Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapselliset "varokaa koiraa" kyltit...

Vierailija
07.07.2014 |

Saakeli että naurattaa nää ihmiset, jotka ottaa pikkukoirastaan kuvan johonkin kylttiin ja sitten kyltissä lukee että varokaa, vahtikoira!! Jokaisella kaverilla on joku chihu tai joku muu pikkukoira, ja sitten ne tosissaan luulee että se kyltti karkoittaa murtovarkaat pois. Joo, ehkä koira jonka paino on 15++++ ja muutenkin keskikokoinen koira voi ehkä pelottaa, mutta siis joku chihu? Kuka pelkää jotain 3 kiloista koiraa, siis mun kissakin painaa enemmän!

Ne kyltit nyt sattuu olemaan aika lapsellisia,eihän kukaan niitä nyt oikeesti laita. Ehkä jos esim. On tosi iso rikas talo, ja pihalla 100 kilonen koira, voi laittaa varotuskyltin.

huoh...

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 19:52"][quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 18:05"]

Jos koiranne puree vierasta tai vaikka satunnaista tontin läpi kulkijaa, niin se koira lopetetaan. Ei siinä kylteillä ole mitään merkitystä. -5

[/quote]

Miinuspeukkuja faktoille? AV. -ap

[/quote]

miksi helvetissä esität aloittajaa, tuo ei ole oikea ap vaan minä.... Huoh

Vierailija
42/74 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapurilla on rotikka ja ovessa kyltti, jossa rotikan kuva ja teksti: et voi olla varma olenko kotona vai en, haluatko kokeilla onneasi? Entisillä naapureilla oli portissa samantapainen, kuvassa rotikka ja teksti: olen kolmessa sekunnissa portilla, oletko sinä?

Molemmat mielestäni aika wt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 16:41"]

Pahimpia ovat ne "Varokaa VIHAISTA koiraa". Miksi se koira on vihainen? Luonnevika, laiminlyöntejä vai jotakinneurologista häikkää? Hakekaa eläimellenne apua älkääkä pelotelko ohikulkijoita. Piikille koira joka tapauksessa joutuu, jos se jonkun kimppuun hyökkää.

[/quote]

Eikös noi kyltit yleensä ole paikassa johon ei kellään ole mitää asiaa, ja lähinnä varoittamassa pahoissa aikeissa tulevia?

Ainakin minun järki sanoo näin.

Mun koira jos hyökkää murtovarkaan kimppuun niin en takuulla vie sitä piikille. Sen pitääkin olla vähän äkäinen luvattomille. Mikä vahtikoira se silloin olisi? Asun yksin hieman syrjässä ja viereisen teollisuuskiinteistöön murtauduttiin pahimpina aikoina viikoittain, ja kaiken maailman ilkivaltaa tapahtuu myös usein. Koirani (25 kg belggari-sakemanni) ansiosta alueen ilkivallat jne varmasti ovat edes hieman vähentyneet. Tuskinpa kukaan haluaa sellaista otusta koristamaan nilkkaansa.

Enempi kiinnostaa se että kenen palstamamman mopopojat siellä sitten tekee niitä murtoja ja ilkivaltaa ja käyvät välillä minunkin pihalla revittelemässä?

Vierailija
44/74 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne kyltit poista teidän vastuutanne. Vaikka hyppäisin aidan yli pihalle, kimppuuni hyökkäävä "rotikkanne" lopetettaisiin. 

Vierailija
45/74 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 20:22"]

Mun koira jos hyökkää murtovarkaan kimppuun niin en takuulla vie sitä piikille. Sen pitääkin olla vähän äkäinen luvattomille. Mikä vahtikoira se silloin olisi?

[/quote]

Nämä isojen koirien omistajat taitavat olla aika yksinkertaista sakkia. -5

Vierailija
46/74 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 20:42"]Eivät ne kyltit poista teidän vastuutanne. Vaikka hyppäisin aidan yli pihalle, kimppuuni hyökkäävä "rotikkanne" lopetettaisiin. 

[/quote]Mahdollisia korvauksia puremista sen sijaan noiden kylttien perusteella alennettaisiin tai poistettaisiin. Samalla tavalla kuin korvauksia et saa jos tahallaan hyppäät auton alle. Jos menet kylteistä huolimatta alueelle, olet vähintään osasyyllinen tapahtumaan.

Vierailija
47/74 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 20:54"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 20:42"]Eivät ne kyltit poista teidän vastuutanne. Vaikka hyppäisin aidan yli pihalle, kimppuuni hyökkäävä "rotikkanne" lopetettaisiin. 

[/quote]Mahdollisia korvauksia puremista sen sijaan noiden kylttien perusteella alennettaisiin tai poistettaisiin. Samalla tavalla kuin korvauksia et saa jos tahallaan hyppäät auton alle. Jos menet kylteistä huolimatta alueelle, olet vähintään osasyyllinen tapahtumaan.

[/quote]

Linkkaatko oikeustapaukseen, jossa näin on tapahtunut?

Vierailija
48/74 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 18:02"]

Mä potkin yleensä nuo kyltit nurin, jos ne on kepin päässä. Jos ne on kiinni aidassa, niin sitten tyydyn vain virtsaamaan niiden päälle.

