Mies jätti ristiäisten päätteeksi
Olen aivan turta, en tiedä mitä ajatella.
Tänään oli neljännen lapsemme ristiäiset, ja vieraiden lähdettyä mies pyysi minua keskustelemaan kanssaan. Hän haluaa eron, muuttaa pois kotoa.
On kuulemma ihastunut työkaveriinsa, jota on tavannut jonkin aikaa päivittäin kun on sanonut menevänsä salille. Ihastus on kuulemma kestänyt talvesta saakka, ja enää eivät voi tunteilleen mitään.
Olo tuntuu epätodelliselta, miten tällaista voi tapahtua?
Meillä on neljä lasta, vanhin koulussa ja nuorin täyttää pian 2kk.
Mitään syytä mies ei osannut sanoa, suhteemme on kuulemma vain laimentunut.
Tuntuu niin järkyttävän pahalta, miten hän voi tehdä minulle näin?
Kommentit (368)
Tutulle kävi ihan samalla tavalla. Selviät tästä! Hoidat lapsia kotona vähän aikaa, menet töihin ja löydät uuden parisuhteen, kun olet valmis. Näin kävi myös tutulleni. Voisin veikata, että miehen uusi rakkaus lopahtaa, mutta takaisin et ota! Ja apua saa, kun pyytää.
Tiedän tapauksen, jossa neljän lapsen isä löysi uuden naisen ja vaihdatti omakotitalon lukot, ettei perhe enää päässyt kotiinsa. Suostui tapaamaan vain vanhinta lapsista. Oli lääkäri ammatiltaan, nyt nämä lapset on jo aikuisia. Ei ollut helppoa entisen vaimon elämä, vaikka oli hyväpalkkaisessa ammatissa. Ihmettelen sen uuden naisen toimintaa myös, miksi haluaa olla itsekkäästi mukana tuollaisessa.
Hah hah 🤣
Onpa taas oikein kunnon satu🙄
Ihan samalla tavalla ei kirkkoon kuuluvat kasvattavat lapsensa johonkin arvomaailmaan. Ei se lapsi siihenkään saa sanoa yhtään mitään. Mua (ei niin uskonnolllisena) ärsyttää ihan yhtä lailla tuollaiset kommentit. Kuvittelen vain, miten tuollaisen kommentoijan lapsen perheessä myllytetään aggressiivista ja suvaitsematonta asennetta hengellisiä (tms.) ihmisiä kohtaan. Kyllä sellaisessakin perheessä lapsella on aikuisena työ erotella oma suhtautumisensa vanhempien vihamielisen propagandan seasta. Meillä vihattiin yhtä puoluetta lapsena aivan tulisesti ja kaikki oli näitä (tiettyyn puolueeseen kuuluvien) kakaroita. He olivat huonompia, vähempiarvoisia, ajattelemattomian, suvaitsemattomia kaikissa puheissa. Aikuisena kyllä sitten tajusin, että mun ei tarvitse ajatella samalla tavalla kuitenkaan (ja kas, hekin oli ihan tavallisia ihmisiä, oho). Sama peli voi olla siis ihan molempiin suuntiin, uskiksilla ei-uskiksii ja toisin päin. Kypsempi suhtautumistapa raja-aitojen yli on toki aina se viisauden ydin.
Tämä on se syy, jonka takia avioliitto on alun perin keksitty. Olisi sanonut sille ristiäispapille ja kaikkien läheisten läsnä ollessa, että haluan nyt erota, olen ihastunut toiseen, tämä suhde on laimentunut.
Ei kehdannut, koska tietää ihan hyvin, miten törkeä on. Kehtasi kuitenkin sanoa asian kahden kesken vaimolle / lasten äidille ristiäisten jälkeen. Uskomaton vätys.
Joillakin miehillä kestää se aikuiseksi kasvaminen ikuisesti. Tosiasiassa mies todennäköisesti tekee tässä elämänsä typerimmän päätöksen. Oikea tie ongelmien käsittelyyn olisi ollut puhuminen kumppanin kanssa ja mahdollisesti pariterapia.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole ihme, että perinnässä olevat elatusmaksut kasvavat kasvamistaan. Taitaa olla kohta miljardi niitäkin. Ja veronmaksaja maksaa nämä miesten huvitukset.
Veronmaksajat kustantavat oikeasti vain pienen osan isälle määrätystä summasta, jos isä kieltäytyy maksamasta. Miehen elatusmaksut riippuvat miehen tuloista. Yhteiskunta ei korvaa sitä, jos joku varakas laiminlyö isoja elastusmaksuja. Äiti saa silloin yhteiskunnalta vain minimaalisen korvauksen ja loppusumma jää saamatta. Toki elatusavun saaja voi olla lapsen isä ja silloin tietysti lapsen äiti on maksava osapuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies tulee sitten iltaisin ja viikonloppuisin hoitamaan vauvaansa, että pääset omiin rientoihisi ja treffeille. Vanhemmat lapset isälle 50-50. Uusi eukko häipyy suurperheen isän kuvioista hyvin nopeasti ja sä saat runsaasti omaa aikaa, kun isänsä hoitaa lapsiaan.
