Teiniäiti suuttui kun ei ole rahaa matkustella
Olemme lähdössä mieheni kanssa viikonlopuksi kylpylään kahdestaan. Maksamme matkan omasta palkastamme. Lisäksi varasimme ulkomaanmatkan ensi keväälle, jonka maksamme myös itse.
Olin tänään kahvilla tuttavani kanssa (95-syntynyt) joka on raskaana. Aikomuksena oli vaihtaa kuulumisia. Kerroin hänelle muiden kuulumisieni ohella noista matkoista, joita kerroin odottavani kovasti.
No, tämä tuttavani pahoitti mielensä matkustelustamme. Voivotteli, kuinka toisten kaikki raha menee elämiseen. (Hän ei itse käy töissä, kelan raha juoksee ja mies opiskelija). Mistä lähtien kelan pitäisi maksaa kotona makaavalle "lomarahaa"?
Tyttö totesi että olen kermaperse kun käytän rahamme matkusteluun, ja että hyvähän se minun on, kun ei ole noita pakollisia menoja! (Maksamme vuokraa kuten hänkin)
Hän jätti kahvinsa pöytään, nousi ylös ja poistui muuta sanomatta. Jäin tyrmistyneenä katsomaan perään. Miten meidän reissumme ovat häneltä pois? Heidän vauvansa on suunniteltu, eikö olisi jo aika kasvaa aikuiseksi ja ottaa vastuu omista valinnoistaan? Pitäisikö häneen ottaa yhteyttä vai antaa olla?
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 17:21"][quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 17:18"][quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 17:02"]
Mä en tapaa hehkutella lomareissujani henkilöille, joilla tiedän rahatilanteen olevan sellainen, ettei rahaa reissuihin ole. AP:lle soisin vähän enemmän tilannetajua.
[/quote]
ystävä ei kadehdi ystävä iloitsee. minulle saa hehkuttaa vaikka köyhä olenkin
[/quote]
ei tainu nyt ap:lla olla bestis kyseessä, vaan tuttava, ja ap tiesi tuttavan rahatilanteen.
[/quote]
Niin, ap:n olisi kuulunut istua naama nurinpäin ja valittaa kaikesta mahdollisesta. Näin olisi pikku ystävätär saanut hyvän mielen.
Itse oon kova hehkuttelemaan milloin mistäkin. Eihän kaikki tykkää se on selvää.
Mun appivanhemmat (75 ja 80 v) ovat kateeellisiia mun perheelle kun meillä on jopa varaa matkustella kerran joka kolmas vuosi. Joka kerta kun me puhumme jostain matkasta jota suunnittelemme he yrittävät käännyttää mieitä olemaan lähtemättä.
He kun eivät matkusta milloinkaan, väittävät että on aivan turhaa. Todellinen syy on että he eivät osaa kieliä, anoppi osaa vain suomea ja appiukko myös ruotsia mutta Ruotsi on tullut nähtyä hänen mielestään jo 40 vuotta sitten kun hän joutui työn takia siellä matkustamaan. Viroon he eivät halua mennä koska pelkäävät että suomalaisia vedetään höplästä siellä ja samasta syystä vielä vähemmän eteläinen Eurooppa kiinnostaa, ja keski-Eurooppa on täynnä natseja tietenkin. Että myönteisesti ajattelevia ihmisiä löytyy joka lähtöön.