Älkää viekö lapsia päiväkotiin näillä helteillä
Jos vaan mahdollista järjestää joku inhimillisempi hoitomuoto.
Sanoisin että uhkana on nestehukka, aurigonpistos, ihon kärähtäminen jne. Muutenkin yhtä tuskaa, kun sisälläkin on kuuma, ja varsinkin pienet on hätää kärsimässä.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Miten kahden vanhemmat perheessä kummallakaan ei ole lomaa?
Olen opiskelija ja teen kesät täysipäiväisesti töitä. Miehen loma on elokuussa.
Ainakaan ei tartte hoitajille lisää palkkaa kun ovat niin osaamattomia
Hoitajat on ainoa ammattiryhmä joka kehuskelee sillä että teemme työmme paskasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempien kesälomat 4 viikkoa eli 4 kpl ma-la jaksoja. Jos haluaa pitää perheenä yhdessä lomaa on lapsi osan kesää hoidossa. Lapsi oli kesälomalla vaihdelle 4-6 viikkoa.
Kuten sanottu, mikään pakko vanhempien ei ole pitää niitä lomiaan kokonaan samaan aikaan. Jos kumpikin vanhempi pitää vuorollaan omasta neljän viikon lomasta yhden pelkästään lasten kanssa, lapset saavat 5 viikon loman ja näistä kolme viikkoa on perheen yhteistä lomaa. Jos kaksi viikkoa, lasten loma kasvaa jo 6 viikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteys johtoon, jos sisällä on kuin pätsissä.
T. Lh, joka raportoi esimiehelle, että nukkarissa on yli 30 astetta jo aamulla. Pyysimme tuulettimia, koska vanhat rikki. Ei tullut, mutta kehotettiin juomaan vettä. Mitään ei tapahdu, ennen kuin vanhemmat älähtävät.
Oletteko informoineet vanhempia, jotta osaavat valittaa? Vai kerrotteko hakiessa vaan "Kivasti on mennyt päivä, mutta vähän tässä on ollut lämmintä, mutta kyllä tää tästä."
Sitä paitsi tajuattehan, että te olette vastuussa niistä lapsista päivän ajan. Että eivät saa lämpöhalvausta tms. Jos saavat, eivät omissa töissään olevat vanhemmat ole vastuussa
Eikä välttämättä edes johtaja, vaan te koska olette paikalla. Eli valitusta Aviin vai mikä viranomainen vastaakaan. Ilmoitatte johtajalle, että päiväkoti ei ole lapsille turvallinen, pitää soittaa vanhemmille, että lapset pitää hakea pois tms.Ja sitten jos ei tapahdu, soitatte niille vanhemmille hakemaan lapsensa pois.
Nostan vieläkin hattuani sille päiväkodin LTO:lle, joka jokunen vuosi sitten soitti kaikki vanhemmat läpi, ja käski tulemaan hakemaan lapset pois hoidosta välittömästi, koska sairastumisten vuoksi ei saatu riittävästi hoitajia paikalle. Ei suostunut toimimaan ei turvallisella määrällä henkilökuntaa.
Olemme informoineet. Kuten joka kerta myös siitä, että sijaisia ei ole saatu ja tiedossa on alimitoituksella mentävä päivä. Montaakaan vanhempaa ei tällainen ikävä kyllä kiinnosta eivätkä he jää ajattelemaan asiaa enempää. Sanovat ehkä "voi harmi, tsemppiä" ja lähtevät kuka minnekin. Harva välittää lapsensa kasvuolosuhteista sen verran, että pyytäisi lisätietoja, olisi oikeasti yhteydessä esimieheen ja vaatisi muutosta.
T. Kyseinen lh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempien kesälomat 4 viikkoa eli 4 kpl ma-la jaksoja. Jos haluaa pitää perheenä yhdessä lomaa on lapsi osan kesää hoidossa. Lapsi oli kesälomalla vaihdelle 4-6 viikkoa.
Kuten sanottu, mikään pakko vanhempien ei ole pitää niitä lomiaan kokonaan samaan aikaan. Jos kumpikin vanhempi pitää vuorollaan omasta neljän viikon lomasta yhden pelkästään lasten kanssa, lapset saavat 5 viikon loman ja näistä kolme viikkoa on perheen yhteistä lomaa. Jos kaksi viikkoa, lasten loma kasvaa jo 6 viikkoon.
Mulla on vielä parempi ajatus. Lopetetaan päivähoito kokonaan. Laiskat hoitajat olkoon työttömiä.
Ihan yli menee jo tämä hellehysteria. Ikäänkuin nyt olisi ensimmäistä kertaa Suomessa lämmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesäpäivystyksessä on toisten päiväkotien lapsia, ihan vauvojakin, jotka eivät meitä aikuisia tunne. Juuri kun ehtivät tottua, vaihtuukin hoitajat.
Jos ei ole mahdollista hoitaa kotona, niin tietenkin sitten on tuotava. Hoito ei voi olla niin hyvää kuin kotona, kun huomiota vaatii 15 muutakin (osa uutta paikkaa vierastavaa) lasta.
Mitään ilmastointia ei päiväkodissa ole, yksi tuuletin. Piha on järkyttävän kuuma. Varsinkin vauvoja on hankala saada juomaan, isommat selviävät paremmin.
"Tehkää nyt saatana työnne mistä teille maksetaan älkääkö syyllistäkö vanhempia. Jos hoito on huonoa, on huonot hoitajat.
No saatana se on saatana koko saatanan päiväkoti silloin saatanan huono. Saatana.
Vierailija kirjoitti:
Hoitajat on ainoa ammattiryhmä joka kehuskelee sillä että teemme työmme paskasti
Kuumuutta ulkona ei saada taiottua pois, eikä mahdeta mitään, ettei vauvaa voi pakkojuottaa, jos hän ei halua juoda vettä tai mitään tuttipullosta tai mistään muustakaan. Emme saa myöskään kasvatettua paksumpaa nahkaa alle vuoden ikäiselle, emmekä muutu ilmastoinniksi kuumassa nukkarissa, jossa nukkuu vieri vieressä kymmeniä lapsia.
Jos se tekee meistä huonoja hoitajia, niin olkoon sitten niin.
Vierailija kirjoitti:
Eikä mitään turhia sijaisia! Kyllä ne lapset muutaman tunnin pärjää 40:n lapsen ryhmässä yhden TE-toimiston kuntouttavan työtoiminnan kautta tulleen kanssa, ei kait se lapsen hoito ole muuta kun leppoisaa leikkimistä .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä mitään turhia sijaisia! Kyllä ne lapset muutaman tunnin pärjää 40:n lapsen ryhmässä yhden TE-toimiston kuntouttavan työtoiminnan kautta tulleen kanssa, ei kait se lapsen hoito ole muuta kun leppoisaa leikkimistä .
Mun lapsen ryhmässä on normaalisti 15 lasta ja kolme aikuista. Perjantaina lapsia oli kolme. En tiedä missäpäin Suomea ne avuttomat hoitajat sitten vaikuttaa. Näillä oli homma hyvin hallussa.
Olen ollut kunnallisessa varhaiskasvatuksessa 13 vuotta töissä ja sinä aikana kohdannut kaksi (!) vanhempaa, jotka ovat oma-aloitteisesti kysyneet, onko meillä yleensä mitoitus kunnossa, onko henkilökunta tyytyväisiä työolosuhteisiin ja onko kasvuympäristö resurssoitu sellaiseksi, että varhaiskasvatukselle asetetut tavoitteet on mahdollista saavuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kunnallisessa varhaiskasvatuksessa 13 vuotta töissä ja sinä aikana kohdannut kaksi (!) vanhempaa, jotka ovat oma-aloitteisesti kysyneet, onko meillä yleensä mitoitus kunnossa, onko henkilökunta tyytyväisiä työolosuhteisiin ja onko kasvuympäristö resurssoitu sellaiseksi, että varhaiskasvatukselle asetetut tavoitteet on mahdollista saavuttaa.
Tämä. Jostain syystä vanhemmat eivät suoraan kysy, onko kaikki henkilökunnan mielestä kunnossa. Suosittelen kysymään.
T. Toinen vlh
Vierailija kirjoitti:
En minä lääkärissäkään kysy onko tohtorilla potilasmäärä balanssissa eikä liikaa ylitöitä.
Vierailija kirjoitti:
No meillä ne lomat oli jo kesäkuussa, lapsi oli tietysti silloin kotona.
Kaikki eivät saa lomaa sille halutuimmalle ajalle, eli heinäkuulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä lääkärissäkään kysy onko tohtorilla potilasmäärä balanssissa eikä liikaa ylitöitä.
Et varmaan niin. Mutta et jätäkään lastasi koko päiväksi odottelemaan, että se lääkäri ehtii tutkia hänet muilta potilailtaan. Joka päivä
Vierailija kirjoitti:
Entä jos vaihtoehtoa ei ole?
Nimen omaan jos muuta vaihtoehtoa ei ole? On helppo täällä ohjestaa jos itse voi hoitaa yhteiskunnan tuella lapsensa kotona.Tai ne viisaat joilla ei lapsia lainkaan tai ovat jo kouluissa,opiskelussa,töissä.
Kato kun puolelle suomea työnantaja kertoo milloin on loma. Eikä sitä päätetä itse
Vierailija kirjoitti:
Kato kun puolelle suomea työnantaja kertoo milloin on loma. Eikä sitä päätetä itse
Ongelma onkin se, että osa vanhemmista tuo lapsensa hoitoon koko kesän, vaikka istuvat itse terassilla tai makaavat rannalla.
Luulevat että lapsella on asiat mainiosti siellä päiväkodissa. Päiväkotipäivä on lapselle raskasta työtä ja tämä helle ei raskautta helpota, päinvastoin!! Tämä on se pointti!
Hakekaa edes välillä virikelapset aikaisemmin pois tai antakaa lapselle vapaapäiviä, niin jäljellä olevat lapset saavat enemmän huomiota ja hoitajien aikaa.
Huumori on vaikea laji🤣