Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jätti ristiäisten päätteeksi

Vierailija
04.07.2021 |

Olen aivan turta, en tiedä mitä ajatella.

Tänään oli neljännen lapsemme ristiäiset, ja vieraiden lähdettyä mies pyysi minua keskustelemaan kanssaan. Hän haluaa eron, muuttaa pois kotoa.
On kuulemma ihastunut työkaveriinsa, jota on tavannut jonkin aikaa päivittäin kun on sanonut menevänsä salille. Ihastus on kuulemma kestänyt talvesta saakka, ja enää eivät voi tunteilleen mitään.

Olo tuntuu epätodelliselta, miten tällaista voi tapahtua?
Meillä on neljä lasta, vanhin koulussa ja nuorin täyttää pian 2kk.

Mitään syytä mies ei osannut sanoa, suhteemme on kuulemma vain laimentunut.

Tuntuu niin järkyttävän pahalta, miten hän voi tehdä minulle näin?

Kommentit (368)

Vierailija
61/368 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin miehelle tasapuolinen vastuu lapsista! Neljä lasta sitoo jo niin paljon, etenkin kun yksi on vielä ihan vauva, että todellakaan ei mene niin että mies viihdyttää lapsia hauskana viikonloppuiskänä kahdesti kuussa. Neuvolassa asia puheeksi heti, ja teet miehelle selväksi, että voi erota sinusta, mutta vastuu yhteisistä lapsista kannetaan tasapuolisesti edelleen! Pyydä rohkeasti apua ystäviltä ja perheenjäseniltä, jotta saat pidettyä puolesi.

Jostain kumman syystä nämä miehet usein kuvittelevat, että ero on ilmoitusluontoinen asia, ja siitä sitten kätevästi muutetaan uuden rakkaan luokse ja lapset jää exän hoidettavaksi. Mies sitten tapaa lapsosia silloin tällöin jos huvittaa.

Vierailija
62/368 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perhe meni jo rikki. Vaikka mies peruisi puheensa huomenna, mikään ei palaa enää ennalleen. Puhu teidän sukulaisille, sinulle on tehty niin törkeä teko että tuota et saa peitellä. Tietysti miehellä on ollut ihanaa siellä uuden naisen kanssa, rentoa elämää ilman lastenhoitoa ja kodin velvollisuuksia. Todellisuus iskee kuitenkin päin näköä. Hän rikkoi nyt suhteen moneen muuhunkin ihmiseen kuin sinuun - lapsiinne, vanhempiinsa ja sisaruksiinsa (jos ovat täyspäisiä eli sinun puolellasi).

Kummatkin veljeni ovat eronneet. Heidän eronsa ei ole rikkonut välejämme. Miksi pitäisi. Vanhempammekaan eivät ole rikkoneet välejään lapsiinsa. Miksi pitäisi.

Ihmeellisiä oletuksia. Sisarusten ja vanhempien ja tähtien ja kumminkaimojen pitäisi sekaantua eroihin.

Itse asiassa, en ollut tippaakaan kiinnostunut, miksi veljeni erosivat. Sehän on heidän elämää, ei minun

No eihän tässä mistään tavallisesta erosta puhuttu. Mies on pettänyt viimeisillään raskaana ollutta ja juuri synnyttänyttä vaimoaan. En tiedä raukkamaisempaa hetkeä jättää nöyryyttää vaimoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/368 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on näitä perusitsekkäitä mieslapsia. Yleensä noin kolmannen tai neljännen lapsen kohdalla herätään siihen että ohhoh elämä on rankkaa ja tylsää kun pitää noita lapsia hoitaa ja aletaan haikailla vapaata elämää ja haetaan jännitystä suhteen ulkopuolelta. Jättäminen tapahtuu juurikin näin, että luikitaan paikalta ja noin puolen vuoden tai vuoden jälkeen tästä herää mies siihen että ei hel**etti mulla on silti vastuu näistä lapsista ja jopa enemmän kun vaimo ei koko ajan hoida. Uusi nuori nainen jättää miehen asap kun selviää tämä neljän lapsen iskäilykuvio ja mitä se oikeasti tarkoittaa. Miehet on tyhmiä.

Miettikää myös naiset hetki, millaisten ukkojen kanssa heilastelette. Jos saisin tietää, että tapailumiehellä on vaimo raskaana tai vauva kotona, loppuisi yhteydenpito samoin tein ja ilmottaisin vaimolle. 

Sivuhuomiona pakko sanoa, että eihän se toinen nainen ole välttämättä mikään nuori tytönhupakko. Ihan hyvin voi olla keski-ikää lähestyvä perheenäiti itsekin.

Vierailija
64/368 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varmaan niin kiltti nainen, että mies saa rakkauden huuman pidettyä hyvin. Onhan hän hoitanut yksin lapset, kun ukko on käynyt jatkuvasti kuntosalilla yms. Mies ottaa lapset luokseen ehkä pari kertaa kuukaudessa. Niin tässä käy.

Vierailija
65/368 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on näitä perusitsekkäitä mieslapsia. Yleensä noin kolmannen tai neljännen lapsen kohdalla herätään siihen että ohhoh elämä on rankkaa ja tylsää kun pitää noita lapsia hoitaa ja aletaan haikailla vapaata elämää ja haetaan jännitystä suhteen ulkopuolelta. Jättäminen tapahtuu juurikin näin, että luikitaan paikalta ja noin puolen vuoden tai vuoden jälkeen tästä herää mies siihen että ei hel**etti mulla on silti vastuu näistä lapsista ja jopa enemmän kun vaimo ei koko ajan hoida. Uusi nuori nainen jättää miehen asap kun selviää tämä neljän lapsen iskäilykuvio ja mitä se oikeasti tarkoittaa. Miehet on tyhmiä.

Miettikää myös naiset hetki, millaisten ukkojen kanssa heilastelette. Jos saisin tietää, että tapailumiehellä on vaimo raskaana tai vauva kotona, loppuisi yhteydenpito samoin tein ja ilmottaisin vaimolle. 

Sivuhuomiona pakko sanoa, että eihän se toinen nainen ole välttämättä mikään nuori tytönhupakko. Ihan hyvin voi olla keski-ikää lähestyvä perheenäiti itsekin.

Keski-ikäiset perheelliset eroaa ja vaihtaa puolisoa yleensä harkitusti. Ihastuslähdöt johtuu nimen omaan siitä, että miestä odottaa nuori lapseton nainen ja näennäinen vapaus. 

Vierailija
66/368 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on varmaan niin kiltti nainen, että mies saa rakkauden huuman pidettyä hyvin. Onhan hän hoitanut yksin lapset, kun ukko on käynyt jatkuvasti kuntosalilla yms. Mies ottaa lapset luokseen ehkä pari kertaa kuukaudessa. Niin tässä käy.

Jos olisin AP niin todellakin ottaisin yhteyttä tähän muikkeliin. Vaikka se ei asioita muuttaisikaan, niin nainen, joka ottaa tällaisen miehen ja tässä tilanteessa on kyllä läpimätä. Näin pääsee käymään vain jos toinen nainen antaa itsensä rakastua ja lähtee näin älyvapaan miehen matkaan. Mitäs veikkaatte, tekeekö kukaan laatunainen näin? Kuka vapaaehtoisesti ottaa petturimiehen? Rima on alhaalla, jos oma taso on mitä on.

Että tämän kertoisin kaunistelematta.

Vierailija
67/368 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäiset perheelliset eroaa ja vaihtaa puolisoa yleensä harkitusti. Ihastuslähdöt johtuu nimen omaan siitä, että miestä odottaa nuori lapseton nainen ja näennäinen vapaus. 

Kuinka pitkään pitää olla salasuhteessa, että voi sanoa eroa harkituksi, kun ap:n miehen puoli vuotta ei vielä riitä?

Vierailija
68/368 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin viiden lapsen varatun isän.

Vierailija
69/368 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sille mitään voi. Mieti positiivisia puolia, mies ei enää sotke kotona, sun ei tarvitse pestä sen pyykkiä. Saat koko sängyn itsellesi ja elää lasten kanssa niinkuin haluat. Ruokaakin voi. nyt tehdä puolet vähemmän kuin ennen. Ihanaa.

Se uus saa nyt hoitaa mieslasta, ruokkia sitä, siivota sen sotkuja ja pestä pyykkejä. Sekä pian ihmetellä alati venyviä salitreenejä. 

Vierailija
70/368 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa. Mä en ottaisi. Jos tästä mun nykyisestä pääsen eroon niin pysyn mielelläni erossa kaikista maailman. miehistä. Ehkä voisin ottaa hetkeksi käyttöön jos lupaa sitten lähteä heti saman tien. 

Vierailija
71/368 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos eläisitte sitä vuoroviikko-systeemiä. Kolme lasta olisi joka toinen viikko isänsä luona ja joka toinen viikko sinun luonasi. Pienin tietenkin lähes koko ajan sinulla.  Sinullakin riittäisi paremmin aikaa tälle kuopukselle.   Ihana arki koittaisi paitsi miehellesi varsinkin hänen uudelle naisystävälleen :)

Vierailija
72/368 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvinkö pyyhkii? Kadutko?

Vierailija
73/368 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa. Mä en ottaisi. Jos tästä mun nykyisestä pääsen eroon niin pysyn mielelläni erossa kaikista maailman. miehistä. Ehkä voisin ottaa hetkeksi käyttöön jos lupaa sitten lähteä heti saman tien. 

Nämä viisi lasta eivät haitanneet elämää mitenkään kun mies ei heitä koskaan tavannut.

Vierailija
74/368 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on käsittämätöntä, ettei tällainen toiminta ole nykyään enää rikos. Kyllähän tuo vahingoittaa kaikkia osallisia äärettömän paljon enemmän kuin vaikka joku lyönti käsivarteen, josta jää mustelma ja rikos on lievä pahoinpitely.

Vierailija
75/368 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita asiasta heti nyt tekstarina tietoa ristiäisissä käyneille vieraille, että sait juuri tietää erosta ja sen syy. Että "valitettavasti joudun informoimaan äskeisestä uutisesta ja että tämä on vaikea tilanne sinulle ja jos suinkin mahdollista, niin pyydät apua kummeilta ja läheisiltä, tarvitset sitä nyt todella tms" Minä laittaisin.

Njääh, tollanen muiden ihmisten sotkeminen omaan parisuhdekriisiin kuulostaa vähän hassulta. Itse ainakin menisin hämilleni, jos joku laittaisi mulle tuollaisen viestin ristiäisten tms. tilaisuuden jälkeen.

Vierailija
76/368 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kolme vanhinta lasta miehen mukana uudelle ihastukselle, niin voivat harjoitella uusioperhearkea.

Vierailija
77/368 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan häpeä eroa, kerrot ystävillesi ja perheellesi ja annat heille mahdollisuuden tukea sinua. Monesti naiset pitää asian itsellään, koska ei halua että lapset kuulee miehestä mitään pahaa eli ei halua pilata miehen mainetta isänä. Tämä on ihan uskomatonta skeidaa! Mies on omat valintansa tehnyt ja on vastuussa teoistaan. Sillä että asiasta ei puhuta rehellisesti suojellaan vaan pettäjää ja sitä hän ei ansaitse. Lapsille puhut isästä neutraalisti, mutta et valehtele tai selittele mitään miehen puolesta paremmaksi. 

Vierailija
78/368 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies puhunut lapsille mitään vai lähti sanomatta mitään? 

Vierailija
79/368 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna isälle huoltajuus kaikista lapsista. ei lähde sitten, ennen kuin lapset kasvatettu. älä ala orjaksi.

Vierailija
80/368 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli myös tuota pettämistä esikoisen syntymän jälkeen ja siinä kun toinen oli syntynyt niin taas ilmestyi kuvioihin joku nainen ja mies ilmoitti että lähtee sen matkaan. Kirjoitin sille naiselle sähköpostin että mitä täältä on tulossa. Se jätti miehen siihen paikkaan. Joten ilmoita että 4 lasta tulee sitten mukana kun mies lähtee. Sinä alat etsiä uutta miestä niin ei voi lapset olla jaloissa. Parempi myös että on 2 aikuista taloudessa eikä yksi.

Mistä/miten sait tietää naisen nimen ja sähköpostin? 

Itse en ole toinen nainen, joten oma lehmä ei ole ojassa kun ihmettelen tätä, mutta ei mun yhteystietoja, mm. sähköpostia saa kukaan ulkopuolinen tietoonsa. Ei s.postini (kaikki kolme) ole missään yleisessä jakelussa, kuten ei ole puhelinnumero ja osoite. Ja todennäköisesti luulisin otsikon/aiheen perusteella roskapostiksi ja menisi avaamattomana poistoon.

Aika moni meistä on töissä firmoissa, joissa jokaisella työntekijällä on etunimi.sukunimi@firma.fi osoite. Ja jos kyseessä on puolison työkaveri, niin aika helppoa on keksiä mikä se s-postiosoite sitten on.

Tämä ei ole vastaus kysymykseeni, jonka esitin ensimmäiselle kommentoijalle. Hänen miehellä ei ollut kuviossa työkaveri, ei ainakaan maininnut ("ilmestyi kuvioihin joku nainen"). 

Edelleen kysyn mistä eka kommentoija sai tietoonsa naisen nimen, tai te muutkin mistä, jos mies ei kerro KOKO nimeä? Miksi kertoisi? Ja edelleen kysyn mistä saatte tietoon s.postin, jos ei ole kyse työkaverista, ja vaikka olisikin työkaveri, mutta jos ei tiedä KOKO nimeä, niin mikäli firmassa on useampi sopiva ehdokas, niin aika vaikeaa se on lähteä työsähköpostiin rustaileen mitään. Toki jos firmassa on viisi työntekijää ja neljä niistä on miehiä, niin sitten asia on aika selvä. 

Noin muuten mielestäni ei ole sopivaa lähettää työsähköpostiin henkilökohtaisia viestejä, varsinkaan jostain miehen pettämiskuvioista. Nämä hoidetaan työn ulkopuolella yksityisesti.