En voi olla herkkä mieheni kanssa
Onko muilla vastaavaa tilannetta? Että ette voi olla herkkiä miehenne kanssa, vaan joudutte tavallaan siinä ihmissuhteessa kovettamaan itsenne?
Mulla siis tää tilanne EIKÄ johdu siitä, että mies olisi jokin erityinen törkimys, on aika normaali perusmies, joka tekee enempi kuin puhuu. Ja jos itken, halaa kyllä.
Mutta ihan vain arjessa en tunne, että voin olla oma herkkä itseni. Kun toinen puhuu vain arkisia juttuja.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Herkkyys on heikkous.
Ja paskat on.
Kuvailetko vähän miten tämä herkkyys ilmenee tai pitäisi sinusta suhteessa ilmetä?
Herkkyys = jokaisesta pikkujutusta mielensä pahoittaminen, ei ihme jos menee hermot
Identifioi ongelmasi, lue suunnitelma niiden ratkaisemiseksi. Hoida ongelmasi ja sen jälkeen ei enää itketä. Helppoa.
M28
Vierailija kirjoitti:
Kuvailetko vähän miten tämä herkkyys ilmenee tai pitäisi sinusta suhteessa ilmetä?
Jos puhun asioista, jotka koskettaa mua, mies ei vain saa siitä kiinni. Eli ei tajua, miksi koen jonkin asian niin vahvasti.
Jos tunnen epävarmuutta jossain asiassa, jännitän vaikkapa tulevaa esiintymistä tms. en tunne saavani rohkaisua tai että pelkoni otetaan tosissaan. Mies kuittaa sen vain kevyesti sanoilla "hyvin se menee" ja vaihtaa puheenaihetta. Joudun hakemaan sitten sen tuen ja kannustuksen muilta ihmisiltä ja samalla miestä kohtaan tuntemani läheisyys vähenee.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Herkkyys on heikkous.
Suhde on vahva silloin, kun uskaltaa näyttää oman heikkoutensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos puhun asioista, jotka koskettaa mua, mies ei vain saa siitä kiinni. Eli ei tajua, miksi koen jonkin asian niin vahvasti.
Jos tunnen epävarmuutta jossain asiassa, jännitän vaikkapa tulevaa esiintymistä tms. en tunne saavani rohkaisua tai että pelkoni otetaan tosissaan. Mies kuittaa sen vain kevyesti sanoilla "hyvin se menee" ja vaihtaa puheenaihetta. Joudun hakemaan sitten sen tuen ja kannustuksen muilta ihmisiltä ja samalla miestä kohtaan tuntemani läheisyys vähenee.
Ap
No mitä jos tekisit vanhanaikaiset ja puhuisit asiasta miehellesi...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No mitä jos tekisit vanhanaikaiset ja puhuisit asiasta miehellesi...?
No näinpä. Ongelma on se, että olen mennyt "lukkoon". En pysty puhumaan, kun odotan jo valmiiksi pettymystä ja sitä, etten kuitenkaan tule ymmärretyksi. Ap
No tuohon vaikuttaa mm. lapsuudenkodin ilmapiiri, että miten osaa suhtautua. Kyllä se voi olla, että mies ei vain osaa suhtautua sun tunteiluun. Kokee neuvottomuutta siis enemmän kuin kovuutta. Voi olla, että hänen lapsuudessa nuo asiat on vain lakaistu maton alle.
Vierailija kirjoitti:
Herkkyys on heikkous.
Osoitit tällä kommentilla, että olet heikoista heikoin, jota tulisi saunan takana hieman "vahvistaa". Mojo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herkkyys on heikkous.
Ja paskat on.
Paska ei ole heikkous.
Ei minunkaan mieheni kaikkea tajua. Mieheltä ei voi vaatia täydellisyyttä. "Yksin oot sinä ihminen, kaiken keskellä yksin."
Aikuinen tyttö kirjoitti:
Ei minunkaan mieheni kaikkea tajua. Mieheltä ei voi vaatia täydellisyyttä. "Yksin oot sinä ihminen, kaiken keskellä yksin."
Näin se on aina. Ja tulee olemaan.
Herkälle on paras just tollainen maan pinnalla oleva puoliso. Joka ei lähde mukaan epävamuuksin eikä paisuttele asioita vaan sanoo juuri noin eli hyvin se menee.
Vierailija kirjoitti:
No tuohon vaikuttaa mm. lapsuudenkodin ilmapiiri, että miten osaa suhtautua. Kyllä se voi olla, että mies ei vain osaa suhtautua sun tunteiluun. Kokee neuvottomuutta siis enemmän kuin kovuutta. Voi olla, että hänen lapsuudessa nuo asiat on vain lakaistu maton alle.
Näin varmasti on. Miehen perheessä ei puhuta tunteista. Musta oli tosi outoa kun esim. läheisten ihmisten kuolemisestakaan ei keskusteltu, mun suvussa taas muistellaan vainajaa yhdessä ja kerrataan myös yhdessä läpi kuolemaa edeltänyttä aikaa.
Vaan eipä tämän tietäminen auta mitään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Herkälle on paras just tollainen maan pinnalla oleva puoliso. Joka ei lähde mukaan epävamuuksin eikä paisuttele asioita vaan sanoo juuri noin eli hyvin se menee.
Lisään vielä, että jos molemmat olisivat herkkiä niin ei suhteesta tulisi mitään. Kumpikin odottaisi vakautta ja varmuutta toiselta eikä sitä saisi.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kyllä kokenut saavani enemmän apua ystäviltä, joiden kanssa puhutaan pelosta ja samalla oon saanut kuitenkin myös kannustusta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että jos molemmat olisivat herkkiä niin ei suhteesta tulisi mitään. Kumpikin odottaisi vakautta ja varmuutta toiselta eikä sitä saisi.
En mä kyllä nytkään tunne saavani vakautta ja varmuutta. Päinvastoin joudun koko ajan ponnistelemaan ja olemaan vahvempi kuin oikeasti olen. Ap
Herkkyys on heikkous.