[/quote]

voi mikä raggari :DDDD

Vierailija
49/74 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla aika nössö jos pelkää 3 kiloisia koiria,,, meinaan että jos 90 kiloinen mies (tai nainen) pelkää semmosta kissaa pienempää koiraa. :D:D

Vierailija
50/74 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tavalliset varokaa koiraa- yms. kyltit on ihan ok eikä mitenkään lapsellisia tai huvittavia. Mutta ne "älä koirasta välitä, varokaa emäntää" -kyltit on niin kuvottavia, että tekisi mieli oksentaa.

Vierailija
51/74 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 21:36"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 20:42"]

Eivät ne kyltit poista teidän vastuutanne. Vaikka hyppäisin aidan yli pihalle, kimppuuni hyökkäävä "rotikkanne" lopetettaisiin. 

[/quote]

Koita ja kerro miten kävi :))

Mene, mene ihmeessä jonkun randomin pihalle jolla on rotikoita tms ja tosiaan mielummin hyppää sinne pihalle vielä aidan yli. Etsi piha jossa on semmoinen ihan naurettava uhoamiskyltti. Vielä jos löydät verkkoaidallisen pihan johon on pakko vähän matkaa kiivetä että hyppy luonnistuu :)))

Jään odottamaan raporttiasi :)))))

[/quote]

Taidat olla jotenkin yksinkertainen.

Vierailija
52/74 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa sit pihaan tälläinen Täällä vartioin minä -huumorikyltti, jokainen sitten voi arvioida onko vastassa vihainen vai luonnevikainen koira / omistaja :)))) Voi näköjään nyt ladata ilmaiseksikin

http://www.dogistyle.fi/dogiblogi/taalla-vartioin-mina-koirakyltti

Vierailija
53/74 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 21:33"]

Minun yksi tuttavarouva laittoi oveen kyltin:Koirasta viis,varokaa lapsia.Omistaa komean sussarin.

[/quote]

Yhdessä paikassa näin kyltin, jossa luki "Varo koiraa äläkä luota kissaankaan." Talosta löytyi molemmat ja koiraa piti varoa lähinnä sen takia, että se kuolaa vaatteet, jos sen päästää lähelle. Ei mua tuollaiset ärsytä, lähinnä huvittaa. Löysää ap pipoa.

Vierailija
54/74 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 17:09"]

Minä pelkään pieniä koiria. Lapsena naapurin kirpun kokoinen koira "leikkisästi" nappasi nilkasta. Vieläkin erottuu tikkien jälki jos tarkkaan katsoo.

Joten minua ei kyltti naurattaisi yhtään.

[/quote]

Juuri noin, pienten kiukkuisten räksyjen puremat on tosi salakavalia: syntyy pieniä syviä reikiä, jotka tulehtuvat pomminvarmasti. Jos tuollainen puree koiraa, niin turkin seasta puremia voi olla vaikea edes havaita.

Vierailija
55/74 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Broblem :D

Vierailija
56/74 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettien keskustelupalstoilta löytyy monta kertomusta siitä miten on murtauduttu autoon jossa on koira, tai kiivetty aidan yli pihalle varoituskylteistä huolimatta ja saatu vahtikoiralta hampaasta. Koiran lopettamista on vaadittu mutta asia ei ole edennyt edes oikeuteen koska poliisin kanta on että koiralla on oikeus vahtia reviiriään etenkin kun varoituskyltit kunnossa. Ei ole tarvinnut edes korvauksia maksaa paitsi tunkeilijat joissain tapauksessa saaneet syytteet kotirauhan häirinnästä.

Oikeuden päätöksiä tapauksista ei siis ole koska yksikään näistä tapauksista ei ole oikeuteen asti mennyt.

Tässä tuolle jankkaaja-vitoselle joka tuntuu olevan niin varma että jokainen puremaan erehtynyt vahtikoira lopetetaan kyselemättä. Etsi itse oikeuden päätös tapauksesta jossa aidatulla pihalla vahtinut koira on määrätty lopetettavaksi.

Vierailija
57/74 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun yksi tuttavarouva laittoi oveen kyltin:Koirasta viis,varokaa lapsia.Omistaa komean sussarin.

Vierailija
58/74 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 20:42"]

[/quote]

Koita ja kerro miten kävi :))

Mene, mene ihmeessä jonkun randomin pihalle jolla on rotikoita tms ja tosiaan mielummin hyppää sinne pihalle vielä aidan yli. Etsi piha jossa on semmoinen ihan naurettava uhoamiskyltti. Vielä jos löydät verkkoaidallisen pihan johon on pakko vähän matkaa kiivetä että hyppy luonnistuu :)))

Jään odottamaan raporttiasi :)))))

Vierailija
59/74 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan asiallista ilmaista ihmisille, että kiinteistössä asuu koira. Tietävät sitten tulla sen mukaisesti. Kyltti on hyvä olla myös pelastustyöntekijöitä varten, jotta ensivaste tietää, että ihmisten lisäksi on lemmikeitä. Palomiehetkin voivat ihmisiä pelastaessaan katsoa vähän sillä silmällä, piileskeleekö piski jossain pöydän alla.

Sitä ihmistä ei varmaankaan ole pikkukoira koskaan purrut, joka nauraa esim chihunvaroituskyltille. On meinaan aikamoisen terävät hampaat.

Vierailija
60/74 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ihan aiheellista laittaa varoitus kyltti jos siellä aidan toisella puolella odottaa reviiriään puolustava 100-kiloinen vahtikoira.. niinkuin meillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän