Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa, on riita päällä! Avioero ja yhteiset huonekalut. Oikeasti ärsyttää tämä tilanne!!

Vierailija
04.07.2021 |

Avioero siis tuli ja meillä on kasoittain tavaraa. Arvokasta tavaraa. Hinta-arviossa puhutaan kymmenistä tuhansista. Ongelma on kuitenkin se, että minä olen maksanut näistä tavaroista lähestulkoon kaiken, sillä olen tienannut huomattavasti enemmän rahaa kuin tämä minun ex.

Nyt exä haluaa 50% kaikista tavaroista, sillä ne ostettiin "yhteiseen tarkoitukseen".

Kerta kaikkiaan käsittämätöntä.

Uhkaa viedä oikeuteen koko jutun jos alan panttaamaan tavaroita. Mitä siis olen nyt jo tehnyt. Lukot jo vaihdoin oviin, ettei missään nimessä ala varastelemaan tätä tavaraa.

Ärsyttää. Miten tästä tilanteesta pitäisi edetä? Vinkkejä?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vain nokatusten sen exän kanssa ja luettelette sitä omaisuutta ja jaatte.

Vaikka teille olisi ostettu huonekaluja esim 20000 arvosta, niin ei ne ole sen arvoisia enää. Ihan normaali irtaimisto, mikä ei ole minkään arvoista. Jos olet se varakkaampi ja miehellä ei ole autoa tai mitään niin anna ottaa muutamien satojen arvoiset huonekalut. Jos miehellä on jotain omaisuutta niin voi olla ettei sinun tarvi antaa mitään.

Vierailija
42/46 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolet omaisuudestanne kuuluu exällesi, riippumatta siitä kuka sen on kustantanut, jos teillä ei ole avioehtoa.

Siis tiedän sen, että avioliitossa voidaan ostaa yhteistä omaisuutta. Mutta tästä ei kuitenkaan ole kyse. Lähtökohtaisesti avioliittohan ei käsittääkseni muuta mitään omistussuhteita. Lisäksi käsittääkseni yhteinen omaisuus hankitaan puolittamalla kauppahinta. Ei ne mitään lahjoja sentään ole? Ap

Saat sä mööpelisi mahdollisesti pitää. Mutta kaikesta omaisuudesta (arvo) puolet kuuluu eksällesi. Kuten joku jo sanoi, sitten makselet tasinkoa tai sumplitte muuten, kuka saa mitäkin.

En ymmärrä mitä tarkoitat.

Meillä on esimerkiksi sohva, joka maksaa 2000 euroa. Tai siis maksoi silloin, kun sen ITSE ostin ja maksoin siitä 100%, kuten kaikista tavaroista. Onko tosiaan niin, että minun tarvitsee tilittää eksälle 1000 euroa sohvasta, jos en halua sitä myydä? Sohvan kauppahinta voi olla alta 2000, kun se on jo muutaman vuoden vanha.

Exäni on aika villi tapaus, hamuaa näitä tavaroita itselleen, vaikka minä olen ne ostanut. Vaihdoin tosiaan lukot, sillä olisi varmasti varastanut jotain. Ap

Omaisuuden arvo katsotaan nykyhinnan mukaan, ei ostohinnan. Joku 2000 e maksanut tavissohva ei todellakaan kasvata arvoaan käytössä, joten sen arvo lienee nykyisin max 400 e.

Ja kuten moneen kertaan on sanottu, erossa jaetaan omaisuuden arvo, toisen ostamaan tavaraa ei voi ottaa itselleen vedoten siihen, että kaikki puoliksi. Hanki ulkopuolinen arvioimaan irtaimisto, harvoin sitä yli 4000 e arvoiseksi katsotaan, ellei mukana ole jotain aivan vastahankittua.

Tiedän että nykyhinnan mukaan. En ole tyhmä.

Mutta aikamoinen kakku siitä tulee, kun olen itse hankkinut asunnon täyteen tavaraa. Exäni ei ole hankkinut mitään. Eikö todellakaan ole mahdollisuutta, että saisin pitää kaiken, sillä ex ei kerta kaikkiaan ole osallistunut mihinkään hankintoihin? Naurettavaa jos näin on, tähän pitäisi saada lakimuutos. Ap

Eikö exällä ole mitään, ei autoa, rahaa yms?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ap hyvä, mitä sinä selittelet.

Sulla ei edes ole aviomiestä.   Heittelet näitä trollejasi palstalle, kun elämäsi on niin tyhjää ja yksinäistä.

Mikset hanki jotain harrastusta, johon voisit purkaa tuon jatkuvan tarinoiden turisemisen?

Samaa ihmettelen, tällä nimimerkillä tuntuu tarnoita riittävän laidasta laitaan tällä palstalla.

Vierailija
44/46 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolet omaisuudestanne kuuluu exällesi, riippumatta siitä kuka sen on kustantanut, jos teillä ei ole avioehtoa.

Siis tiedän sen, että avioliitossa voidaan ostaa yhteistä omaisuutta. Mutta tästä ei kuitenkaan ole kyse. Lähtökohtaisesti avioliittohan ei käsittääkseni muuta mitään omistussuhteita. Lisäksi käsittääkseni yhteinen omaisuus hankitaan puolittamalla kauppahinta. Ei ne mitään lahjoja sentään ole? Ap

Saat sä mööpelisi mahdollisesti pitää. Mutta kaikesta omaisuudesta (arvo) puolet kuuluu eksällesi. Kuten joku jo sanoi, sitten makselet tasinkoa tai sumplitte muuten, kuka saa mitäkin.

En ymmärrä mitä tarkoitat.

Meillä on esimerkiksi sohva, joka maksaa 2000 euroa. Tai siis maksoi silloin, kun sen ITSE ostin ja maksoin siitä 100%, kuten kaikista tavaroista. Onko tosiaan niin, että minun tarvitsee tilittää eksälle 1000 euroa sohvasta, jos en halua sitä myydä? Sohvan kauppahinta voi olla alta 2000, kun se on jo muutaman vuoden vanha.

Exäni on aika villi tapaus, hamuaa näitä tavaroita itselleen, vaikka minä olen ne ostanut. Vaihdoin tosiaan lukot, sillä olisi varmasti varastanut jotain. Ap

Omaisuuden arvo katsotaan nykyhinnan mukaan, ei ostohinnan. Joku 2000 e maksanut tavissohva ei todellakaan kasvata arvoaan käytössä, joten sen arvo lienee nykyisin max 400 e.

Ja kuten moneen kertaan on sanottu, erossa jaetaan omaisuuden arvo, toisen ostamaan tavaraa ei voi ottaa itselleen vedoten siihen, että kaikki puoliksi. Hanki ulkopuolinen arvioimaan irtaimisto, harvoin sitä yli 4000 e arvoiseksi katsotaan, ellei mukana ole jotain aivan vastahankittua.

Tiedän että nykyhinnan mukaan. En ole tyhmä.

Mutta aikamoinen kakku siitä tulee, kun olen itse hankkinut asunnon täyteen tavaraa. Exäni ei ole hankkinut mitään. Eikö todellakaan ole mahdollisuutta, että saisin pitää kaiken, sillä ex ei kerta kaikkiaan ole osallistunut mihinkään hankintoihin? Naurettavaa jos näin on, tähän pitäisi saada lakimuutos. Ap

Tähän on jo olemassa laki - avioliittolaki ja siinä kohta avioehto.

Vierailija
45/46 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä naisille syntyy se käsitys, että erossa omaisuus puolitetaan? Että kattilat konkreettisesti menee jakoon? Eikä yllättäen niitä naisen merkkilaukkuja lasketa mukaan omaisuuteen, koska ne on omia.

Sitten jakoon menee myös miehen harrastusvälineet ja vaatteet. Mies saisi minun Marimekon olkalaukun, minä veisin muehen vavat.

Vierailija
46/46 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioliitto ei muuta omistussuhteita, mutta avioero muuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä