Seksitön parisuhde tekee minut hulluksi
Hei! Olen 22-vuotias nainen ja seurustellut nyt reilut 3 vuotta mieheni kanssa. Ollaan asuttu yhdessä n. 2,5 vuotta tuosta ajasta, eikä ole lapsia ja kumpikin on ruumiinrakenteeltaan normaaleja (painoindeksi molemmilla jotain 21-23) ja meillä on myös yhteinen urheilullinen harrastus + vaikka kuinka paljon muita yhteisiä juttuja mitää tehään yhessä ja ollaan henkisesti tosi samanlaisia.
Hän kehuu minua kauniiksi melkein päivittäin. Ja se siitä. Siinä on hänen huomionsa minulle. Minä hipsuttelen ja harjaan hänen päätään. Hieron hänen selkäänsä. Laitan ruokaa ja ylläriksi leivon yms. siivoan hänen sotkujaan. Kehun komeaksi ja seksikkääksi, taitavaksi harrastuksissaan, työssään.... Koska rakastan häntä ja haluan että hän tuntee itsensä todella rakastetuksi. Sitten. Ehdotan seksiä/teen aloitteen millä tavalla hyvänsä seksin suhteen niin tää jätkä jäätyy.
Ei kelpaa kielarit, ei saa näykkäistä korvasta, kuiskia korvaan, puhua tuhmia, koskea nänneihin, penikseen eikä mihinkään aloitteeksi. Eikä muutenkaan. Ennen tein alotteita aina kun mua panetti, eli vähintään jokatoinen päivä. Nyt oon tullu niin montaa kertaa torjutuks et en tee alotetta jos en huomaa että sitäkin panettais tai saatan koittaa kerran kahessa viikossa. Laihoin tuloksin.
Suhteen alussa meillä oli n. ekan kahen kuukauden aikana seksiä pari kertaa viikossa. Huoh. Jos nykyään olis edes se kerta viikossa ni en olis kirjottamassa tänne.
Nyt ollaan taas oltu "vaihteeks" kk ilman mitään seksiä enkä oo jaksanu seksistä mainita muuta kun että oon kysyny onko kaikki kunnossa kun meillä ei taas ole ollut tosi pitkään aikaan mitään. Että voisinko tehdä asialle jotain/ haluaako hän puhua jostain?... Olen aikasemmin vuosien mittaan ottanu tän asian esille muutaman kerran aika vakavasti mutta ymmärtävään sävyyn, kun ei tosiaan ole enää ku se perus lähetyssaarnaaja pikanusasu kerran kuussa tai kahessa. Onhan hän toki näiden keskustelujen yhteydessä sit ehdottanu et "voitais jossai vaihees kokeilla vaik sillee ja tällee" ja oon innostunu ja kehunu et hyvä idea et kokeillaan vaan, mut ei... kaikki jatkunu samanlaisena silti. Vaikka oon joskus jopa purskahtanu itkuunkin että perkele ku ei libidot näytä kohtaavan ku kaikki muu menee hyvin et en haluais seksin takia joutua eroamaan. Eli kyllä se tajuaa et asia on vakava, en vaan ymmärrä miksei sillä riitä motivaatiota tehdä omaa osaansa?
Nyt oon tosiaan tän viimesen kk:n ollu täysin hiljaa kaikesta seksistä, ja aikasemminkin koittanut "pihdata" ni eilen se mainitsi et "kohta pitää varmaan runkata kun alkanu panettaa jos ei saa pimppiä". Niin. Sit se olis taas se pikanusu ja se olis tyytyväinen ja mun tekis mieli silti. Ei ole mun mielestä ratkaisu.
Mä oon jopa niin epätoivonen et ehdotin tänään sille ihan rauhallisesti ja tosissani että pitäiskö sen kokeilla toista naista/toisia naisia jossain kohtaa niin sais itsevarmuutta, kun se on ennen mua harrastanu seksiä vaan yhden eksänsä kanssa. Se vaan häkelty, hymyili ja katteli varpaitaan et "hehheh, ei ehkä onnistuis tosta noin vaan sellanen skenaario".
Tänäänkin mua suorastaan vitutti kattoa kaikenmaailman pariskuntia tuolla ulkona kun käytiin syömässä jotka pusutteli ja helli toisiaan ja kun joku jätkä puristi naistaan pepusta saaden naisensa naurahtamaan niin samalla mulla kostu silmät ihan puhtaasta masennuksesta.
Mua ahdistaa. Mä en ole pettäjä ja kuolen jos joudun jättää ton ihmisen tämmösen asian vuoksi. Mitä ihmettä mun pitäis tehdä? Auttakaa!
Kommentit (22)
Kamalaa että jo 3 vuoden jälkeen seksielämänne on tuossa kunnossa. Sinuna miettisin vakavasti haluatko viettää elämääsi sidottuna ihmiseen, joka ei osoita rakkauttaan (jos sitä on?), ja vain sen takia, että yhdessäeläminen kämppiksinä ja harrastuskavereina sujuu hyvin. Kokemuksesta tiedän, että yhteiseen harrastukseen liittyvä reissaaminen ja muu yhdessäolo on mahtavaa, mutta kumppanin nautinnon huomiotta jättäminen harvoillakin kerroilla on mielestäni rakkauden puutetta.
Sinuna miettisin myös millainen tilanne olisi joskus tulevaisuudessa lasten kanssa. Jos mies ei helli sinua, osaisiko hän olla hyvä isä mahdollisille tuleville lapsillenne?
Entä jaksaisitko sinä olla hyvä äiti yövalvomisten täyttämän ja superstressaavan arjen keskellä lapsillesi, jos sinulle ei osoiteta rakkautta?
Nyt ehkä jaksaisit kitkuttaa epätyydyttävän seksielämän kanssa, mutta väitän että tyypillisen lapsiperheen arkea ei voi edes kuvitella ennen toista lasta ja viimeistään se stressitestaa suhteen.
Vertailun vuoksi tilanteeseesi, meillä on vaimon kanssa samaan tapaan yhteisten urheiluharrastusten ja kiinnostusten sekä henkisen yhteyden täyttämä suhde, joka on kestänyt 23 vuotta, mutta isona erona kuvaamaasi tilanteseesi on rakkauden osoittaminen ja seksi sekä se että pystymme puhumaan seksiin liittyvistä asioista.
Meilläkin seksin määrä väheni jossain kahden vuoden kohdalla, mutta se väheni vain lähes jokapäiväisestä ja joskus useammastakin kerrasta per päivä pariin kolmeen kertaan viikossa. Hellyyttä osoitettiin molemminpuolisesti ja välillä varsin paljonkin. Seitsemän vuoden kohdalla oli kuiva kausi, vaimo ei oikein innostunut mistään, oli aika välinpitämätön minun suhteen muutenkin ja seksin määräkin tippui pahimmillaan ehkä kertaan viikkoon ja jo siinäkin mietin jättämistä, mutta muut yhteiset asiat sekä aikaisemmat hyvät vuodet saivat vielä yrittämään. Tilanne paranikin vajaan vuoden aikana. Nyt 23 vuoden ja 3 lapsen (9v, 7v, 3v) kanssa on seksiä (ja hellyyttäkin) taas turhan vähän eli n. 0-1 krt viikossa. Ehkä kerran kuussa on hyvää seksiä eikä "säälistä annan" tyhjennystä, mutta on sekin torjutuksi tulemisineen ja kuivine viikkoineen jo turhauttanut pahasti ja meillä on käyty vakava keskustelu siitä ettei näin voi jatkua, koska pääni ei enää kestä ja sorrun vielä pettämään tai päädyn eroon. Onneksi vaimo oli samaa mieltä että tilanteelle pitää yrittää tehdä jotain ja nyt mennään vielä samaan suuntaan.
Kaikkea hyvää sinulle ja toivottavasti löydät onnen.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 22:12"]
Moi, tunnistan miehenä joitakin noita piirteitä itsessäni. Miehesi saattaa ajatella naista niin ihanana olentona, ettei halua "liata" tätä seksillä. On kenties ujonpuoleinenkin. Eikä oikein ehkä ole varma, kiten sinua pitäisi koskettaa, että tuntuu hyvälle. Kun kerran keskustelua on kokeiltu ilman tulosta niin vielä olisi yksi ajatus. Juota ukko känniin ja käy kimppuun. Kuulostaa hölmöltä, mutta voi toimia.
[/quote]
Menee vähän OT:ksi.
Huh, huh - "liata seksillä"...
Likainen seksi ei kuulosta lähtökohtana hyvälle. Pimeässä peiton alla, nopeasti, kukaan ei saa tietää, ei saa tuntua liian hyvältä, nainen ei saa pitää ääntä, jne.
Mutta voin kuvitella ettei sille voi mitään, jos oma mieli on sitä mieltä että on päässyt "once in a lifetime"-madonnan kanssa parisuhteeseen eikä epäonnistumisen pelossaan pysty kokeilemaan mitään vaikka se toinen vaihtoehto on nimenomaan sitä epäonnistumista. Varmaan tämänkin takia naiset retkahtavat "renttuihin", jotka uskaltavat härskisti vain kokeilla ja katsoa mihin asiat johtavat.
Kuulostaa niin uskomattomalta että eihän tuo voi olla totta! :O Epäilisin heti että sillä on joku toinen hoito jota se käy vetelemässä pussit tyhjäksi.
Tai sitten sillä on masennusta ja alhainen testosteronitaso. Sen voi käydä mittauttamassa helposti, on myös nuorten miesten vaiva.
Keskustelua olet selkeästi jo yrittänyt. Eri asia on se, miten neutraalisti olet asian onnistunut ilmaisemaan.
Joskus ei halut vain kohtaa. Lue tältä palstalta mitä neuvoja on muille samassa tilanteessa olevilla naisille ja miehille annettu. Ehkäpä niistä on apua. Mutta jos haluat antaa hänelle hieman aikaa ilman painostusta, niin puhutaan vähintään 3-4 kuukaudesta. Näissä asioissa pari viikkoa ei ole mitään.
Voi ihme... Jos minun vaimoni tekisi joskus aloitteita niin kuin sinä, olisin onnellinen mies. Vaan kun ei tee, ei millään tavalla. Eikä toki suostu mihinkään jos minä teen aloitteen. Yllätin itsenikin taannoin, ja tein aloitteen, se taisi olla ainoa kerta viimeiseen kolmeen vuoteen. En saanut edes vastausta. :(
Eihän tuo voi pitää paikkaansa, ettei mies halua. Itse ainakin halusin lähes jatkuvasti siihen asti, kun asiat olivat muuten kunnossa ja olin kuitenkin huomattavasti vanhempi, kuin miesystäväsi. Niin ja mainitsen viekä, että myös toimi siihen asti houkuttelematta, kun asiat olivat kunnossa. Sitten ei enää, kun alkoi kertymään ongelmia muiden asioiden suhteen.
Ilmeisesti teillä yksinkertaisesti ei halut kohtaa. Siinä tapauksessa vaihtoehdot ovat joko ero tai tyytyminen tilanteeseen. Omassa suhteessa nainen on haluttomampi osapuoli. Tosin libidoni on harvinaisen korkea ja hänellä aivan tavallinen, eli seksiä on kuitenkin.
Ehkä keskusteluja asiasta ei kannata käydä siitä näkökulmasta, että kyselet "onko hänellä kaikki kunnossa" ja voisitko jotenkin niitä lisätä. Voisit kertoa itse kaipaavasi seksiä useammin, mutta et halua tulla torjutuksi, joten et tee aloitteita usein.
Ei muutakuin "uutta matoa" koukkuun. Ei hyvin mene,mikäli jo parisuhteen tuossa vaiheessa seksin kanssa ongelmia. Ei ne keskustelemalla, saatika vaatimalla halut parane, etenkin jos ei edes haluta keskustella.
Eroa heti, ei kannata enää hukata aikaa!
Minulla oli pitkä suhde, joka "kiihkeimmillään" alussa oli juurikin tuota 2 krt / vko. Sittemmin seksi jäi ja kun lopetin kokonaan vonkauksen, menikin heti vuosi ilman seksiä. Sen jälkeen kokeilin lämmitellä suhdetta, mutta siitä ei tullut muuta kuin pari seksitöntä vuotta lisää...
Voi olla, että mies ei ylipäänsä halua lainkaan tai sitten ette ole toisillenne sopivat, ehkä mies vain "jämähti" suhteeseen, koska olitte nuoria. Minun eksälläni ei ole suhteet onnistuneet minunkaan jälkeeni.
Tajusin vasta seksittömän liittoni jälkeen, että olen oikeastaan varsin seksuaalinen ihminen, nykyisin minulla on kumppani jonka kanssa seksiä on 1-2 krt päivässä. Jos joskus en jaksaisi, muistelen eksääni, ja totean kuinka ihanaa on, kun on mies, joka todella haluaa minua paljon ja näyttää sen.
Moi, tunnistan miehenä joitakin noita piirteitä itsessäni. Miehesi saattaa ajatella naista niin ihanana olentona, ettei halua "liata" tätä seksillä. On kenties ujonpuoleinenkin. Eikä oikein ehkä ole varma, kiten sinua pitäisi koskettaa, että tuntuu hyvälle. Kun kerran keskustelua on kokeiltu ilman tulosta niin vielä olisi yksi ajatus. Juota ukko känniin ja käy kimppuun. Kuulostaa hölmöltä, mutta voi toimia.
Toisen naisen ehdotraminen ei ehkä ole paras idea josset maksullusta ehdota tai jollei tämä nainen ole tuttavasi ja voitte kaikki kolme yhdessä sopia asiasta. Naisen saaminen sänkyyn vaatii normijampalta kuitenkin paljon ponnistelua ja usean torjunnan kestämistä, ennenkuin löytyy se joka suostuu, lisäksi useimmat miehet ovat sitä mieltä ettämnainen suuttuisi tosi paljon kuitenkin, vaikka muka luvan antaisikin. Myöskin, jos kerrot olevasi varattu ja vonkaat, niin ikäistesi naisten joukosta löytyy niitä, jotka tuossa tilanteessa pitävät tylyn ja kovaäänisen moraalisaarnan.
Kiitos kaikista vastauksista! Helpottavaa saada muidenkin näkökulmia tähän asiaan, vaikka ne eivät tietenkään mun päätöksiin tms. vaikuta. Ei näiden asioiden kanssa vaan täysin yksin pysty olemaan. :(
Otin nyt taas, taas kerran tän asian esille mun miehen kanssa toissapäivänä. Sanoin ihan suoraan et rakastan sitä ja tätä meidän elämää, mutta mua turhauttaa kun kaikki vois olla vieläkin paremmin ja se on niin pienestä kiinni. Sehän järkytty täysin taas ja lupas jälleen yrittää. Sano syyks ettei tiedä miten koskis muhun ja et kun tästä on tullut jo tabu meidän suhteessa ni se kans latistaa edes yrittämästä.
Periaatteessa ymmärsin tosi hyvin mitä se meinas, mut mä en edelleenkää tajua miten se suhteen alussa osas koskea muhun mut nyt yhtäkkiä ei enää osaakaan? kysyin tätäkin itseasiassa ja se sano, niinkun joku teistä vastaajista oli epäillytkin, että sen arvostus mua kohtaan on niin suurta et sil on kauheet paineet seksin suhteen.
Mulle tuli samaan aikaan tosi hyvä olo tosta sen vastauksesta siitä et tosiaan arvostus on ilmeisesti mua kohtaan melkosta, mut samalla paha mieli ku tää kaikki on vaikeeta ihan turhaan...
Noh, täytyy nyt katsoa, miten tää jatkuu. Toistaseks ei vielä muutosta, mut en oletakkaan kaiken tapahtuvan yhdessä päivässä. Toivon vaan, ettei mun tarttis ottaa tätä asiaa enää ikinä niin vakavasti esille sen kanssa... koska jos täytyy, ni sit se saa luvan lähtee vaikka lääkäriin hakemaan jotai testo-piikkiä tms.
Lisää vaan kommenttia jos on aiheesta jotain sanottavaa/ omia kokemuksia samassa tilanteessa. Luen oikein mielelläni.
Kirjoituksestasi tulee mieleen onko miehesi ujonpuoleinen ja ehkä miehisyys on vielä hakusessa. Harrastaako hän mitään urheilulajeja? Esim. Voimaharjoittelu lisää testosteronin muodostumista. Hienoa että pystytte asiasta keskustelemaan.
Tämähän on kuin suoraan omasta elämästä, ollaan samanikäisiäkin ja seurusteltu melkein saman verran.
Valitettavasti en osaa muuta kuin todeta, että samassa veneessä ollaan. Ennen mies osasi koskea, nykyään ei. Ja juuri tuo, että kun ulkona näkee iloisia pariskuntia ja mies puristaa naista takapuolesta, niin on ollut itselläkin itku lähellä. Kerran aloinkin hieman itkemään (saman tyyppisestä tilanteesta), mies kysyi mikä minulle tuli ja vastasin rehellisesti. Tästähän hän suuttui ja nykyään aina jos alan itkemään, näkyy kilometrin päähän kuinka häntä vituttaa.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 00:33"]
Sehän järkytty täysin taas ja lupas jälleen yrittää. Sano syyks ettei tiedä miten koskis muhun ja et kun tästä on tullut jo tabu meidän suhteessa ni se kans latistaa edes yrittämästä.
Periaatteessa ymmärsin tosi hyvin mitä se meinas, mut mä en edelleenkää tajua miten se suhteen alussa osas koskea muhun mut nyt yhtäkkiä ei enää osaakaan? kysyin tätäkin itseasiassa ja se sano, niinkun joku teistä vastaajista oli epäillytkin, että sen arvostus mua kohtaan on niin suurta et sil on kauheet paineet seksin suhteen.
Mulle tuli samaan aikaan tosi hyvä olo tosta sen vastauksesta siitä et tosiaan arvostus on ilmeisesti mua kohtaan melkosta, mut samalla paha mieli ku tää kaikki on vaikeeta ihan turhaan...
Noh, täytyy nyt katsoa, miten tää jatkuu. Toistaseks ei vielä muutosta, mut en oletakkaan kaiken tapahtuvan yhdessä päivässä. Toivon vaan, ettei mun tarttis ottaa tätä asiaa enää ikinä niin vakavasti esille sen kanssa... koska jos täytyy, ni sit se saa luvan lähtee vaikka lääkäriin hakemaan jotai testo-piikkiä tms.
Lisää vaan kommenttia jos on aiheesta jotain sanottavaa/ omia kokemuksia samassa tilanteessa. Luen oikein mielelläni.
[/quote]
Oletkohan joskus vihjannut hänen seksitaidoistaan tai miesten yleensä? Se laskee itsetuntoa melko tehokkaasti.
Nykyään kun voi lukea joka viikko jostain lehdestä tai lähes päivittäin vaikka tältä palstalta miten miehet yksinkertaisesti ovat huonoja seksissä. Kyllä se vaikuttaa myönsi sitä tai ei, toisiin enemmän kuin toisiin. Ihan samalla tavalla kuin nämä alipainoiset isotissiset huippumallit, joita kaikki lehdet pursuaa.
Onko kikkeli pehementynyt kesken aktin? Itselläni tätä tapahtui elämäni todella stressaavassa vaiheessa, vaikka olen muuten sonni. Oli vain niin hankala pitää mieli ja ylivirittynyt keho yhteistyössä. Naisen itku ja parku tapahtumasta onnistui kasaamaan paineita siihen malliin, että pienoinen kierre tuosta tuli ja panon välttelyä.
Ongelma väheni stressin helpottua ja näillä keinoin:
-heitä kondomit pois, vain paljaalla
-ota kikkeliä ensin ihan rauhassa suuhun, jotta poju rentoutuu
-samalla hinksuttelet itseäsi valmiiksi
-lopun hoitaa luonto
-Mies
Mies:
-Masentunut? Huolia ja murheita, joista ei voi/halua kertoa sinulle?
-Ihastunut / rakastunut toiseen?
-Ajautunut kaappiin ajattelemaan?
-Kyllästynyt / ärsyyntynyt sinuun, mutta ei saa aikaiseksi lopettaa suhdetta?
-Tullut syvästi loukatuksi taholtasi?
-Kokee sinut itsekeskeiseksi / omahyväiseksi / hyökkääväksi?
Kun ei voi tietää kaikkea suhteestanne, vain sinun näkemyksesi asioista tulee esille. Oletko tosiaan niin hyvä ja h******n täydellinen, kuten kerroit?
Tuli myös mieleen: Mitä jos miehesi lukee tätä palstaa, yksityiskohtaisesti lavertelet täällä? Mitä luulet ajattelevan? Olisko sinulle yksi shitin hailee? Parantaisiko suhdetta ja alkaisiko heti jouset paukkua sängyssä?
Olin pari viime vuotta vähän samanlaisessa suhteessa. Kaikkea minäkin yritin, jotta ongelmaan olisi saatu ratkaistu. Lopulta päädyin kuitenkin siihen ratkaisuun, että ero on ainoa vaihtoehto. Jos toinen ei välitä kumppanin tyytyväidyydestä seksin suhteen, niin suhteessa on jotain vikaa. Varsinkin, jos asiasta ei voida edes kunnolla puhua. Nyt olen ollut muutaman kuukauden sinkkuna. Vielä en ole edes kaipaillut vakavampaa suhdetta. Seksiä toki tekee mieli, mutta onneksi sex seuraa saa kuitenkin aika helposti netistä ja baareista. Nyt on sentään tullut harrastettua seksiä melkein joka viikko. Ennen saattoi mennä monta kuukautta, että en saanut ollenkaan. Toivottavasti joskus vielä löydän jonkun, jonka kanssa libidot menevät paremmin yksiin.