Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teiniäiti suuttui kun ei ole rahaa matkustella

Vierailija
07.07.2014 |

Olemme lähdössä mieheni kanssa viikonlopuksi kylpylään kahdestaan. Maksamme matkan omasta palkastamme. Lisäksi varasimme ulkomaanmatkan ensi keväälle, jonka maksamme myös itse.

Olin tänään kahvilla tuttavani kanssa (95-syntynyt) joka on raskaana. Aikomuksena oli vaihtaa kuulumisia. Kerroin hänelle muiden kuulumisieni ohella noista matkoista, joita kerroin odottavani kovasti.

No, tämä tuttavani pahoitti mielensä matkustelustamme. Voivotteli, kuinka toisten kaikki raha menee elämiseen. (Hän ei itse käy töissä, kelan raha juoksee ja mies opiskelija). Mistä lähtien kelan pitäisi maksaa kotona makaavalle "lomarahaa"?

Tyttö totesi että olen kermaperse kun käytän rahamme matkusteluun, ja että hyvähän se minun on, kun ei ole noita pakollisia menoja! (Maksamme vuokraa kuten hänkin)

Hän jätti kahvinsa pöytään, nousi ylös ja poistui muuta sanomatta. Jäin tyrmistyneenä katsomaan perään. Miten meidän reissumme ovat häneltä pois? Heidän vauvansa on suunniteltu, eikö olisi jo aika kasvaa aikuiseksi ja ottaa vastuu omista valinnoistaan? Pitäisikö häneen ottaa yhteyttä vai antaa olla?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. Itsepä on soppansa keittäny. Onkohan sama, joka kyseli täällä miten paljon sossu antaa rahaa vaunuihin kn "haluisin sellaiset valkoiset emmaljungat"? :P

Vierailija
2/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että kelan rahoilla elävä teiniäiti. Olisit keksinyt jotain parempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. Idioottimaistahan tuo on. Elämä on valintoja täynnä, hän on valinnut pmansa. Huviä reissuja sinulle :)

Vierailija
4/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla.

Vierailija
5/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoksi kannattaa teettää abortti.

Vierailija
6/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tapaa hehkutella lomareissujani henkilöille, joilla tiedän rahatilanteen olevan sellainen, ettei rahaa reissuihin ole. AP:lle soisin vähän enemmän tilannetajua.

Vierailija
7/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitteko Porvoossa kahvilla? Siellä on nimittäin ihania kahviloita! Joskin aika kalliita tukien varassa elävälle teiniäidille. Entenkin jos hän jätti vielä kahvin juomatta!

Vierailija
8/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 17:02"]

Mä en tapaa hehkutella lomareissujani henkilöille, joilla tiedän rahatilanteen olevan sellainen, ettei rahaa reissuihin ole. AP:lle soisin vähän enemmän tilannetajua.

[/quote]

ystävä ei kadehdi ystävä iloitsee. minulle saa hehkuttaa vaikka köyhä olenkin

Vierailija
9/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 17:18"][quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 17:02"]

[/quote]

[/quote]

ei tainu nyt ap:lla olla bestis kyseessä, vaan tuttava, ja ap tiesi tuttavan rahatilanteen.

Vierailija
10/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mietin juuri, että millaisella äänensävyllä ap on reissunsa esitellyt. Kuultiin taas vaan toinen puoli asiasta.

Vierailija
11/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 17:02"]Mä en tapaa hehkutella lomareissujani henkilöille, joilla tiedän rahatilanteen olevan sellainen, ettei rahaa reissuihin ole. AP:lle soisin vähän enemmän tilannetajua.

[/quote]

En mielestäni hehkuttanut lomaamme, kerroin hänelle että on mukava lähteä reissuun pitkästä aikaa kun on "niska limassa" painanut töitä. Olen reissumme mielestäni ansainnut. Lisään vielä että kyselin tuttavalta hänen vointiaan ja kuulumisiaan, enkä vain höpötellyt omiani. Mainitsin asiasta vain ohimennen.

Ap.

Ap.

Vierailija
12/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä minäkin kadehdin kun toiset käyvät lomalla ja itselläni ei ole varaa. Ei silti kävisi mielessäkään suuttua toiselle joka on lomaansa säästänyt tai vaikka ei olisikaan niin siinäpähän menee lomalle ja nauttikoon siitä :)

Eriasia jos joku kävisi lomamatkoilla joita ei itse maksa ja olisi jatkuvasti kiertämässä maailmaa ja sitten muille lällättelisi että kyllä mä vaan saan ilmaisia matkoja mut palellu sinä tänne suomeen. Ap ei tainnut olla sellainen. Ja tuollaiset 19v likat varmasti vielä haaveilevat lomamatkoista ja monille vanhemmat vielä maksavatkin tuossa iässä. Selvää katkeruutta kun ei itse pääsee mutta jos puoliso on opiskelija niin eipä niillä rahoilla paljoa herroiksi elellä.

Vierailija
13/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se nyt helvetti ettei voi itse iloita kaverin puolesta vaan täytyy ottaa toisen toimet henkilökohtaisena hyökkäyksenä itseään kohtaan. Tarkoitan tällä nyt tuota ap:n kaveria.

Olen itse yh-äiti ja elän aika tiukassa rahatilanteessa, mutta aina on rahaa koska mietin jatkuvasti mihin ne laitan, saan silti vaikka kuukausittain uusia vaatteita jos sattuisin haluamaan jne. Matkoille pitäisi kyllä säästää hyvä tovi, samoin kuin isoihin hankintoihin. Mutta juuri viimeksi tänään kuuntelin kaverini kertomista tulevasta reissustaan ulkomaille ja juuri muutama kuukausi sitten hän oli muutaman viikon Jenkeissä, ei minulle tule mitään raivoa siitä vaan ennemminkin iloa hänen puolestaan. Toisaalta hän tekee hitosti duunia ja onkin joka sentin ansainnut kovalla työllään.

Vierailija
14/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko noin kade. Olisi teiniäidin kaksi kertaa pitänyt miettiä söisinkö vielä näitä piltsuja. Nuoruus on hulvatonta aikaa, ei pidä itseään sitoa liian aikaisin äitiyteen. Se on todella vastuullista aikaa.

Vierailija
15/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestänne siis minä olin lapsellinen osapuoli tässä, kun kerroin reissustani? Olisiko pitänyt voivotella paskaa arkea, että hän olisi tuntenut olonsa hyväksi? Kyllä minulle tulee hyvä mieli muiden puolesta, jos kuulen että joku on lähdössä kivalle matkalle.

Hän on itse valinnut tehdä lapsen tuohon tilanteeseen, ja nyt on katkera kun ei ole rahaa tehdä mitään kivaa.

Jos olisin hänen asemassaan iloitsisin omasta valinnastani saada lapsi, mielummin kuin kadehtisin muiden matkusteluja.

Ap.

Vierailija
16/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 17:18"]

[/quote]

[/quote]

Minä taas en kiellä ystäviltäni tunteita. Ei tarvitse olla onnellinen, jos ei siltä tunnu. Minulla on sama tilanne, että olen lähdössä toiselle reissulle tänä vuonna, tällä kertaa koko perheen voimin ja ystävä ei ole koskaan ollutkaan ulkomailla. Heillä on tiukkaa, ja minä tiedän, että häntä harmittaa. Ja oikeastaan häntä varmaan vituttaa. 

Enkä minä puhu matkasta mitään, hän itse kysyy jos tahtoo. Ja jos hänelle tulee seurassani paha olla, yritän enemmin ymmärtää häntä kuin miettiä itsekkäästi että noh, miksi se nyt ei ole onnellinen MINUN puolestani. 

Vierailija
17/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 17:33"]Mielestänne siis minä olin lapsellinen osapuoli tässä, kun kerroin reissustani? Olisiko pitänyt voivotella paskaa arkea, että hän olisi tuntenut olonsa hyväksi? Kyllä minulle tulee hyvä mieli muiden puolesta, jos kuulen että joku on lähdössä kivalle matkalle.

Hän on itse valinnut tehdä lapsen tuohon tilanteeseen, ja nyt on katkera kun ei ole rahaa tehdä mitään kivaa.

Jos olisin hänen asemassaan iloitsisin omasta valinnastani saada lapsi, mielummin kuin kadehtisin muiden matkusteluja.

Ap.

[/quote]

no ei olisi. Et tehnyt mitään väärää! Jos jollain ei kestä kantti nii oma on asiansa. :P

t. 2

Vierailija
18/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paskaa reissua sulle. PÖLJÄ ap.

Vierailija
19/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wt laif

Vierailija
20/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse paskoi petiinsä. Nyt hän joutuu siinä makaamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan