Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suutuinko miehelle turhasta??

Vierailija
07.07.2014 |

Mies on asettanut puhelimeensa, iPadiinsa ja tietokoneeseensa salasanat ettei niitä pysty kukaan muu käyttää. Tiesin että salasana oli tietokoneessa mutta nyt on hiljattain lisännyt salasanan kaikkeen elektroniikkaansa. Mä en voi ymmärtää miksi, tuntuu että sillä on jotain salattavaa kuten toinen nainen. Huomasin asian nyt kun illalla etsin omaa luuria ja ajattelin soittaa miehen puh omaani. Sillä on kuulemma ollut salasanat jo pari kk. Mä loukkaannuin kun tuntuu ettei noin salailla jos ei ole jotain mitä ei halua mun nähdä. Olenko ihan vainoharhainen?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex:ällä jonka kanssa hengasin joitain kuukausia oli salasana kännyyn. Sanoi että siellä oli kaikkia vanhoja viestejä tms. Ei kyllä haitannut mua. Paljastui sitten hetken päästä aika lumpuksi.

Vierailija
42/56 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 08:24"][quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 07:38"]

Juu on mullakin salasanat, varkauden varalta - tosin mies tietää ne. Musta ois kyllä tosi outoa jos mies noin tekis niinku ap:n. Vaikka mies tietää ne niin en tietenkään oleta että se lukee esim viestejä. Ihme oletus että pitää olla luottoa suhteessa, että puhelimen salailu on ok. Eikös se vasta ole luottoa että tietää salasanat mutta ei käytä niitä hyväkseen.

[/quote]Miksi pitäisi tietää salasana jos ei ole tarkoitus urkkia mitään? Se on luottamusta että ei hadistu siitä vaikka toisella on jotain omaa.

[/quote]

Kyllä, se on luottamusta ettei ahdistu vaikka mies uittaa yleisavaintaan kakkosnaisen pildessä. Kakkosnainen on kuitenkin miehen ihan OMA juttu, eikä kuulu vaimolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nämä "koska minulla on oikeus! Olemme itsenäisiä ihmisiä!"- tyypit ei nyt selkeästikään huomaa mitään eroa siinä, että toisen käytös on muuttunut, on ennen ollut avoin ja yht'äkkiä muuttuu salailevaksi.

Kai meillä kaikilla suurin piirtein puhelimessa on vähintään pin-koodi ja varmaan aika harvan puoliso edes totta puhuen tietää sitä. Mutta jos siihen päälle puhelimeen ilmestyisi yht'äkkiä käyttölukitus ja puoliso menisi lähinnä paniikkiin, kun puoliso sattuisi moisen huomaamaan, niin onhan se nyt omituista. Omituista on aina, jos toisen käytös muuttuu selkeästi siitä, mitä se on ollut eikä tälle muutokselle löydy syytä.

Ja mikäs siinä, jos syynä on vaikka just se, että on laittanut sen varkaiden varalta, mutta miksi ihmeessä sitä ei voi sanoa "luin lehdestä sellaisen artikkelin ja päätin, että hyvä se on tämä omakin luuri suojata"?

Vierailija
44/56 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla puhelimeni tiedot ovat salasanalla suojattu, koska minulla on puhelimessani on työmeili. Salasanasuojaus on täten firman politiikassa pakollinen.

Muutenkin salasanasuojaus on minusta jees, jos puhelimeni varastetaan tai hävitän sen, ei henk.koht. kuviani, tekstareitani ym. pääse kukaan tutkimaan.

Ja mitä parisuhteeseen tulee - parisuhteessa luottamuksen pitää syntyä muista asioista kuin toisen puhelimen säännöllisestä ratsaamisesta.

Vierailija
45/56 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 08:24"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 08:14"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 08:13"]

On kummallisia kyylääjiä, jos ihmisellä ei saa olla mitään henkilökohtaista. Ei tulisi mieleenikään kysyä toisen ihmisen salasanoja. Jos luottamus ei muuten riitä, niin parempi olla yksin.

[/quote]

Vissiin vähän haasteellista ymmärtää lukemaansa?

[/quote]

Vai niin, voinko jotenkin auttaa?

[/quote]

Kysy tuolta ekalta kirjoittalta, joka ei ole ymmärtänyt mistä tässä keskustelussa keskustellaan.

Vierailija
46/56 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 08:22"]Minulla sekä luuri että läppäri ovat työkaluja ja työnantaja kieltää että niitä ei saa muut käyttää ja että ne täytyy olla suojattu sivullisilta.

[/quote]

Minun miehelläni myös, mutta tiedän ne silti. Se on meillä MIES, joka luottaa etten katsele turhaan hänen työasioita enkä ainakaan puhu niistä kodin ulkopuolella. Työnantaja on antanut vastuun miehelleni ja hän on laajentanut sen minulle, koska LUOTTAA.

Vierailija
47/56 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 08:49"]

Minulla puhelimeni tiedot ovat salasanalla suojattu, koska minulla on puhelimessani on työmeili. Salasanasuojaus on täten firman politiikassa pakollinen.

Muutenkin salasanasuojaus on minusta jees, jos puhelimeni varastetaan tai hävitän sen, ei henk.koht. kuviani, tekstareitani ym. pääse kukaan tutkimaan.

Ja mitä parisuhteeseen tulee - parisuhteessa luottamuksen pitää syntyä muista asioista kuin toisen puhelimen säännöllisestä ratsaamisesta.

[/quote]

Eihän kukaan ole ollut ratsaamassa yhtään mitään. Kyse on siitä, että ennen avoimen ihmisen käytös on MUUTTUNUT salailevaksi. Ei ole siis aina ollut mitään salasanoja yms ja nyt on eikä kykene kertomaan syytä muutokseen kuten turvallisuus, työnantajan muuttuneet vaatimukset tms.

Vierailija
48/56 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jo lapsillakin omat salasanansa puhelimissa, tietokoneella ja esim. jossain peleissä. Minusta tämä on ihan itsestäänselvää. Pienimmän salasanat on meillä tiedossa, mutta 10 v salasanoja ei tiedetä, kun niitä koko ajan muuttelee.

Minä en tiedä miehen tunnuksia sen enempää kuin mies minun. Ei ihmetytä yhtään.

Vierailija
49/56 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 02:51"]Kyllä se on ihan normaalia ja järkevää pitää salasanaa. Mitä jos puhelin varastetaan ja joku ehtii tehdä kymppitonnin laskun ennen kuin omistaja huomaa katkaista liittymän?

[/quote]

Jos salasanat ovat varkaiden varalle, miksi ap:n mies ei ilmoittanut ap:lle että laittoi salasanan ja mikä se on. Tuskin ap mitään kymppitonnin laskuja aiheuttaa?

Kyllä mä ap:nä suuttuisin ja käskisin miehen selittää!!!

Vierailija
50/56 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 08:22"]Minulla sekä luuri että läppäri ovat työkaluja ja työnantaja kieltää että niitä ei saa muut käyttää ja että ne täytyy olla suojattu sivullisilta.

[/quote]

Minun miehelläni myös, mutta tiedän ne silti. Se on meillä MIES, joka luottaa etten katsele turhaan hänen työasioita enkä ainakaan puhu niistä kodin ulkopuolella. Työnantaja on antanut vastuun miehelleni ja hän on laajentanut sen minulle, koska LUOTTAA.

[/quote]

Oikeastiko sinusta esim. minun pitäisi luovuttaa potilastietojärjestelemän salasanat miehelle, koska luotan häneen? Entä muut salassapidettävät asiat jotka kuulen töissä? Salassapitovelvollisuus koskee mielestäni myös puolisoa, eli en miehelle todellakaan kertoisi työsalasanojani.

