Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos vauva syntyy sektiolla...

Vierailija
07.07.2014 |

Niin voiko lasta tulla heti katsomaan sairaalaan jos vauvalla kaikki ok?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
2/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuka? Vauvan isä voi tulla. Hoitajat tuskin isovanhemmillekaan vauvaa näyttävät. Sektio on kuitenkin keskisuuri leikkaus, joten äiti on kyllä kipeä ensimmäisen vuorokauden aikana eikä vauva ole silloin vierihoidossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, varmasti riippuu tilanteesta missä kunnossa äiti on, ja kuka on tulossa katsomaan.

Vierailija
4/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok en tosiaan tiedä, sisko synnyttää... Ja mietin että koska voi mennä katsomaan.

Vierailija
5/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä mukana suunnitellussA sektiossa.Vauva heti heräämössä rinnalle imetykseen.Ja osastolla vierihoitoon.Äiti voi kävelllä jo iltapäivällä jos haluaa.Toisissa sairaaloissa EI pääse katsomaan kuin isä vaikka olisi alakautta synntttänyt.t.4sektiota

Vierailija
6/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuosi sitten kättärillä sektiossa ja vaikken itse päässyt vielä liikkeelle, mun vanhemmat kävi vauvaa ja mua katsomassa muutaman tunnin päästä, mikä oli mulle ainakin mukavaa.

Vierailija
7/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 15:21"]

Niin kuka? Vauvan isä voi tulla. Hoitajat tuskin isovanhemmillekaan vauvaa näyttävät. Sektio on kuitenkin keskisuuri leikkaus, joten äiti on kyllä kipeä ensimmäisen vuorokauden aikana eikä vauva ole silloin vierihoidossa.

[/quote]

Jos ei mitään poikkeavaa tapahdu, niin kyllä sektioiden jälkeen vauva pääsee äidin luo vierihoitoon heti kun äiti on päässyt heräämöstä. Heräämövaihe kestää vain muutaman tunnin leikkauksen jälkeen ja sen ajan vauva on yleensä isänsä kanssa.

Vierailija
8/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 15:23"]

Ok en tosiaan tiedä, sisko synnyttää... Ja mietin että koska voi mennä katsomaan.

[/quote]

Soita siskollesi. Yleensä osastoilla saa pitää kännykkää auki. Yleensä vauvan puolesta ei ole esteitä, mutta riippuu enemmän vanhempien jaksamisesta. Ihan samoin kuin alatiesynnytyksen jälkeenkin. Ei kannata mitenkään painostaa asialla vaan tiedustella varovasti: "Milloin olisi sopiva hetki tulla katsomaan?". Kaikkihan ei toivo vieraita synnytyssairaalaan vaan vasta kotiin.

Vierailija
9/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektion jälkeen äiti tarvitsee yleensä kipupumpun ja sen kanssa ei voi käyttää kännykkää samassa huoneessa. Koeta selvittää hänen huoneensa puhelimen numero, yleensä joka vuoteelle on oma puhelin, näin ainakin TAYS:ssa. :)

Vierailija
10/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 15:39"]Sektion jälkeen äiti tarvitsee yleensä kipupumpun ja sen kanssa ei voi käyttää kännykkää samassa huoneessa. Koeta selvittää hänen huoneensa puhelimen numero, yleensä joka vuoteelle on oma puhelin, näin ainakin TAYS:ssa. :)

[/quote]

Kyllä mä vaan käytin?

Vierailija
11/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän synnytyssairaaloissa on tarkkaan rajatut vierailuajat muille kuin isälle + sisaruksille, jotta perheen lepo saadaan turvattua. Esim. tyyliin klo:18.00-19.00. Vaikka olisi läheisestä siskosta kyse, älä mene ilman, että sinut on kutsuttu.

Onnea uudesta sukulaisesta!

Vierailija
12/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä oisko niitä pumppuja erilaisia, mutta TAYS:ssa tuo käytäntö, sama ku että jos otetaan sydänkäyrää, puhelinta ei saisi silloin käyttää samassa tilassa.

Vierailija
13/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon viesteistä! Siskollakin siis ensimmäinen lapsi niin ei pahemmin taida itsekään tietää miten menee :) 

Vierailija
14/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon viesteistä! Siskollakin siis ensimmäinen lapsi niin ei pahemmin taida itsekään tietää miten menee :) 

Vierailija
15/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taysissa ei ainakaan saanut tulla vierailemaan muut sukulaiset kuin isä ja isovanhemmat!

Vierailija
16/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOI toki käyttää mutta se voi aiheuttaa häiriöitä laitteen toiminnassa. Itse en ole pumppuja tarvinnut mutta puhelimeni pidin pois päältä huonekaverin kipupumpun takia.

Vierailija
17/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 15:29"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 15:21"]

[/quote]

Jos ei mitään poikkeavaa tapahdu, niin kyllä sektioiden jälkeen vauva pääsee äidin luo vierihoitoon heti kun äiti on päässyt heräämöstä. Heräämövaihe kestää vain muutaman tunnin leikkauksen jälkeen ja sen ajan vauva on yleensä isänsä kanssa.

[/quote]yhdentoista pintaan illalla leikattiin ja seuraavana päivänä pääsin jalkeille iltapvllä ja menin yksin vessaan vaikka ei olisi saanut ja maailma näytti puolimustalta. Lapsen isä pääsi vasta puolenyön aikaan tapaamaan ensiksi vauvaa ja sitten mua ja kehui vielä kauniiksi. Eli ei ollut kädestä pitelijää enkä olisi tarvinnutkaan. tiellä vaan olisi ollut. Kaikki sujui hyvin, viikon oli naistenklinikalla, en ollut enää nuori tytön heitukka.

Vierailija
18/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 15:21"]Niin kuka? Vauvan isä voi tulla. Hoitajat tuskin isovanhemmillekaan vauvaa näyttävät. Sektio on kuitenkin keskisuuri leikkaus, joten äiti on kyllä kipeä ensimmäisen vuorokauden aikana eikä vauva ole silloin vierihoidossa.

[/quote]

Mulle tehtiin sektio päivällä ja mun isovanhemmat ja veli tulivat illalla katsomaan poikaa. Ja kyllä mulla oli vauva vierihoidossa heti sektion jälkeen

Vierailija
19/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 15:39"]

Sektion jälkeen äiti tarvitsee yleensä kipupumpun ja sen kanssa ei voi käyttää kännykkää samassa huoneessa. Koeta selvittää hänen huoneensa puhelimen numero, yleensä joka vuoteelle on oma puhelin, näin ainakin TAYS:ssa. :)

[/quote]kipupumppu??? Ei ollut moista ja eipä ollut kipujakaan, oli niin hyvin puudutettu. En muista olleen ainakaan pahimpia kipuja. Rinnat jämähti koviksi jossain vaiheessa ja siihen tarvin pillerin kaksi.

Vierailija
20/23 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kyllä TAYSissa kipupumppu, kännykkä ja lapsi kainalossa heti, kun heräämöstä osastolle pääsin. Ekana päivänä vieraili isä ja sisarukset. Tokana isovanhemmat piipahtivat paikalla. Heräämössä olin jokusen tunnin, koska mut oli nukutettu.

Eka sektio aikanaan eri paikkakunnalla kauan sitten. Vieraina kävivät kaveritkin jo heti ekana päivänä. Ekat vieraat kolme tuntia heräämöstä päästyäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi