miten eroon SOKERIKOUKUSTA!?!?!?
Joka päivä kamala hinku saada pullaa ja karkkia ja muuta shaibaa. Painoa kertyy ja hampaat ja rahat menee... Miten tästä pääsee eroon? Tiedän miten pitäisi syödä, mutta tuntuu etten pysty siihen... Älkääkä alkako lässyttämään itsekurista, tiedän itsekin. Aina kun tekee mieli makeaa, päähän tulee vaan ajatuksia että "ei se yksi patukka tapa..." ja kohta on syöty 20 patukkaa. Määrittämätön syömishäiriö todettu. APUA :--(
Kommentit (11)
Siihen pitää suhtautua samoin kuin katkaisuhoitoon. Ei siinä ole mitään muuta vaihtoehtoa. Sokeri koukuttaa yhtä pahasti kuin huumeet.
Sokeri kylmästi pois. Aloita vetämällä 1 kk:n sokeriton kausi. Ihan hyytävää, mutta toimii. Älä käytä mitään lisättyä sokeria, eli myös ketsuppi jne. veks. Kummasti alkaa omenat maistua makeilta.
Minulla auttaa liikunta ja se ajatus, että periaatteessa saan aina ostaa herkkuja kun en pysty vastustamaan. En ajattele, etten saa syödä vaan, että ne ovat vahingollisia terveydelleni sekä sen hetkiselle olotilalle. Syön nykyisin paljon vähemmän herkkuja kuin aikaisemmin, mutta siis syön kuitenkin. Pyrin lähtemään lenkille tai salille kun alkaa tekemään mieli karkkeja tai muuta hyvää. Jos lenkin jälkeen tekee vielä mieli, sitten syön hyvällä omallatunnolla.
Rakastan syömistä. Se on rentouttavaa, siitä tulee hyvä mielii (sillä hetkellä) ja sitä oikein odottaa. Yritä keksiä jotain vastaavaa tekemistä kuten joku mieluisa liikuntalaji, käsityöt, taidenäyttelyt tai ihan mitä tahansa. Keskityn myös enemmän ruuanlaittamiseen, panostan vain terveelliseen kokkailuun enemmän. Etsiskelen hyviä ja terveellisiä ohjeita ja kokeilen monipuolisesti esim. erilaisia salaatteja tai pihvejä.
Ihmiset, haku ON kaveri! Tämä http://www.vauva.fi/keskustelu/4213711/ketju/miten_eroon_sokerista topikki linkkeineen samoin kun moni muu topikki aiheesta löytyy haun avulla. Ei ole niin vaikeaa.
Mulla on ihan sama ongelma! Mä yritän päästä nyt herkuista eroon terveellisemmillä herkuilla, olen ostanut kotiin mansikoita ja ananasta ja teen niistä rahkaa. Laukussa mulla on rusinoita ja kuivattuja hedelmiä. Näiden avulla olen ollut nyt kohta viikon ilman karkkia, pullaa yms. Ja olen huomannut, että näitä terveellisempiä vaihtoehtoja menee vähemmän!
Jaa itse söin ennen 300-500g sokeria päivässä ja näytin muffinsilta koko mies, enkä pystynyt yhtään kontrolloimaan syömisiäni. Lopetin kuin seinään ja viikon pari teki todella tuskaa mut sen jälkeen oon elänyt vuoden erittäin vähäsokerisella ja hyvä olo on ja paino tippunut. Sokeri on aivan sama kuin tupakka ja huumeet
http://www.hyonteismaailma.fi/torjunta/sokeritoukan-torjunta/
Ketjua lukematta, täällä hyviä ohjeita sokeritoukasta eroon pääsemiseksi.
Jaa... Unohdapa tuo viestini. Luinpa sitten aivan väärin. Meillä kun oli entisessä asunnossa ongelma sokeritoukkien kanssa hetken aikaa. :D Nämä neuvot ei sinua taida auttaa.. :D
-9
Minäkin luin ensin väärin, että pitäisi päästä eroon sokeritoukasta. :D
Mutta asiaan. Ap, minulla oli sama ongelma. Minua auttoi kirja nimeltä Ruokavallankumous, kirjoittaja Andreas Eenfeldt. Luulin, ettei sokerinhimosta pääse irti, mutta onneksi olin väärässä. Onnea matkaan!
Minäkin suosittelen katkaisuhoitoa. Yksi hetki ilman sokeria kerrallaan. Korvaat sokerimässyn vaikka jollain muulla. Kinkkuvoileivällä pullan, tai hedelmällä. Minulla menee aika nopeasti, muutamissa päivissä ohi jatkuva makeanhimo. Näissä asioissa ei vain pärjää ilman sitä itsekuria, eihän kukaan muu voi puolestasi irroittautua sokerista, alkoholista, tupakasta tai vaikka liiasta netinkäytöstä. Valitan, ap. Minusta ihmiset usein myös tuudittautuvat itsekseen sen ajatuksen taakse, että "mulla vaan ei ole itsekuria. Joten syön munkin", kun oikeasti voisivat vain päättää että minä en p****e syö nyt pullaa, vaan teen tässä voikkarin ja lähden pihahommiin. Ei se itsekuri ole mikään sisäsyntyinen ominaisuus, vaan se on vaivannäköä ja hetkellistä epämukavuutta vaativa päätös ja sen mukaan toimiminen vaikka hampaat irvessä. Lopussa saat kiitoksen.
Syö vaikka marjarahkaa ja makeuta stevialla. Paljon kasviksia ym mistä saat vitamiinit ja hivenaineet niin ei tee niin paljon makeaa mieli. Viikko menee päänsäryssä, mutta sitten helpottaa.