Kyllä näin on, tätä komppaan! Vaikkei nyt siltä tunnu, mutta nyt sinulla on mahdollisuus omaan aikaan ja etsiä itsellesi uskollinen kumppani. Miehesi sietäisi hävetä omaa itsekkyyttään. Oikea ihmispaska!
Toisaalta taas, tuleeko se onni elämään vain sen uuden parisuhteen kautta.
Olen itse juuri eronnut yhden lapsen äiti. Vähän ikäviäkin paljastuksia eron aikana selvisi pitkästä liitosta ex-puolison kanssa.
En näe syytä, miksi minun pitäisi rynnistää treffeille ja etsimään uutta miestä. Mitä enemmän olen miettinyt elämää eteenpäin, niin jotenkin elämäni tuntuu täydeltä, vaikken enää ole parisuhteessa.
Minulla on rakas lapsi, joka tulee kanssani asumaan ja tapaa isäänsä mahdollisimman usein. On vakituinen työ, harrastuksia joissa haluan kehittyä, tukiverkot aivan mahtavat jne.
Totta. Monesti lohdutuksen sanoiksi riennetään heti sanomaan, miten kyllä tulet löytämään uuden parisuhteen. Juuri eronneelle ei välttämättä ensimmäiseksi tule mieleen uusi mies, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene kauaa, kun tulee häntä koipien välissä ruinaamaan sinua takaisin.
Uusi nainen se vasta saaliin saa: miehen, joka pettää raskaana olevaa naistaan ja ottaa eron pari kuukautta synnytyksestä.
Miksi pitäisi tulla takaisin?
Ei tiineeksi hankkiutumalla saa miestä pidettyä, tämä tiedoksi kaikille sitä harkitseville.
En haluaisi kertoo tätä sulle, mutta... Monet naiset eivät lapsia hanki vaan jotta mies pysyisi :D gasp
Itselleni kävi juurikin näin.Lapsen isä lähti kun poika oli 3kk ja vanhempi 2v.
Seuraavat kuusi kuukautta olin sokissa,enkä juuri muista muuta kuin että koneellisesti hoidin lapset.
Hanki itsellesi kaikki mahdollinen käytännön apu arkeesi. Ystävät,sukulaiset, tuttavat ja kummit ketä vain ikinä mieleen tulee. Hae terapia apua, neuvolaan yhteys tässä asiassa heti.
Ja se kaikkein tärkein:vaikka se törkimys haluaisi tulla takaisin ÄLÄ ota! Ei vaikka tekisi mieli lastenkin vuoksi, eihän sekään niitä ajatellut yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli myös tuota pettämistä esikoisen syntymän jälkeen ja siinä kun toinen oli syntynyt niin taas ilmestyi kuvioihin joku nainen ja mies ilmoitti että lähtee sen matkaan. Kirjoitin sille naiselle sähköpostin että mitä täältä on tulossa. Se jätti miehen siihen paikkaan. Joten ilmoita että 4 lasta tulee sitten mukana kun mies lähtee. Sinä alat etsiä uutta miestä niin ei voi lapset olla jaloissa. Parempi myös että on 2 aikuista taloudessa eikä yksi.
Mistä/miten sait tietää naisen nimen ja sähköpostin?
Itse en ole toinen nainen, joten oma lehmä ei ole ojassa kun ihmettelen tätä, mutta ei mun yhteystietoja, mm. sähköpostia saa kukaan ulkopuolinen tietoonsa. Ei s.postini (kaikki kolme) ole missään yleisessä jakelussa, kuten ei ole puhelinnumero ja osoite. Ja todennäköisesti luulisin otsikon/aiheen perusteella roskapostiksi ja menisi avaamattomana poistoon.
Tottahan vaimo tietää miehensä sähköpostiosoitteen miehen työpaikalla. Siitä voi helposti päätellä naiskollegan sähköpostin.
Itse tekisin vielä yhden ankkurilapsen miehelle ja tästä sitten tieto uudelle naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Minkäs sitä tunteille mahtaa. Olisit onnellinen hänen puolesta
Tuli just vähän oksennusta suuhun.
Mutta siis AP, kuten jo kommentoitu, niin hoida asiat niin, että miehellä on tosiaankin puolet hoitovastuusta. ÄLÄ jää ilmaiseksi lapsenvahdiksi miehelle, joka pahimmillaan aloittaa uuden perheen tämän toisen naisen kanssa. Miehelle vaan koko lapsikatras silloin, kun halua etelänmatkalle tyttökavereiden kanssa, treffeille potentiaalisen uuden kumppanin kanssa jne. Vaadi lapsille myös "isän kotiin" kaikki samat fasiliteetit, mitä teillä on ollut yhdessä tarjota lapselle. Siis omat huoneet tarpeen mukaan, koulut ja päikyt naapuriin jne. Ei siis mitään kassialmaelämää, jossa neljä lasta nukkuu patjalla olohuoneen lattialla isän luona vieraillessaan.
Lapsesi ei saa kärsiä (pakollista enempää) siitä, että isä lähtee miehen matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää väkivaltaa järjestää viattomalle lapselle ristiäiset. Liitetään täysin avuton olento johonkin ideologiseen lahkoon kuten kirkkoon. Pitäisi antaa lasten kasvaa ilman indoktrinaatiota ja pakkoliittämisiä. Liittyköön lapsi vaikka saatanapalvojiin itse sitten, kun on siinä iässä, että kykenee tekemään omia ratkaisujaan.
Hienosti äkkäsit pointin, fiksu likka!
Pitäisikö kenenkään olla onnettomassa suhteessa? On aivan normaalia erota, kun ihmiset eivät ole enää onnellisia parisuhteessa. Ja myös lapsille on vahingollista, että vanhemmat ovat yhdessä "lasten takia".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä selviät tästä. Aikaa se vie mutta kuitenkin.
Soita ihmeessä kriisipuhelimeen, tarvitset kuuntelevaa korvaa ja saat jäsennettyä ajatukset.
Älä tee eroa miehelle helpoksi. Eipä hänkään sinua ajatellut, moinen häntäheikki.
Sanot että ottaa puolet lapsista, sinä et yksin 4 hoida josta yksi sylivauva.
Älä koskaan ota moista matoa takaisin vaikka anelisi.
Kokemuksesta, sinä selviät voittajana. Ihastuksia tulee ja menee, mutta perhettään ei takaisin saa. Arki tulee joka kuvioon. Ja petoksesta alkanut suhde, aina kuplii epäilys mielessä.
Voimia ♥️
Ja tosiaan pyydät sukulaisilta apua ja kerrot totuuden.
Lapset eivät ole mitään omaisuutta, joka jaetaan puoliksi eron jälkeen! Lapsia pitää tehdä omien voimavarojen mukaan sen verran, että heidät pystyy tarpeen vaatiessa (ero, puolison kuolema) huolehtimaan yksinkin.
Ei voi tietää mitä elämässä tulee tapahtumaan. Saadaanko vielä yksi lapsi tai ostetaanko vähän liian kallis asunto? Ihminen toimii senhetkisen elämäntilanteen mukaan. Joskus elämä yllättää pahasti. Yksi vanhemmista voi sairastua vakavasti tai vammautua. Yksi lapsista voi yhtäkkiä tarvita erityistä hoitoa ja apua, mutta vanhempi onkin tilanteessa yksin. Hyvä työpaikka voi yhtäkkiä olla entinen. Ei näitä asioita tiedä etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Itse tekisin vielä yhden ankkurilapsen miehelle ja tästä sitten tieto uudelle naiselle.
Ajattelit, että pikkuvauvan ja kolmen muun lapsen hoito muuttuu riemukkaammaksi, kun samalla on pää pöntössä 10 kertaa päivässä raskauspahoinvoinnin vuoksi?
Olen kuullut että lapsia kiusataan koulussa jos heillä on vain yksi koti. Kaameaa.
Sitten vaan mies uutta kämppää etsimään ja mahd. Pian lasten valvojan aika. Ilmaise että toivot lapsilla olevan kunnon puitteet myös isän luona (omat sängyt, huoneet tai huone, riittävästi leluja ja pelejä tietenkin, vaihtovaatteita jne jne. Eikä niin että sinä pakkaat kassit lasten mukaan ja isän ei tarvitse hankkia mitään. Tapaamiset tietty tasan jotta sinäkin saat levätä.
Ja pysy tiukkana, sillä pelle saattaa yrittää vetkuttaa sinua kun huomaa ettet aio ottaa vastuullesi kaikkea.
Ei muuta kuin onnea uuteen elämään ja iloitse siitä että pian saat enemmän vapaa-aikaa kun lapset on isällään.
Toisaalta taas, tuleeko se onni elämään vain sen uuden parisuhteen kautta.
Olen itse juuri eronnut yhden lapsen äiti. Vähän ikäviäkin paljastuksia eron aikana selvisi pitkästä liitosta ex-puolison kanssa.
En näe syytä, miksi minun pitäisi rynnistää treffeille ja etsimään uutta miestä. Mitä enemmän olen miettinyt elämää eteenpäin, niin jotenkin elämäni tuntuu täydeltä, vaikken enää ole parisuhteessa.
Minulla on rakas lapsi, joka tulee kanssani asumaan ja tapaa isäänsä mahdollisimman usein. On vakituinen työ, harrastuksia joissa haluan kehittyä, tukiverkot aivan mahtavat jne.