Tätä en ymmärrä
Ihmettelen miksi minulta on kielletty laittamasta viestejä hoitohenkilökunnalle tai jos laitankin niin niihin viesteihin ei vastata. Mutta eräs toinen jolla on Asperger-diagnoosi ja sen ohella mielenterveysongelmia, on saanut kirjoittaa viestin entiselle hoitajalleen ja hoitaja on vastannut hänelle siihen. Onko minulla syynä tuohon omaan tilanteeseeni häiritsevä käytös ja onko niin, että tuolla toisella vaikka onkin samoja diagnooseja, ei sellaista käytöstä ole ollut ja sen takia hän on saanut laittaa asiallista viestiä hoitajalle hoitosuhteen jälkeenkin ja saanut asiallisen vastauksenkin viestiinsä? Hän kertoo siitä asiasta näin:
"Kirjoitin eilen mailia yhdelle hoitajalle, joka oli hoitanut mua lastenpsykiatrisella os:lla 15 v sitten. Idea lähti siitä, että kun netistä huomasin, että ko. henkilö on nykyään neuropsykiatrinen valmentaja, ja siksi halusin kertoa asiasta hänelle. Hän sitten vastasi, että muistaa minut hyvin. Ja että nyt myöhemmin kun on ollut neurolasten kanssa enempi tekemisissä, niin on muistellut minua jälkikäteen, niin on tullut tulokseen, että mulla on tod näk AS. Tässä lainaus: "Muistan kyllä Sinut.
Olet ollut mielessäni juuri AS-näkökulmasta esim. Paula Tillin Toisin -kirjaa lukiessani. Olen vilpittömästi pohtinut voiko se selittää silloista tapaasi tulla vuorovaikutukseen ja motorisia tiksejä (käden vääntelyjä), joita muistan Sinulla olleen."
Up