Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko hautuumaa muka sopiva paikka mennä syömään jäätelöä?

Vierailija
04.07.2021 |

Tuntuu että jäätelökioskeja löytyy nimenomaan hautausmaiden kupeesta.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen jotta tällä kelillä vainajillekin kelpaisi jos joku kipaisisi sille jäätelökioskille...

Vierailija
2/50 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein sopivaa, meitä on monta tallustajaa, mutta itse en hautausmaalla jäätelöä söisi, enkä kyllä mitään muutakaan, en maiskuttelisi edes karamelliä. Minulle hautausmaa on rakkaitteni leposija, muistelemisen paikka, itkun paikka, surun paikka, muistelmien paikka, eikä mikään yleinen torialue.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se minusta vainajia loukkaa. Hautausmaat on yleensä kauniita ja vilvoittavia paikkoja, joissa on penkkejä. Kyllä siellä huomiota kiinnittämättä voi minusta jäätelön syödä helteellä, vaikka haudankastelumatkalla, kunhan muistaa laittaa roskat roskikseen. 

Mitään grilliateriaa tai piknikkiä haudalla en suosittelisi, tosin voishan sekin olla ihan perinteikästä. Jo muinoin on vainajille viety ruokaa. Miksei heidän seurassa voisi itsekin aterioida.

Mutta jätetään nyt tällä kertaa jäätelöön, se on minusta ihan neutraali asia eikä pitäisi loukata ketään??

Vierailija
4/50 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi kiva, että sukulaiset voisivat kerääntyä haudan ääreen syömään ja juomaan kuten Etelä-Amerikassa.

Vierailija
5/50 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite tykkään kierrellä hautausmailla, saatan lomalla ihan vaan mennä käymään hautausmaalla kuin missä tahansa puistossa. Ainoa on, että siellä ei puhuta kovaan ääneen, puhuta puhelimeen tai juosta. Monesti olen vaellellut ja syönyt jotain.

Vierailija
6/50 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa ne asukkaat pahastuu.

Vierailija
7/50 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautausmailla on usein kivan vilposta. Erityisesti isossa kaupungissa muu paikka voi olla oikea betonipätsi, mutta varjoisa hautausmaa puineen ja pensaineen vilpoinen. 

Vierailija
8/50 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä löytynyt juuri yhtäkään jätskikiskaa Kaarinan keskustasta kun koitin etsiskellä

Vierailija
9/50 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautausmaalla voi oleilla kun jättää haudat rauhaan. Voi huomioida toki hautajaiset ja pysyä silloin etäämpänä.

Vierailija
10/50 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite tykkään kierrellä hautausmailla, saatan lomalla ihan vaan mennä käymään hautausmaalla kuin missä tahansa puistossa. Ainoa on, että siellä ei puhuta kovaan ääneen, puhuta puhelimeen tai juosta. Monesti olen vaellellut ja syönyt jotain.

Syödä voi, mutta mikä tekee kovaäänisen puhumisen erityisen moitittavaksi, täällä tarjotaan jopa vainajille jäätelöä, jos pystyisivät ottamaan, mutta kovaa puhetta he eivät kestäisi, mitä tai keitä varten kuuluu olla HILJAA?

Vierailija
11/50 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätelön tai minkään muunkaan syöminen ei todellakaan ole asiallista. Hautausmaalla saattaa olla juuri haudattu henkilö, jonka omaiset käyvät vielä katsomassa, lukemassa nauhoja tai muutoin haudan äärellä ollen, joten on todella vastenmielistä, jos joku menee ohitse tuutti kädessään. Miksi jäätelöä ei voi syödä hautausmaan ulkopuolella? Voiko myös hautajaisissa syödä jäätelöä, eihän vainaja varmaan silloinkaan pahastu, vai pahastuuko?

Vierailija
12/50 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikein sopivaa, meitä on monta tallustajaa, mutta itse en hautausmaalla jäätelöä söisi, enkä kyllä mitään muutakaan, en maiskuttelisi edes karamelliä. Minulle hautausmaa on rakkaitteni leposija, muistelemisen paikka, itkun paikka, surun paikka, muistelmien paikka, eikä mikään yleinen torialue.

