Saako vuokra-asuntoon hankkia esim Verisure valvonta ja hälytysjärjestelmän vai tarviiko luvan?
Pitääkö kysyä vuokranantajalta lupaa jos haluaa vuokra-asuntoon jonkun valvontakamera ja hälytyssysteemin? Haluaisin siksi koska minulla kahjoja naapureita ja paljon narkkareita ja juoppoja naapurustossa.
Kommentit (17)
Ei saa laittaa ainakaan kameraa niin, että se kuvaa ulos asunnosta, siis esim. pihaa tai rappukäytävää, paitsi ehkä taloyhtiön luvalla kyltin kanssa. Asunnon sisälle varmaan saa laittaa ainakin kameran, en tiedä muista hälytinjärjestelmistä.
Älä hanki mitään kamerajärjestelmää jossa on yhteys niiden hälytyskeskukseen. Salakatselua tiedossa vaikka toista väittävätkin. Olen siihen syyllistynyt itsekin kun siellä olin töissä.
Pienet salakamerat voi asentaa mihin lystää, vaikka parvekkeellesi. Suu pidettävä kiinni kuten muistakin asioista.
Jos et tee seinään mitään reikiä ja kuvaat vain omaa asuntoasi, etkä jaa kuvia missään, mielestäni ei ole mitään estettä.
Eikö tavara käy kaupaksi vai miksi täytyy yrittää täällä firmaa puffata?
Olisihan se kiva tietää mitä vuokranantaja asunnossa tekee, kun käy siellä omilla avaimilla.
Kai nyt asuuntonsa saa hälytys kamerat hankkia, vaikka asuikin vuokralla.
Yksityisellä vuokranantajalla asuvat, voivat tarkistaa asian vielä vuokranantajalta.
Eikä ne kameran asennukset tee sen kummosempia jälkiä seiniin tai muualle, kuin muutkaan sisustustavarat, kuten seinään poraamalla ripustetut peilit ja taulut jne.
Tokihan kaikilla on oikeus valvoa omaa asuntoaan asui sitten vuokralla tai omistusasunnossa.
Vai luuleeko joku, että kaikilla vuokaralla asuvilla on vain niin heppoista tavaraa ja omaisuutta ja asiakirjoja omassa kodissaan, ettei sitä kannata eikä tarvitse valvoa?
Luuleeko tosiaan? Luuleeko joku, että vain vähävaraiset ja työttömät ja jotkut luuserit asuvat vuokralla?
Erehdys jos noin on.
Monet tutkijat, lääkärit, arkkitehdit sun muut asuvat vuokralla. Koska he vaihtavat tarpeen mukaan työpaikkaa ja asuinseutuja usein, jopa ulkomaille.
Sellaisten ihmisten ei kannata hankkia pysyvää omistusasuntoa.
Vuokralle on nykyään tarjolla tosi korkeatasoisia asuntoja, jopa parempia kuin itse ostaisi, niiden korkean hinnan takia.
Vierailija kirjoitti:
Olisihan se kiva tietää mitä vuokranantaja asunnossa tekee, kun käy siellä omilla avaimilla.
Saako sen videon sitten panna nettiin, ihan riippumatta siitä mitä vuokranantaja siinä tekee?
Mietin vain, en edes asu vuokralla itse.
Tiedän kyllä, että todennäköisyys murtautumiselle on matala, mutta kyllä se valvontajärjestelmä toisi itsellekin mielenrauhaa kun ei koskaan tiedä. Etenkin kun kotona lemmikki joka on työpäivät yksin kotona niin se pelottaa eniten, että mitä lemmikille käy jos joku sillä välin murtautuu sisään kun olen töissä. Ovi on niin heppoinen, että alle minuutti menisi oven vääntämisessä auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako sen videon sitten panna nettiin, ihan riippumatta siitä mitä vuokranantaja siinä tekee?
Mietin vain, en edes asu vuokralla itse.
Miksi pitäisi laittaa se nettiin? Poliisille suoraan, jos aihetta on.
Kannattaa kysyä vuokranantajalta, mutta en usko, että siihen on mitään estettä. Jos mun vuokralainen kysyis, niin saisi kyllä luvan.
Vierailija kirjoitti:
Kai nyt asuuntonsa saa hälytys kamerat hankkia, vaikka asuikin vuokralla.
Yksityisellä vuokranantajalla asuvat, voivat tarkistaa asian vielä vuokranantajalta.
Eikä ne kameran asennukset tee sen kummosempia jälkiä seiniin tai muualle, kuin muutkaan sisustustavarat, kuten seinään poraamalla ripustetut peilit ja taulut jne.
Tokihan kaikilla on oikeus valvoa omaa asuntoaan asui sitten vuokralla tai omistusasunnossa.
Vai luuleeko joku, että kaikilla vuokaralla asuvilla on vain niin heppoista tavaraa ja omaisuutta ja asiakirjoja omassa kodissaan, ettei sitä kannata eikä tarvitse valvoa?
Luuleeko tosiaan? Luuleeko joku, että vain vähävaraiset ja työttömät ja jotkut luuserit asuvat vuokralla?
Erehdys jos noin on.Monet tutkijat, lääkärit, arkkitehdit sun muut asuvat vuokralla. Koska he vaihtavat tarpeen mukaan työpaikkaa ja asuinseutuja usein, jopa ulkomaille.
Sellaisten ihmisten ei kannata hankkia pysyvää omistusasuntoa.
Vuokralle on nykyään tarjolla tosi korkeatasoisia asuntoja, jopa parempia kuin itse ostaisi, niiden korkean hinnan takia.
Tämä. Ja vain tämä.
Maailma ja ihmisten elämä on yhä globaalimia.
Työpaikat eivät ole pysyviä ja ihmiset vaihtavat asuinpaikkojaan työpaikkojen mukaa.
Ulkomailla työskennellään yhä enemmän, eikä sitoutuminen johonkin tiettyyn paikkakuntaa ja johonkin tiettyyn enää houkuttele nuoria aikuisia, enää yhtä paljon kuin menneinä vuosikymmneninä.
Pitkälle koulutetut ihmiset vaativat työssään haasteita ja mahdollisuuksia osoittaa kykynsä ja ammattitaitonsa.
Tämän takia ne osaavat ihmiset vaihtavat työpaikka aina parempaan ja parempaan ja muuttavat aina niihin maihin ja niille seuduile, mistä parhaiten löytyy vastetta heidän ammattitaidoilleen.
Myös asumisjärjestelyt muuttuvat tämä myötä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kyllä, että todennäköisyys murtautumiselle on matala, mutta kyllä se valvontajärjestelmä toisi itsellekin mielenrauhaa kun ei koskaan tiedä. Etenkin kun kotona lemmikki joka on työpäivät yksin kotona niin se pelottaa eniten, että mitä lemmikille käy jos joku sillä välin murtautuu sisään kun olen töissä. Ovi on niin heppoinen, että alle minuutti menisi oven vääntämisessä auki.
Mitä se hyödyttää, jos et ehdi paikalle estämään sitä mitä lemmikille tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se hyödyttää, jos et ehdi paikalle estämään sitä mitä lemmikille tapahtuu?
Jo se ovessa oleva tarra joka ilmoittaa kameravalvonnasta ja hälytysjärjestelmästä ehkäisee ison osan murroista.
Kai nyt vuokranantaja haluaa suojata omaa omaisuuttaan. Kysy osallistuuko kustannuksiin, jos otat vesivuotovahdin ja palohälyttimen samaan järjestelmään
ylöööös
Kellään kokemuksia Verisuresta ja Securitasta??