Vierailija
51/56 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös miettiä, että hätätilanteessa saattaa tarvita sitä miehen puhelinta. Mies tajuton, oma luuri tyhjä/ei mukana, pitäisi soittaa 112, mutta mies tajuton, ei pysty sanomaan salasanaa. Tämmöisessä tilanteessa olisi hyvä tietää toisen salasana esim. Ei sitä tarvitse silti kyylätä. 

Ja kukaan normaali ihminen ei tutki toisen tietoja, ellei ole hyvää syytä.

Vierailija
52/56 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 09:34"]

Kannattaa myös miettiä, että hätätilanteessa saattaa tarvita sitä miehen puhelinta. Mies tajuton, oma luuri tyhjä/ei mukana, pitäisi soittaa 112, mutta mies tajuton, ei pysty sanomaan salasanaa. Tämmöisessä tilanteessa olisi hyvä tietää toisen salasana esim. Ei sitä tarvitse silti kyylätä. 

Ja kukaan normaali ihminen ei tutki toisen tietoja, ellei ole hyvää syytä.

[/quote]

kaikilla puhelimilla voi soittaa hätänumeroon ilman salasanaa... keksit vainsyitä pitää miestä lapsenasi jota tarkkailla ja kieltää asioita. Eikö parempi olsi oikeasti keskustella??

Vierailija
53/56 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 09:24"]

Meillä on jo lapsillakin omat salasanansa puhelimissa, tietokoneella ja esim. jossain peleissä. Minusta tämä on ihan itsestäänselvää. Pienimmän salasanat on meillä tiedossa, mutta 10 v salasanoja ei tiedetä, kun niitä koko ajan muuttelee.

Minä en tiedä miehen tunnuksia sen enempää kuin mies minun. Ei ihmetytä yhtään.

[/quote]

Sama täällä, meillä on teineilläkin omat puhelimensa salasanasuojauksilla, eikä me vanhemmat niitä tiedetä - eikä ole tarviskaan. Samoin heidän sähköpostinsa ja pelitunnukset ym. 

Vierailija
54/56 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Ohhoh, mitä mieltä miehesi työnantaja on tästä?? Meidän työpaikalla voisi olla jopa potkujen peruste, jos tulisi ilmi.

Vierailija
55/56 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on aina ollut salasanat koneissa ja puhelimissa. Ensinnäkin varkaiden varalta ja toiseksi siksi, että ne ovat yksityisiä laitteita. Puhelimesta pääsee suoraan Facebookiin, enkä halua, että kukaan käy siellä lukemassa viestejäni. Esim. kaverini ovat saattaneet kertoa niissä todella henkilökohtaisia asioita jne. Periaatteessa kuka tahansa puhelimen käyttäjä voisi myös julkaista mitä tahansa profiilissani.

Itse en lähtisi vielä tuosta epäilemään toista naista, että mies on laittanut puhelimeensa ja padiinsa salasanat. Omaisuuden suojaaminen on normaalia ja järkevää. Jos pettämistä epäilee, niin pitää olla kyllä joitain muita merkkejä. Vetäytyykö mies omiin oloihinsa, saako yhtäkkiä enemmän puheluita tai tekstareita tuntemattomilta, onko menettänyt mielenkiintonsa naiseen, riiteleekö kotona tai onko poikkeuksellisen hyväntuulinen, onko yhtäkkiä alkanut kiinnittää paljon huomiota ulkonäköönsä ja alkanut ostella vaatteita, onko paljon poissa kotoa jne. Nämä ovat niitä klassisia merkkejä, ja vasta niistä omat epäilykseni voisivat herätä.

Vierailija
56/56 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on salasanat laitteissa. Tiedän miehen salasanat hänen puhelimeensa ja iPadiin ja hän tietää vastaavasti omiin privalaitteiisini. Kotona on yhteinen läppäri. Työpuhelimeni ja -läppärini ovat suojattu salasanoilla, joita mies ei tiedä. Näitä en pääsääntöisesti edes tuo kotiin.