Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrotko puolisolle kaikki ostoksesi kun rahat erilliset?

Vierailija
04.07.2021 |

Lohtushoppailin tänään 150 eurolla itselle vaatteita, vaikkei oikeasti ollut varaa. Onneksi luottokortti kumminkin.
V##utti kaikki niin. Käväisin -50% alessa niin _tavallaan_ se oli säästöä. Ostan kaiken yleensä kirppareilta, mutta ajattelin että hemmottelen nyt vähän itse itseäni, koska olen sen ansainnut.

Miehelle en kerro, ei kuulu sille pätkääkään. Niin kauan, kun maksan tasan puolet yhteisistä menoista, teen rahoillani mitä haluan. Poistin hintalaput ja siirsin vaatteet vaivihkaa kaappiin. Jos sattuu niin epätodennäköinen juttu, että mies huomaa, onko minulla vaatteita vaiko eikö ja jos on, mitä ne vaatteet ovat, voin sanoa, että tämähän on vanha, ostettu viime vuonna

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En erikseen raportoi, mutta en todellakaan myöskään salaile ostoksiani. Mielestäni parisuhteessa on jotain pahasti vialla, jos pitää piilotella hintalappuja ja varjella ostoksiaan kuin suurtakin syntistä salaisuutta. 

Parisuhteessamme ON jotain pahasti vialla valitettavasti. ap

No miksi ihmeessä OLET siinä parisuhteessa?

En tiedä

Vierailija
22/24 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimon kanssa lähes kaikki kulut periaatteessa puoliksi. Auton ja piharakentelun hankinnat olen (miehenä) maksanut luonnostaan. Joskus, jos on ollut jotain isompaa mm. auton huoltokustannuksina niin tällöin sovittu esim. etten laita kuukausittaista ruokarahaa kauppatilille.

Tämä on järjestelynä meille molemmille ok - niin kauan kun pysytään oman kodin seinien sisällä.

Nyt kuluva kesäloman aikana olen ihmetellyt, kun vaimo retosteli sukulaisilleen hänen maksaneen enemmän kodin kuluja. Kysyin kahden kesken mielipidettä mistä johtuu ja ajatteleeko hän todellakin niin. Ei osannut selittää.

Mutta maksan joka s*#tanan kuukausierän takautuvasti yhteistilille. Tällä asialla ei vaimo enää pääse retostelemaan. Ja jatkossa tiliotteella mustaa valkoisella, että menee VARMASTI puoliksi.

Muilla kokemuksia, tai avatkaa vähän ajatuksia jos olette havainneet itse samaa?

Meillä ihan hyvä systeemi eli mulla excelissä budjetti ja lasken joka kuukausi laskut yhteen ja ne jaetaan tasan puoliksi. Kumpikin maksaa ovat luottokorttilaskut tietty ja terveydenhuoltomenonsa. Ruokakulut menee myös aika lailla puoliksi.

Tämä lienee seuraava askel käytännössä. Maksan noi kuukausisiirrot tasaan ja siitä eteenpäin budjetti joka kuulle, mikä tarkistetaan yhdessä kuun lopussa tai seuraavan alussa.

Kuitit on kyllä tallessa kaikista aiemmistakin "miesten" ostoksista, mutta ne saa puolestani olla yhteisiä. Vaimolle v*ttumaisen lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan kerro "kaikkia ostoksia", eikä miestä edes kiinnosta. En minäkään hänen yksittäisistä ostoksistaan kysele. No tietenkin joskus saatan esitellä jotain ostosta jos olen oikein täpinöissäni tai uskon ostoksen kiinnostavan häntäkin.

Vierailija
24/24 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on omituisia parisuhteita, kun normaali jutteleminenkin on kyttäämistä ja raportointia. Meillä on ihan normaalia illalla kysäistä että mitäpä puuhailit tänään, ja toinen kertoo että kävin vaatekaupassa ja ostin mekon. Meitä molempia kiinnostaa toisen tavallisetkin asiat, eikä se ole mitään vahtimista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä