Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä ihmisiä jotka tekevät kuivaa salaattia

Vierailija
04.07.2021 |

Tollanenhan salastti nuivettuu ja näivettyy melkein samantien, kun silpotaan kippaan vaikka pelkkää kiinankaalia, tomaattia ja kurkkua.
Mikä siinä pelottaa että puristas sinne vaikka appelsiinista/sitruunasta mehua ja lorauksen öljyä joukkoon ja sekottaisi, pysyisi salaatti raikkaana ja elossa seuraavaan ateriaankin asti.

Ja jos ei osaa tai halua sitrushedelmää sinne puristaa, niin notkuuhan kaupat salaattikastikkeit joita vois ihan vähän lorauttaa etteu tosiaan vihannekset kuivetu kippoon.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. Siksi laitan aina salaattikulhoon pari litraa vettä. Ei ole kuivaa. 

Vierailija
2/23 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön salaatin melkolailla heti kun olen sen tehnyt ja käytän vain tuoreita raaka-aineita. Siksi ei ole tarvetta lotrata kastikkeilla, kun ainekset eivät ole kuivettuneita, vaan tuoreita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tehdä salaattia jemmaan, vaan syödään kaikki kerralla. Tomaatti ja kurkku kostuttavat riittävästi, ja tuoreyrtit antavat makua.

Vierailija
4/23 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan etukäteen lisätyt kastikkeet pilaa salaatin limalöllöksi. Oikeaoppisesti säilötty salaatti ei jääkaapissa kuivu.

Vierailija
5/23 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaatin kuuluu kellua kastikkeessa, kaikki kastikkeet on parhautta kaikissa ruuissa.

Vierailija
6/23 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaatin kuuluu kellua kastikkeessa, kaikki kastikkeet on parhautta kaikissa ruuissa.

Minä en viitsi hyvää kastiketta pilata salaatilla, vaan syön pelkän kastikkeen. On parhautta!

Vierailija
7/23 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä salaattiin minustakin kuuluu joku joka sitoo sen yhteen ja pitää sen kosteana.

Vierailija
8/23 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan etukäteen lisätyt kastikkeet pilaa salaatin limalöllöksi. Oikeaoppisesti säilötty salaatti ei jääkaapissa kuivu.

Juuri niin. Miksi pilata hyvä salaatti salaatinkastikkeella? Inhoan salaatinkastikkeita.

Vierailija
9/23 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kauan te sitä salaattia säilötte, jos saatte kurkusta ja tomaatistakin kuivia? Nehän ovat valtaosaksi pelkkää vettä. Samoin kuin salaatinlehdet. 

Vierailija
10/23 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kastiketta sekoiteta salaatin joukkoon ja sitten panna kaappiin. Kastike tarjotaan erikseen tai lisätään juuri ennen tarjoilua. Jostain kasariltako kirjoittelet muuten kiinankaaleinesi?

1/5

Vierailija
11/23 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jokainen lisää salaattiin oman sekoituksen oliiviöljyä ja viinietikkaa. En koskaan tee salaattia muuta kuin sopivan määrän juuri ennen ateriaa, sen pitää olla tuoretta ja vasta pilkottua.

Saatan ripotella vähän suolaa ja mustaapippuria tai oreganoa riippuen salaatin koostumuksesta, mutta kastikkeet jokainen lisää itse.

Ainoa salaatti, mihin laitan kastikkeen valmiiksi, on vanhanaikainen etikka-kerma-munakastike.

Vierailija
12/23 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tein salaatin kotimaisista tomaateista, salaatista ja kurkusta, sekä tillistä. Vihannekset ovat niin tuoreita, että niistähän tulee nestettä aivan tarpeeksi. Mihin sitä kastiketta oikein tarvitsee? Kotimaiset vihannekset ovat parhaita juuri sellaisinaan.

Vierailija
13/23 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis AP kiinankaali ei kuulu salaattiin. Aiheuttaa useille vatsavaivoja. Sopii wokkeihin.

Vierailija
14/23 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään. Siksi laitan aina salaattikulhoon pari litraa vettä. Ei ole kuivaa. 

Mä oon tehnyt näin helteellä jääpalasalaattia.

Vierailija
15/23 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä salaatti nahistu valmiiksi tehtynä. Kansi päälle kulhoon (lautanen tai kattilankansi) ja ihan hyvin säilyy tuoreena pari päivää. Mua inhottaa salaattikulhon pohjalle kertyvä neste ja siksi en ikinä käytä tavallisia tomaatteja ja kastikkeita salaatin seassa. Joskus voin laittaa vähän öljyä, mutta pääsääntöisesti jokainen lisää mieleiset kastikkeet tai öljyt itse, ja kirsikkatomaatit tai tomaattilohkot lisään salaatin päälle ennen tarjoilua just tuon nesteen takia. Jos käytän raastettua kurkkua, vesimelonia tai muuta vetistä, niin silloin teen salaatista pienemmän, että tulee kerralla syötyä.

Vierailija
16/23 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis AP kiinankaali ei kuulu salaattiin. Aiheuttaa useille vatsavaivoja. Sopii wokkeihin.

Kyllä meillä käytetään, koska ei aiheuta vatsavaivoja kellekään meidän perheessä. Se ei meitä kiinnosta, jos joillekin muille aiheuttaa, jättäköön he käyttämättä. 😄

Vierailija
17/23 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kastiketta sekoiteta salaatin joukkoon ja sitten panna kaappiin. Kastike tarjotaan erikseen tai lisätään juuri ennen tarjoilua. Jostain kasariltako kirjoittelet muuten kiinankaaleinesi?

1/5

Mikä vika kiinankaalissa salaatissa?

Sinulleko jotain avocadoa ja lehtikaalia, että on tarpeeksi modernia?

Vierailija
18/23 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas koukin tomaatista siemenmössön pois, ettei salaatista tule liian vetistä. Jos siis teen isomman satsin josta mahdollisesti syödään useammalla aterialla.

Vierailija
19/23 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään tein salaatin kotimaisista tomaateista, salaatista ja kurkusta, sekä tillistä. Vihannekset ovat niin tuoreita, että niistähän tulee nestettä aivan tarpeeksi. Mihin sitä kastiketta oikein tarvitsee? Kotimaiset vihannekset ovat parhaita juuri sellaisinaan.

Ja kun vähän puristaa päälle appelsiinista tai sitruunasta mehua, niin tulee ihanan raikas tatsi salaattiin ja vitamiinit imeytyy paremmin elimistöön.

Vierailija
20/23 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan sitä, että salaattiin sotketaan jotain ja muutenkin majoneesit ym kuvottaa. Lapsuuden traumat, kun äiti teki joskus niitä ällöruoliaan, jotka oli sotkua. Tomaatti-kurkku sekoitukseen kaatoi kermaviiliä.