Ai? Olen sisarusteni kanssa juonut kahvit muistelun merkeissä vanhempiemme haudalla. Tarkoitus oli muistella, ja juoda kahvit vainajien kunniaksi.

Vierailija
13/50 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syödä voi, mutta mikä tekee kovaäänisen puhumisen erityisen moitittavaksi, täällä tarjotaan jopa vainajille jäätelöä, jos pystyisivät ottamaan, mutta kovaa puhetta he eivät kestäisi, mitä tai keitä varten kuuluu olla HILJAA?

Enpä tiedä, mutta eikö ole mukavaa, että on edes yksi paikka, jossa on hiljaista. Puistoissa ja kaupunkimetsissä on aina meteliä, pahimmillaan nuotiobileitä ja kovaäänistä musiikkia. Hautausmaat ovat rauhallisia alueita, joissa toivottavasti jatkossakin on tilaa ja rauhaa. Siellä on myös surua ja ikävää, ehkä meidän kulttuurissamme hautausmaat eivät vain mitenkään ole ilon paikkoja. 

En siis luule, että haudat ja haudatut sitä rauhaa kaipaavat, vaan siellä käyvät ihmiset. Olivatpa sitten menossa hautajaisiin, läheisensä haudalle tai vain rauhoittumaan kauniissa ympäristössä. Luultavasti siis meidän elävien kesken sovittu kulttuurisidonnainen juttu, että hautausmaa ei ole bilepaikka.

Vierailija
14/50 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se niitä loukkaa, pidän samalla seuraa uusille kuolleille.

Vierailija
15/50 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai? Olen sisarusteni kanssa juonut kahvit muistelun merkeissä vanhempiemme haudalla. Tarkoitus oli muistella, ja juoda kahvit vainajien kunniaksi.

Grillasitteko myös?

Vierailija
16/50 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti on. Miksi ei olisi? Eivät ne vainajat sitä jäätelönsyöntiä haudoistaan näe eivätkä voi näin ollen edes tulla kateellisiksi, että elävällä ihmisellä on jäätelöä mutta heillä ei ole.

Vierailija
17/50 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä. Ei ne varmaan pahastu.

Vierailija
18/50 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkäisitkö sinä jos joku mölyturpa tulisi nakuuhuobeeseesi kun lepäilet.

Vainajia kunnioitetaan olemalla mölyämättä.

Vierailija
19/50 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiedä, mutta eikö ole mukavaa, että on edes yksi paikka, jossa on hiljaista. Puistoissa ja kaupunkimetsissä on aina meteliä, pahimmillaan nuotiobileitä ja kovaäänistä musiikkia. Hautausmaat ovat rauhallisia alueita, joissa toivottavasti jatkossakin on tilaa ja rauhaa. Siellä on myös surua ja ikävää, ehkä meidän kulttuurissamme hautausmaat eivät vain mitenkään ole ilon paikkoja. 

En siis luule, että haudat ja haudatut sitä rauhaa kaipaavat, vaan siellä käyvät ihmiset. Olivatpa sitten menossa hautajaisiin, läheisensä haudalle tai vain rauhoittumaan kauniissa ympäristössä. Luultavasti siis meidän elävien kesken sovittu kulttuurisidonnainen juttu, että hautausmaa ei ole bilepaikka.

Kävin Italiassa HEIDÄN kulttuurissaan, paikka oli mitä kaunein, korkealla paikalla, josta avautui upea näköala Välimerelle, kiertelimme kauan, MUTTA, yhtään syövää ihmistä ei tullut vastaan, ei yhtään ainoaa, ei edes jäätelö kädessä, mutta suomessa kuuluisi syödä ja juoda hautausmaalla. Olen eri mieltä!

Vierailija
20/50 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkäisitkö sinä jos joku mölyturpa tulisi nakuuhuobeeseesi kun lepäilet.

Vainajia kunnioitetaan olemalla mölyämättä.

Vainajia kunnioitetaan olemalla MAISKUTTAMATTA!