Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaimmat säästövinkit ja miten kartuttaa omaisuutta?

Vierailija
06.07.2014 |

Kerätään tähän parhaat säästövinkit ja kun rahaa alkaa säästymään, sijoitanko rahastoihin, säästötilille vai mitä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/16 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan palkkapäivänä 240€ käteistä, eli 60€ joka viikolle. Tämä on raha jolla pitäisi saada normaalit arkiruuat ja elintarvikkeet. Muihin rahoihin en periaatteessa koske. Jos tarvitsee jotain kalliimpaa, kuten vaatteita, kosmetiikkaa tai viikonlopuksi alkoholijuomia jne. tulee mietittyä tarkemmin, tarvitseeko niitä todella, jos ei mahdu tuohon kuudenkympin budjettiin. (Töissä on tosi halpa lounas, joten tuo 60€ on ihan kohtuullinen summa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun rahaa alkaa säästymään, sijoittaisin rahastoihin, sitten kun sitä on vielä enemmän, osakkeisiin.

Vierailija
4/16 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta vaatteita (juuri koskaan), ajan niin vanhalla autolla, ettei tarvitse maksaa mitään kaskoja tai ottaa autolainaa ja bensaakin menee vaan ruokalusikallinen. En tilaa lehtiä, en puhu puhelimessa. Leivon itse kaikki herkut ja teen ruuat itse. En juo, en polta enkä käy ravintoloissa. Rahaa jää säästöön, mutta kieltämättä tuo sijoituspuoli on mullakin hakusessa, en tiedä miten pistäisin jo säästetyn rahan poikimaan, koska en halua ottaa sellaista riskiä, että kaikki menisi kankkulan kaivoon?

Vierailija
5/16 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 15:01"]Asunnon käsirahaa varten.

[/quote]

Eli tarvitset säästösi ehkä 5v kuluttua.

Pistäisin pikkusiivun 10-15% osakkeisiin tai osakerahastoon. Loput turvallisempiin korkorahastoihin ja vaikka joku osuus tylsiin määräaikaistalletuksiin.

Rahastoista kannattaa vertailla kuluja.

Vierailija
6/16 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lyhyemmällä aikavälillä tarviit ne rahat niin sitä vhemmän riskiä voit ottaa. Jos säästät vaikka kesälomaa varten eli aiot käyttää rahat vuoden sisällä niin sitten säästötili on ihan jees, tai sitten korkorahasto, tosin siitä tulee merkintäkuluja yms sen verran että ihan lyhyt aika ei kannata. Erilaisiin yhdistelmärahastoihin sitten pidemmän aikavälin sijoitukset, noissahan on osakkeita ja korkorahastoja erilaisissa suhteissa joten voi sitten valita minkälaisen riskin haluaa ottaa.

Vierailija
7/16 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahastoja suosittelen minäkin. Tuotto-odotus ei niin suuri kuin suorissa osakkeissa mutta kulut ja riskit pienemmät. Itse säästän joka kuukausi osakerahastoon 50 euroa, olen näin saanut todella hyvän tuoton jos vertaa vaikka käyttötiliin. Mun 1000 euron osakerahasto on nyt vuodessa noussu 300 euroa. Käyttötilillä tuottoa ois tullu 1 euro.

Vierailija
8/16 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasin sivutilin minne siirrän joka kuukausi vähintään 500e oli mikä oli. Näen konkreettisesti säästön kasvavan, mutta jos tulee kiperä paikka (eläinlääkäri-reissu tms) niin sieltä on helppo siirtää rahaa päätilille, mutta ei tee heräteostoksia vahingossakaan Visaa vinguttamalla kun rahat on sivussa.

Verojen jälkeen jää reilu 1600e käteen, siitä vuokra 600e ja laskut 100e, kyllä 400e:llä pärjää! Teen sämpylöitä enkä osta kaupan kalliita leipiä, teen aina sellaisia ruokia mitä voi syödä useampana päivänä (makrulaatikko, lohikeitto, jne), lopetin tupakoimisen ja käyn bilettämässä ehkä kerran kahdessa kuussa.

Vierailija
9/16 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/16 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmainen vihje: sunnuntain MM-finaalissa kaikki rahat Saksan voitolle. Varma.

Vierailija
11/16 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/16 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/16 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hiukan liian yleisluontoinen kysymys...

Vierailija
14/16 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin siitä mihin säästät?

Vierailija
15/16 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän pannukahvia maalla. Nyt oon keksinyt miten kuluu vähän kahvia. Lisään vaan vettä pannuun ja uutta kahvijauhoa ei tarvii kuin hiukan.

Silti tulee hyvää kahvia.

Leipomalla itse säästää.

Vierailija
16/16 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon käsirahaa varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme