapset syö, jääkaappi on siisti ja aina kunnollista ja hyvää ruokaa, olohuoneen lattia koeteaan pitää siitä kohden puhtaampana jossa vauva kellii. Ei saa olla sika eikä liian tiukkiskaan. Olisi noloa jos lapsi saisi ruokamyrkytyksen tai jonkin ihottuman liasta, menisihän siinä maine ja heti. Meillä on suuri Leevi koira joten ei voi olla liian siisti vaikka haluaisikin.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 13:02"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 13:00"]
[/quote]
Kertoo jostain mielenterveysongelmista jos ei kotiaan pysty pitämään asuttavassa kunnossa! Ja pakottaa vielä lapsensa asumaan siellä.
[/quote]
No jos se sotku pysyy kuitenkin joissain rajoissa, niin ei välttämättä kerro mielenterveysongelmista vaan ihan vaan luonteesta. Joillekin ei siisteys ole niin oleellista, vaikka se teidän mielestänne saattaa kuulostaa oudolta. Minulla esimerkiksi se tulee prioriteettijärjestyksessä jossain lapsien, (vaativan) työn, parisuhteen, ystävyyssuhteiden, liikunnan harrastamisen ja unen jälkeen. Olen jossain määrin sotkuinen, mutta ihan varmasti kelpo äiti ja ihminen muutenkin. Olisi aivan absurdia, jos joku tekisi lastensuojeluilmoituksen siksi että meillä ei ole aina tiskipöytä siisti, tai jonnekin kertyy kasoja. Eiköhän niitä lastensuojelun resursseja kannata mieluummin säästää jonnekin ihan muualle.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 13:07"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei liity kuvan tapaukseen mutta tuli kysyjästä mieleen exä, jonka mielestä äiti siivoaa ja miehen työtä oli ilmeisesti vain kaljapullojen tyhjentely ja tv:n katsominen. Vieläkin kapakoissa haukkuu minua laiskaksi akaksi joka ei siivonnut :)
Siinä oli paljon keittiöön kuulumatonta tavaraa, esim vaatteta ja lehtiä.
Itsellä oli hauska siivouskokemus viime viikolla, viisi vetoa imurilla eteiseen päin, niin näytti tosi puhtaalta. Se oli yksi matto niin kissankarvoissa.