Miksi niin monet koiraharrastajat (ja kasvattajat) ovat lihavia??
Otsikossa oikastaan se, mitä "ihmettelen"? Pari päivää sitten olin eläinlääkärissä käymässä ja siellä oli joukkokuvaus meneillään...Tuli taas ihmeteltyä samaa kuin aikaisemminkin, että miten aktiivi koiraharrastajat ja etenkin kasvattajat ovat usein (ei kaikki tietenkään) lihavia tai jopa ylilihavia??!! Eivätkö he ulkoile koirien kanssa ollenkaan tms.... Sama juttu näyttelyissä..semmoisia ihme mammoja täynnä...
Kommentit (23)
Minä en ymmärrä tuota näyttelytouhuakaan ollenkaan. Menee melkein jo eläinrääkkäyksen puolelle, kun koiria trimmaillaan, asetellaan seisomaan hienossa asennossa, kuljetetaan pitkiä matkoja paikasta toiseen, pidetään pienessä häkissä jne. Ja sitten ne rodut jalostetaan pilalle, koska ulkonäkö on niin tärkeä. Ihan sama vaikka koiralla olisi hengitysvaikeuksia, onhan se lyttäkuono nyt niin nätti! Sama juttu kaikkien eläinlajien kanssa, joilla tätä näyttelytouhua harrastetaan. Eläimestä tulee kuin käyttöesine. Voisin paasata myös hevosharrastuksesta, mutta jääkööt se toiseen kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä tuota näyttelytouhuakaan ollenkaan. Menee melkein jo eläinrääkkäyksen puolelle, kun koiria trimmaillaan, asetellaan seisomaan hienossa asennossa, kuljetetaan pitkiä matkoja paikasta toiseen, pidetään pienessä häkissä jne. Ja sitten ne rodut jalostetaan pilalle, koska ulkonäkö on niin tärkeä. Ihan sama vaikka koiralla olisi hengitysvaikeuksia, onhan se lyttäkuono nyt niin nätti! Sama juttu kaikkien eläinlajien kanssa, joilla tätä näyttelytouhua harrastetaan. Eläimestä tulee kuin käyttöesine. Voisin paasata myös hevosharrastuksesta, mutta jääkööt se toiseen kertaan.
Miksi kommentoit, jos et asiasta mitään tiedä tahi ymmärrä? Omassa rodussani ei trimmailla, ei asetella, eikä pidetä pahemmin häkeissäkään (paitsi sen aikaa kun on toisen koiran kanssa kehässä pari minuuttia). Eikä ole lyttykuonoakaan. Ja kyllä tämä on käyttö"esine". Käytetään nimittäin rodun alkuperäiseen tarkoitukseen, eli paimenena. Näyttelyissä käydään silloin kun se aikatauluun sopii tai tarvitaan jollekin koiralle näyttelytulos.
Noista paskoista. Mun kokemuksen mukaan aktiivisesti koiriensa kanssa harrastajille on selkärankaan iskostunut tapa kerätä koiransa jätökset tienlaidasta, sillä treenialueilta ja kisapaikoilta ne on kerättävä. Useimmin paskat jää näiltä kotikoirien omistajilta, joille koiran kanssa harrastaminen on sitä pari kertaa päivässä korttelin ympäri kiertämistä.