Miten merkkaatte CV:hen vankilassaoloajan?
Kommentit (47)
Mä ilmoittaisin olleeni retriitissä etsimässä itseäni ja mieleni rauhaa.
Mä sanon että olin Ruotsissa töissä
Rikostensa peittely on varma tae, että muutosta ei ole tapahtunut. Ainakaan parempaan suuntaan.
Mä kerron että. Olin juoottelemassa. En saanu töitä. Pro-rotta
Cv:ssä on yleensä meriitit. Lusiminenko on mielestäsi sitä?
Rikostaustaa ei pysty lopputtomiin peittelemään.
Useissakin työpaikoissa vaaditaan rikosrekisteri ote, ennenkuin henkilö töihin palkataan.
Vierailija kirjoitti:
Rikostensa peittely on varma tae, että muutosta ei ole tapahtunut. Ainakaan parempaan suuntaan.
Ei sitä tarvi nyt kätellessä ilmottaa kaikille ettö oon muuten istunu taposta ja raiskauksesta.
Nykyvankila on yhdistelmä kesäleiriä, terapiaa ja työharjoittelua. Sellaiseksi sen voi myös merkite CV:hen.
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Pitää tehdä se, mikä auttaa maksimoimaan työllistymismahdollisuudet. Esimerkiksi itse "peittelin" korkeakoulututkintoani, kun hain tehtäviin, jossa kouluttautumista katsotaan vinoon.
Vankilaopinnoista ja töistä vankeusaikana saa todistuksen, josta ei käy ilmi, missä on ollut. todistukset sait jo vapautuessasi. Jos ne on kateissa, ota yhteyttä vankilaan ja pyydä kopiot todistuksistasi.
alkupäivämäärä - loppupäivämäärä, Vankila jossa vapausrangaistus suoritettu
Tolta pohjalta.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei merkitse mitään, niin CV:hen jää siihen kohtaan aukko. Aukot ovat pahinta mahdollista myrkkyä työnantajille.
Vaikkapa näin: xx.xx.yyyy - xx. xx.yyy freelancer konsultti [kaupunki] vankilassa. Esim. Helsingin hovioikeuden virkamääräyksellä tutkin vankeinhoitolaitoksen toimintaa. Edistin itseäni johtaen vankilan tilaus-toimitusprosessin läpimenoaikaa puolittaen sen ja välitin prosessista kehityspalautetta johdolle. Tiimissäni minua pidettiin esimerkillisenä joukkuepelaajana. Suosittelija: Tapio Tyrmä, vankilan johtaja p. 0401234567
Harjoittelija Ruskean Reiän Ritarikunnassa?
Vierailija kirjoitti:
Lusiminen on aukko CV:ssä, josta kysytään aivan takuulla. Se aukko pitää saada jotenkin sieltä häivytettyä edes näennäisillä työtoimintaan osallistumisilla yms.
Pyrkisin hyödyntämään vankila-ajan opiskelemalla. Opintotodistuksesta ei käy ilmi opintojen olevan vankilaopetusta. Saattaisin myös laittaa vankilan työtoimintaan osallistumisestakin jotain, esim "työharjoittelu" ja tekemäni työtehtävät (ja pyytäisin tarvittaessa vankilan työnjohtajalta todistuksen jos antavat, mutta toki siitä näkee vankilassaolon). Pohtisin tapauskohtaisesti, kerronko vankeudesta mitään tai tuonko työtoimintaan osallistumista esille jne. Kyllä näitä aina vähän pystyy kiertämään.