Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä 10% jauhelihasta?

Vierailija
04.07.2021 |

Vinkkejä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskista se ainakin ensin parissa ruokalusikallisessa voita, jotta sen ravintoarvot paranevat.

Vierailija
2/9 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vain. Pihvit, pullat, keitto, jauheliharisotto, nachopeltiä, pizza, kastike....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas vähän lihaa jauhelihassa, vaivaiset 10% lihaa. ;)

Vierailija
4/9 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunijäätelöä tai katkarapukeittoa.

Vierailija
5/9 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, mihinkähän drinkkiin tuo sopisi? Aika mietoa toisaalta drinkin pohjaksi. Itse vetäisin vaan raakana.

Vierailija
6/9 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa :D

Ei mutta tee siitä kastike. Eka teet ruskean kastikkeen eli kunnolla voita pannuun, perään vähän jauhoa ja ruskeaksi. Sitten nopsaan vispaat joukkoon lientä tai vettä, vispaa kuin kani ..... Sitten maustat ja siirrät syrjään. Paista jauhis kevyesti runsaassa voissa, sekoita kastikkeeseen ja mausta sössö miten tykkäät. Sitten pottuja. Uusia. Voita ja ah, soossin kanssa muussailet yhteen.

Ens kerralla voitkin sitten ostaa voin lisäksi ihan tavallista jauhista kevytversion sijaan ;)

Vierailija
7/9 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin jauheliha pihvejä, joiden taikinaan lisäisin vain vähän öljyä tai voita.

Tulee hyviä pihvejä.

Tuota jauhelihaa ei kannata tuhlata kastikkeeseen eikä keittoon.

Vierailija
8/9 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon siis aina ostanut tuota kevyt versiota. Ei ole kukaan neuvonut ostamaan toisin. Oon ajatellut sen olevan terveellisempää. Teen siitä pizzan, kiitos vinkeistä. Rupean ostamaan suurempi rasvaista jauhelihaa. Onko 17% rasvaa jo hyvä määrä?

Ap

Vierailija
9/9 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vain ”parempi nauta” -merkittyä jauhelihaa, jossa on rasvaa 10%. Siitä tulee tosi hyvät lihapullat, jauhelihapihvit, bolognese tai täyte kesäkurpitsoihin, paprikoihin tmv. Normi sikanauta vain tursuttaa rasvat pellille, ei kestä kuumaa valmistusta ja maistuu ällöttävän rasvaiselta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi