Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa, on riita päällä! Avioero ja yhteiset huonekalut. Oikeasti ärsyttää tämä tilanne!!

Vierailija
04.07.2021 |

Avioero siis tuli ja meillä on kasoittain tavaraa. Arvokasta tavaraa. Hinta-arviossa puhutaan kymmenistä tuhansista. Ongelma on kuitenkin se, että minä olen maksanut näistä tavaroista lähestulkoon kaiken, sillä olen tienannut huomattavasti enemmän rahaa kuin tämä minun ex.

Nyt exä haluaa 50% kaikista tavaroista, sillä ne ostettiin "yhteiseen tarkoitukseen".

Kerta kaikkiaan käsittämätöntä.

Uhkaa viedä oikeuteen koko jutun jos alan panttaamaan tavaroita. Mitä siis olen nyt jo tehnyt. Lukot jo vaihdoin oviin, ettei missään nimessä ala varastelemaan tätä tavaraa.

Ärsyttää. Miten tästä tilanteesta pitäisi edetä? Vinkkejä?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vinkki: Aikuistu

Vierailija
2/46 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet omaisuudestanne kuuluu exällesi, riippumatta siitä kuka sen on kustantanut, jos teillä ei ole avioehtoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sä tosiaan tarviit sen kaiken materian, jota vääränään teillä piisaa?

Vierailija
4/46 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ensin lopettaisit huonojen provojen kirjoittelun.

Katsotaan sitten jatkoa.

Vierailija
5/46 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusasiat tietoon ennen kuin voi kommentoida. Onko teillä avioehto?

Vierailija
6/46 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on 50/50 jos ei ole avioehtoa.

Vierailija
7/46 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oli teidän yhteistä, ellei toisin oltu kirjallisesti sovittu. Riippumatta siitä kumpi ne on maksanut.

Vierailija
8/46 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse antaisin vaikka kaikki pois, jos sillä eroon pääsisin

Vierailija
9/46 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nainen? Voitasko paneskella?

Vierailija
10/46 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko looooooooooooooooooi-

nen tällä kertaa mies vai nainen?

Vierailija
11/46 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä ei ole avioehtoa, joudut maksamaan tasinkoa eli korvausta eksällesi. Tavaroiden omistusoikeus on silti niiden ostajalla eli sinulla, mutta sinun pitää kaivaa kuvetta vastaavalla rahamäärällä, jos et halua kamoistasi luopua.

Ykkönen on siten kyllä väärässä, välttämättä sinun ei tarvitse omaisuutta tasata juuri noilla huonekaluilla.

https://www.nordea.fi/henkiloasiakkaat/sinun-elamasi/perheeni-arki/avio…

Vierailija
12/46 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolet omaisuudestanne kuuluu exällesi, riippumatta siitä kuka sen on kustantanut, jos teillä ei ole avioehtoa.

Siis tiedän sen, että avioliitossa voidaan ostaa yhteistä omaisuutta. Mutta tästä ei kuitenkaan ole kyse. Lähtökohtaisesti avioliittohan ei käsittääkseni muuta mitään omistussuhteita. Lisäksi käsittääkseni yhteinen omaisuus hankitaan puolittamalla kauppahinta. Ei ne mitään lahjoja sentään ole? Ap

Vierailija
13/46 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas niin järjetön avaus.

Vierailija
14/46 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman avioehtoa puolisoilla on oikeus puoleen toistensa omaisuudesta. Joko jaatte tavarat puoliksi, siten että molemmat saavat rahallisesti saman määrän arvotavaroita, tai teette jonkinnäköisen sopimuksen, jossa sinä ostat puolisosi ulos.

Vierailija
15/46 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tiedän sen, että avioliitossa voidaan ostaa yhteistä omaisuutta. Mutta tästä ei kuitenkaan ole kyse. Lähtökohtaisesti avioliittohan ei käsittääkseni muuta mitään omistussuhteita. Lisäksi käsittääkseni yhteinen omaisuus hankitaan puolittamalla kauppahinta. Ei ne mitään lahjoja sentään ole? Ap

Saat sä mööpelisi mahdollisesti pitää. Mutta kaikesta omaisuudesta (arvo) puolet kuuluu eksällesi. Kuten joku jo sanoi, sitten makselet tasinkoa tai sumplitte muuten, kuka saa mitäkin.

Vierailija
16/46 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi pantata tavaroita eksältäsi.

Ositus pitää tehdä, jossa käydään läpi yhteinen omaisuus sekä kummankin osapuolen oma omaisuus.

Vierailija
17/46 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo joo ap.  Vaihteeksi avioero provo, eihän niitä ole ollutkaan pitkiin aikoihin.

Vierailija
18/46 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että ero tuli kun molemmille tuntuu tavara olevan tärkeämpää kuin toinen ihminen.

Aikuistukaa molemmat. Omaisuus jakoon ja omille teille. Itse pakkasin eron tullessa vain henk.koht.tavarat ja lähdin. Miehelle sai jäädä kaikki. Oli ihanaa aloittaa ihan "puhtaalta lattialta" ja sisustaa kaikki uudessa omassa kodissa mieleisekseen ilman yhteisiä huonekaluja.

Vierailija
19/46 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tie la domore 🤣

Vierailija
20/46 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös toi mee niin, että kuittia vastaan voit todistaa omaksi, mm. luottokorttinumero tai varmenne. Jos ei oo kuitit tallessa - voi voi.

Käytännössähän naisena saat viedä kaiken ja poltat miehen elokuvat ja vaatekaapin sisällön ulkona roviolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi