Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies jätti ristiäisten päätteeksi

Vierailija
04.07.2021 |

Olen aivan turta, en tiedä mitä ajatella.

Tänään oli neljännen lapsemme ristiäiset, ja vieraiden lähdettyä mies pyysi minua keskustelemaan kanssaan. Hän haluaa eron, muuttaa pois kotoa.
On kuulemma ihastunut työkaveriinsa, jota on tavannut jonkin aikaa päivittäin kun on sanonut menevänsä salille. Ihastus on kuulemma kestänyt talvesta saakka, ja enää eivät voi tunteilleen mitään.

Olo tuntuu epätodelliselta, miten tällaista voi tapahtua?
Meillä on neljä lasta, vanhin koulussa ja nuorin täyttää pian 2kk.

Mitään syytä mies ei osannut sanoa, suhteemme on kuulemma vain laimentunut.

Tuntuu niin järkyttävän pahalta, miten hän voi tehdä minulle näin?

Kommentit (368)

Vierailija
141/368 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä selviät tästä. Aikaa se vie mutta kuitenkin.

Soita ihmeessä kriisipuhelimeen, tarvitset kuuntelevaa korvaa ja saat jäsennettyä ajatukset.

Älä tee eroa miehelle helpoksi. Eipä hänkään sinua ajatellut, moinen häntäheikki.

Sanot että ottaa puolet lapsista, sinä et yksin 4 hoida josta yksi sylivauva.

Älä koskaan ota moista matoa takaisin vaikka anelisi.

Kokemuksesta, sinä selviät voittajana. Ihastuksia tulee ja menee, mutta perhettään ei takaisin saa. Arki tulee joka kuvioon. Ja petoksesta alkanut suhde, aina kuplii epäilys mielessä.

Voimia ♥️

Ja tosiaan pyydät sukulaisilta apua ja kerrot totuuden.

Lapset eivät ole mitään omaisuutta, joka jaetaan puoliksi eron jälkeen! Lapsia pitää tehdä omien voimavarojen mukaan sen verran, että heidät pystyy tarpeen vaatiessa (ero, puolison kuolema) huolehtimaan yksinkin.

Vierailija
142/368 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita viestit miehen vanhemmille ja sisaruksille, että mies jätti sinut (ja lapset, jos näin teki) ja syynä toinen nainen. On turha tosiasioita peitellä. Myös lapsille voit olla rehellinen, että isi jätti äidin. Toisesta naisesta kertomiseen minulla ei ole kantaa, koululaiselta sitä on vaikea peitelläkään. On ihan turha valehdella mistään yhdessä sovitusta erosta lapsille. Ja hanki lapsille apua perheneuvolasta.

Miksi ap:n pitäisi ottaa hoitaakseen miehenkin suvun "tiedotustilaisuus"? Mies ottakoon vastuun teoistaan ja kertookoon itse, mitä on tullut tehtyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/368 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli myös tuota pettämistä esikoisen syntymän jälkeen ja siinä kun toinen oli syntynyt niin taas ilmestyi kuvioihin joku nainen ja mies ilmoitti että lähtee sen matkaan. Kirjoitin sille naiselle sähköpostin että mitä täältä on tulossa. Se jätti miehen siihen paikkaan. Joten ilmoita että 4 lasta tulee sitten mukana kun mies lähtee. Sinä alat etsiä uutta miestä niin ei voi lapset olla jaloissa. Parempi myös että on 2 aikuista taloudessa eikä yksi.

Mistä/miten sait tietää naisen nimen ja sähköpostin? 

Itse en ole toinen nainen, joten oma lehmä ei ole ojassa kun ihmettelen tätä, mutta ei mun yhteystietoja, mm. sähköpostia saa kukaan ulkopuolinen tietoonsa. Ei s.postini (kaikki kolme) ole missään yleisessä jakelussa, kuten ei ole puhelinnumero ja osoite. Ja todennäköisesti luulisin otsikon/aiheen perusteella roskapostiksi ja menisi avaamattomana poistoon.

Aika moni meistä on töissä firmoissa, joissa jokaisella työntekijällä on etunimi.sukunimi@firma.fi osoite. Ja jos kyseessä on puolison työkaveri, niin aika helppoa on keksiä mikä se s-postiosoite sitten on.

Tämä ei ole vastaus kysymykseeni, jonka esitin ensimmäiselle kommentoijalle. Hänen miehellä ei ollut kuviossa työkaveri, ei ainakaan maininnut ("ilmestyi kuvioihin joku nainen"). 

Edelleen kysyn mistä eka kommentoija sai tietoonsa naisen nimen, tai te muutkin mistä, jos mies ei kerro KOKO nimeä? Miksi kertoisi? Ja edelleen kysyn mistä saatte tietoon s.postin, jos ei ole kyse työkaverista, ja vaikka olisikin työkaveri, mutta jos ei tiedä KOKO nimeä, niin mikäli firmassa on useampi sopiva ehdokas, niin aika vaikeaa se on lähteä työsähköpostiin rustaileen mitään. Toki jos firmassa on viisi työntekijää ja neljä niistä on miehiä, niin sitten asia on aika selvä. 

Noin muuten mielestäni ei ole sopivaa lähettää työsähköpostiin henkilökohtaisia viestejä, varsinkaan jostain miehen pettämiskuvioista. Nämä hoidetaan työn ulkopuolella yksityisesti. 

Mahtaako sillä tuossa tilanteessa olla ensisijaista merkitystä, että miten tuo toisen osapuolen nimi on selvinnyt?

Kyllä se on yleensä etukäteen tiedossa, että sitä saattaa joutua itsekin sotkua selvittelemään, jos kerran varattuihin menee sekaantumaan.

Vierailija
144/368 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli t a p p a v a n tylsä. Aina sama kaava.

Justiin noin. Mies on pahis- aina tai vähintään useimmiten. Siksi en usko tätä, vaan on provo.

Vierailija
145/368 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita asiasta heti nyt tekstarina tietoa ristiäisissä käyneille vieraille, että sait juuri tietää erosta ja sen syy. Että "valitettavasti joudun informoimaan äskeisestä uutisesta ja että tämä on vaikea tilanne sinulle ja jos suinkin mahdollista, niin pyydät apua kummeilta ja läheisiltä, tarvitset sitä nyt todella tms" Minä laittaisin.

Tämä on tosi hyvä idea. Jos miehellä olisi ollut selkärankaa, olisi ilmoittanut koko poppoolle ristiäisissä samalla tavalla kun on aikanaan sanonut "tahdon". 

Mutta ei tällaisia asioita voi tehdä selän takana eikä ap:lla ole mitään velvollisuutta pitää syytä "yksityisasiana" lähipiiriltä ja ikään kuin suojella miestä. Ap tarvitsee tukea ja apua nyt, ja lähipiiri voi antaa sitä. 

Mies on todennäköisesti alkanut haikailla "vapaampaa" elämää ja kuvitellut, että noin sen saa. Kannattaa ruveta varaamaan aikaa lastenvalvojalle sitten pian, jotta miehelle realisoituu se, että jatkossa hän tulee (osa-aikaisesti) elämään sitä perhe-elämää myös uuden naisen kanssa. Uusi nainen ei ole siitä välttämättä kiinnostunut. 

Itse en ottaisi miestä, jolla on noin pieni vauva jonkun muun kanssa. Miehen paikka on silloin vauvan luona ja äidin tukena. Se kun kertoo miehestä ihan riittävästi, jos on lähtenyt tuossa tilanteessa menemään ja etsimään uutta. 

Vierailija
146/368 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vaha kastettu lapsi oli, osasiko jo kertoa että haluaa jeesustella?

Kuinka vaha (?) sinun lapsesi on ja osaako hän jo kertoa, että haluaa olla kirkosta eronnut?

Miten niin kirkosta eronnut?

Eiköhän jokainen saa ihan itse päättää aikuisena, että liittyykö kirkkoon tai eroaako sieltä (jos vanhemmat ovat itsekkäästi kastaneet lapsena).

Vierailija
147/368 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisi satua? Itselläni samanlainen kokemus - lapset olivat 5 v j 3 kk, kun mieheni ilmoitti että haluaa erota, on kuulemma parempi isä lapisilleen kun muuttaa pois peheensä luota.

Vierailija
148/368 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jotta mies oli ihan suunnitellut että sanoo just ristiäisten jälkeen jättävänsä.

Ei mee mun päähän.

Vierailija
149/368 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset vievät energiaa vanhemmilta ja parisuhteesta eli ennenkuin alkaa hankkimaan lapsia niin olisi todella hyvä pysähtyä miettimään, millä resursseilla ne lapset hoidetaan ja mikä on kummankin vanhemman motivaatiotaso ja vastuunkantokyky ja mitä ylipäätänsä kumpikin toivoo elämältään. Täällä palstalla näkee liikaa niitä tarinoita, että toinen puoliso on aivan vastuuton jo ennen lapsia ja sitten kuvitellaan, että kyllä hän siitä muuttuu, kunhan lapsia tulee. 

Se EI ole itsekkyyttä, että valitsee elämän ilman lapsia, kissoja ja koiria tai ilman puolisoa, mutta se on, että hankkii ed.mainittuja asioita, joista ei sitten olekaan valmis huolehtimaan.

Vierailija
150/368 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronavauva ei pelasta huonoa suhdetta

Vierailija
151/368 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tulee sitten iltaisin ja viikonloppuisin hoitamaan vauvaansa, että pääset omiin rientoihisi ja treffeille. Vanhemmat lapset isälle 50-50. Uusi eukko häipyy suurperheen isän kuvioista hyvin nopeasti ja sä saat runsaasti omaa aikaa, kun isänsä hoitaa lapsiaan.

Kyllä näin on, tätä komppaan! Vaikkei nyt siltä tunnu, mutta nyt sinulla on mahdollisuus omaan aikaan ja etsiä itsellesi uskollinen kumppani. Miehesi sietäisi hävetä omaa itsekkyyttään. Oikea ihmispaska!

Vierailija
152/368 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset vievät energiaa vanhemmilta ja parisuhteesta eli ennenkuin alkaa hankkimaan lapsia niin olisi todella hyvä pysähtyä miettimään, millä resursseilla ne lapset hoidetaan ja mikä on kummankin vanhemman motivaatiotaso ja vastuunkantokyky ja mitä ylipäätänsä kumpikin toivoo elämältään. Täällä palstalla näkee liikaa niitä tarinoita, että toinen puoliso on aivan vastuuton jo ennen lapsia ja sitten kuvitellaan, että kyllä hän siitä muuttuu, kunhan lapsia tulee. 

Se EI ole itsekkyyttä, että valitsee elämän ilman lapsia, kissoja ja koiria tai ilman puolisoa, mutta se on, että hankkii ed.mainittuja asioita, joista ei sitten olekaan valmis huolehtimaan.

Samaa mieltä kyllä siitä, että on tyhmää tehdä lapsia ihmisen kanssa jonka vastuuttomuus on jo etukäteen tiedossa. Mutta kyllä se elämä voi yllättääkin. Joskus lapsia kovasti hinkunut ja tasapuolista osallistumista vakuuttava mies osoittautuukin pettymykseksi. Ja voi se mennä toisinpäinkin, ei kaikki naisetkaan ole niin hyviä ja jaksavia äitejä kuin etukäteen luulivat. Monesti se on ihmiselle itselleenkin kriisi, kun tajuaa ettei pystykään siihen mihin on sitoutunut. Ja aina se ei ole edes itsestä kiinni. Fyysinen tai psyykkinen sairaus voi pistää jaksamisen ja pystymisen ihan päälaelleen.

Minulle tuli kolmannen lapsen jälkeen vaikea masennus, vaikka edellisten kohdalla ei pienintäkään baby bluesia eikä ennen raskauksiakaan minkäänlaista mt-ongelmien historiaa. Yh-äidin lapsena minulle oli aina itsestään selvää, että tehdään vain sen verran lapsia kuin pystyn tarvittaessa yksin hoitamaan. No, onneksi ei tarvitse koska en todellakaan pystyisi. Pikemminkin niin päin, että puoliso joutuu kantamaan isomman vastuun kuin minä.

Vierailija
153/368 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen pahoillani :( Toivottavasti tänään sait puhuttua ja kerrottua asiasta neuvolassa <3 Ja sieltä kautta järjestivät sinulle apua!

Vierailija
154/368 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun vastauksista suuri osa mitätöi perheellisten harrastaman lasten hankkimisen tuputtamisen ja perhe-elämän ihannoimisen. "Rakastavat" äidit on heti hylkäämässä lapsensa, kun mies on lähdössä :D

Ei v i t tu ootte kyllä kauheita.

Vierailija
155/368 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tollaiselle helmelle 4 lasta. En ymmärrä naisia vaikka olen nainen.

Vierailija
156/368 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinder on täynnä näitä "kerranhan täällä vain eletään" -asenteella olevia miehiä, jotka etsivät salaista seuraa suhteen ollessa "laimea" ja "vain kavereita". Huom ehkä vastaavia naisiakin on, mutta itsehän en heitä naisena näe tai hae. No, tässä valossa aloitus ei sisällä mitään uutta.

Vierailija
157/368 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli sitten game over.Moro kiitos ja näkemiin.

Vierailija
158/368 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, noin monta lasta. Toivottavasti et jättäydy yhteiskunnan elätiksi.

Vierailija
159/368 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita asiasta heti nyt tekstarina tietoa ristiäisissä käyneille vieraille, että sait juuri tietää erosta ja sen syy. Että "valitettavasti joudun informoimaan äskeisestä uutisesta ja että tämä on vaikea tilanne sinulle ja jos suinkin mahdollista, niin pyydät apua kummeilta ja läheisiltä, tarvitset sitä nyt todella tms" Minä laittaisin.

Minä myös laittaisin. Laittaisin myös uudelle naiselle tiedon, että miehen mukana tulee 4 lasta. Jos mies tekee lapsia, on kannettava niistä vastuu vaikka kuinka olisi ihastunut. En kyllä päästäisi vain lähtemään uuteen elämään tossa vaiheessa, sausi käydä vaikka kotoa uuden naisen luona, lapset hoidettaisiin yhdessä kotona. Piste.

Voimia ap! Lohduksi voin kertoa, että tapailin yhtä miestä, kunnes muisti kertoa, että on neljän lapsen isä, kahdelta eri naiselta lapset. Oli antanut ymmärtää, että lapsi on, mutta määrä unohtui mainita. Hoiti kyllä lapset hyvin, mutta en ala neljän lapsen äitipuoleksi, eikä ala moni muukaan vastuullinen nainen.

Vierailija
160/368 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vaha kastettu lapsi oli, osasiko jo kertoa että haluaa jeesustella?

Kuinka vaha (?) sinun lapsesi on ja osaako hän jo kertoa, että haluaa olla kirkosta eronnut?

Olen itse vielä lapsi, enkä olisi halunnut tulla pakotetuksi kirkkoon. Erosin heti kun täytin 18.

Suomessa voi vapaasti erota useimmista kirkkokunnista. Joku läheinen ehkä pahoittaa mielensä, mutta ei tapahdu mitään sen pahempaa. Sitten on pari lahkoa, joista voi erota, mutta henkilö jää yksinäiseksi sen jälkeen. Omat vanhemmat tai lapsuuden ystävät saattavat panna välit poikki. Sitten on vielä uskonto, josta ei käytännössä voi erota ollenkaan, ei edes Suomessa, vaikka täällä on uskonnonvapaus.  Uskontonsa jättävää henkilöä voidaan uhkailla. Hän voi oikeasti  menettää  henkensä.  Se, että joku on vasten tahtoaan ollut lapsena kristillisen kirkon jäsen, on aika vähäinen haitta, kun sieltä pääsee isona pois.