Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antaisitko/oletko antanut miehellesi anteeksi rakkaussuhteen toiseen naiseen?

Vierailija
07.07.2014 |

Jos kyse ei olisi mistään kännipanosta, vaan pidempiaikaisesta ja molemminpuolisesta rakkaussuhteesta.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää taas tän yhden ja saman muijan tilitystä...

Vierailija
2/29 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen tilitystä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi. Sen kännipanon hyväksyisin ennemmin, mutta kenkää saisi ukko joka tapauksessa.

Vierailija
4/29 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin rakkaussuhde, vaikka kestoa olisi? Ei tarkoita sitä, mutta jos rakkaudesta olisi kyse, ei, en antaisi anteeksi, joutuisin heivaamaan pois.

Toki kännipanokin voisi olla liian haasteellista hyväksyä ja antaa anteeksi.

Vierailija
5/29 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Eikä miehenikään antaisi anteeksi edes kertaluontoista pettämistä.

Vierailija
6/29 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai, samalla kun toivottaisin terve menoa ja sanoisin, että lapsien perään ei tarvitse haikailla.

Vierailija
7/29 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin etten anna, enkä olisi järjellä ajateltuna halunnut antaa. Näitä elämän kompastuskiviä vaan ei voi ennalta tietää miten nuppi mihinkin reagoi.Annoin anteeksi.

Vierailija
8/29 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut anteeksi mieheni ihastuksen toiseen naiseen. Rakkaudesta ei kuitenkaan tainnut olla kyse.

Vierailija
9/29 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh... En antaisi. Ei sinunkaan pitäisi.

Vierailija
10/29 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko anteeksi antaminen kannattanut eli onko suhde parantunut sen jälkeen?

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 20:10"]

Luulin etten anna, enkä olisi järjellä ajateltuna halunnut antaa. Näitä elämän kompastuskiviä vaan ei voi ennalta tietää miten nuppi mihinkin reagoi.Annoin anteeksi.

[/quote]

Vierailija
11/29 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ehkä antaa anteeksi. Mua kuitenkin mietityttää se, että voisiko suhteesta enää koskaan tulla hyvää, vai jäisikö katkeruus ja epäilys kuitenkin kalvamaan mieltä. Mulla ei ole kokemusta minkäänlaisesta pettämisestä, joten en osaa varmasti sanoa, miten reagoisin oikeassa tilanteessa.

Vierailija
12/29 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa olisi, koska vieläkin vaikuttaa vuosikymmenten takaiset puolin ja toisin pettämiset, nuoruuden ja seurustelun alkuaikojen ymmärtämättömyydet. Jos tulisi uusia, ja varsinkin pitempiaikainen suhde toiseen, olisi melkoinen katastrofi ja se, miten tuo pettäjäosapuoli käyttäytyy. vaikuttaa eniten! Jos pettäjä tulee ja kertoo tehneensä elämänsä suurimman virheen sotkeentuessaan vieraaseen ja pyytäisi vilpittömästi sydämestään anteeksi, voisi siinä olla mahdollisuudet suhteen tervehtymiseenkin, mutta kova isku se on petetylle, eikä tunnetasolla ole ihan äkkiä selvitetty, vaikka anteeksi päättäisikin antaa.

Minulle on kuitenkin tämä ainoa pitkä avioliittoni se, jonka puolesta haluan taistella, jos pakko, niin nekin kaikista vaikeimmat taistelut: oma anteeksianto ja oma sisäinen myllerrys ja mustasukkaisuuden tunteet, mitkä pettämisestä vääjäämättä normaaleina tunteina nousevat. Rakastan omaa aviopuolisoani, vaikka millaisia kriisejä olisi. Se on minun päätökseni, ei tunne. Tunteet seuraavat päätöstä. Myös anteeksiantaessa.

Vierailija
13/29 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin anteeksi, mielestäni rakkaus ei ole asia johon voi muuten suhtautua, mutta en haluaisi jatkaa hänen kanssaan yhdessä.

Voisin olla vihaisempi jos olisin itse ollut parempi vaimo, mutta tällä suorituksella en voisi kuin todeta että tässä se nyt on, nyt erotaan.

Vierailija
14/29 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on kyllä mies pettänyt työnarkomaniallaan ja vittumaisella autismillaan paljon pahemmin kuin ikinä pystyisi millään rakkaussuhteella. Joskus ihmettelen pystyisikö tuo edes rakkaussuhteeseen kenenkään kanssa. Eli juu, asia ei ole tullut ajankohtaiseksi, mutta helppo olisi antaa anteeksi. En ole ikinä ollut mustasukkainen.Ei se järvi soutamalla kulu, eikä kulu juuri airokaan.

Vierailija
15/29 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat kauniisti, mutta pitääkö oikeasti paikkaansa, että tunteet seuraavat päätöstä? Onko kuitenkin mahdollista, että päätöksestä ilman tunteita seuraa kulissi, jota pidetään kaikin voimin pystyssä?

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 20:29"]

Vaikeaa olisi, koska vieläkin vaikuttaa vuosikymmenten takaiset puolin ja toisin pettämiset, nuoruuden ja seurustelun alkuaikojen ymmärtämättömyydet. Jos tulisi uusia, ja varsinkin pitempiaikainen suhde toiseen, olisi melkoinen katastrofi ja se, miten tuo pettäjäosapuoli käyttäytyy. vaikuttaa eniten! Jos pettäjä tulee ja kertoo tehneensä elämänsä suurimman virheen sotkeentuessaan vieraaseen ja pyytäisi vilpittömästi sydämestään anteeksi, voisi siinä olla mahdollisuudet suhteen tervehtymiseenkin, mutta kova isku se on petetylle, eikä tunnetasolla ole ihan äkkiä selvitetty, vaikka anteeksi päättäisikin antaa.

Minulle on kuitenkin tämä ainoa pitkä avioliittoni se, jonka puolesta haluan taistella, jos pakko, niin nekin kaikista vaikeimmat taistelut: oma anteeksianto ja oma sisäinen myllerrys ja mustasukkaisuuden tunteet, mitkä pettämisestä vääjäämättä normaaleina tunteina nousevat. Rakastan omaa aviopuolisoani, vaikka millaisia kriisejä olisi. Se on minun päätökseni, ei tunne. Tunteet seuraavat päätöstä. Myös anteeksiantaessa.

[/quote]

Vierailija
16/29 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen eronnut suhteesta, jossa mies petti. Silloin en sitä tajunnut, mutta nyt TIEDÄN etten olisi päässyt siitä ikinä yli jos olisimme jääneet yhteen. Enkä olis voinut antaa anteeksi koskaan.

Vierailija
17/29 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään antaisi?!

Vierailija
18/29 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät että oli molemminpuolista ja kuinka kauan kesti? Miten selvisi?

Vierailija
19/29 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 20:07"]En tietenkään. Eikä miehenikään antaisi anteeksi edes kertaluontoista pettämistä.

[/quote] tää on saanut 15 alapeukkua?!

Vierailija
20/29 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 20:07"]En tietenkään. Eikä miehenikään antaisi anteeksi edes kertaluontoista pettämistä.

[/quote] tää on saanut 15 alapeukkua?!