Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläinintoilijoilta kysyisin...

Vierailija
06.07.2014 |

Mikä niissä eläimissä niin viehättää? Itse olen lähinnä sitä mieltä, että eläimen tehtävä on maistua hyvältä. Söisin (tai maistaisin, ei kaikesta voi pitää) siis kissaa, koiraa, rottaa yms. jos jossain tarjottaisiin. Hevonenkin on vain juokseva metvursti. syödään sitä possua, kanaa, lammasta, pupua yms.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 21:58"]

Mikä niissä eläimissä niin viehättää? Itse olen lähinnä sitä mieltä, että eläimen tehtävä on maistua hyvältä. Söisin (tai maistaisin, ei kaikesta voi pitää) siis kissaa, koiraa, rottaa yms. jos jossain tarjottaisiin. Hevonenkin on vain juokseva metvursti. syödään sitä possua, kanaa, lammasta, pupua yms.

[/quote]

Minä pidän eläimistä ja itselläni on rottia. Olen syönyt tänäänkin hevosta, ja pupuakin olen syönyt. Possua en syö, mutta syyt eivät ole ideologiset. Voisin syödä rottaakin. En usko, että kuolleella ruumiilla on mitään arvoa, se on vain tyhjä kuori, joten sen voi syödä. 

En kuitenkaan pidä eläinten tehokasvatuksesta ruuaksi, joten syön lihaa aika vähän. Välillä mietin, onko edes lemmikkieläimen pito eettisesti oikein.

Omissa lemmikeissäni viehättää nähdä miten ne kasvavat, millainen luonne niillä on ja miten käyttäytyvät. Rotat on hauskan touhukaita ja ihmeen fiksuja (sisäsiistejä, oppivat oman nimensä, uteliaita), niiden eloa on kiinnostava seurata.

Vierailija
2/13 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen provo? AI siksi ettei tykkää eläimistä? En minäkään muualla kuin lautasella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä viehättää? Monenlaiset asiat. Itselläni on koiria, ja niissä viehättää esimerkiksi niiden suloinen ulkonäkö, tuoksu, uskollisuus, aito välittämisen osoittaminen minua ja muita perheenjäseniä kohtaan, energisyys ja iloisuus, teeskentelemättömyys... Sekä tietysti se miten eläimetkin on yksilöitä ja erilaisia luonteita samoin kuin ihmiset. Niihinkin voi luoda yksilöllisen suhteen, joka on erilainen erilaisten yksilöiden kanssa.

Vierailija
4/13 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 22:24"]Mikä ihmeen provo? AI siksi ettei tykkää eläimistä? En minäkään muualla kuin lautasella.

[/quote]

Aina provoa ei ole sanoma, vaan se, miten asiansa esittää.

Vierailija
5/13 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimissä kiehtoo niiden vilpitön rehellisyys. Yksikään ihminen ei pääse siinä asiassa samalle tasolle.

Vierailija
6/13 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eläinrakkaat pitävät eläimiä, lähinnä koiria, inhimillisissä oloissa eivätkä anna niiden elää lajityypillistä elämää. Eläimille eläimelliset oikeudet! Kerrotalo ei ole koiran paikka. Koiran elämää ei ole kolme pientä lenkkiä päivässä. Se riittää pissatukseen, muttei koiran mielenterveyteen. Tunti on lyhyt lenkki ja 15min pissatus pelkkää kiusantekoa.

Vierailija
7/13 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tyhmä kysymys. Jos itseäsi eläimet viehättää ainoastaan ruokalautasella, niin tuskinpa tajuat muuta, vaikka kuinka sinulle selitettäisiin. Eikä tarvitsekaan. Älä sitten ota lemmikkieläintä, vaikka mahdolliset lapset ehkä kinuaisi - jos ottaa vastuulleen eläimen niin sitä pitää hoitaa asiallisesti, ja mielellään rakkaudella (jota sinulta ei selvästi löydy).

Vierailija
8/13 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti ap n kaltaiset ihmiset joskus tulevat järkiinsä. ihan naurettavaa. sääliks käy noin idiootteja. ei viitti ees tosissaa alkaa vastaamaan

Vierailija
9/13 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle eläin ei ole ruokaa, vaan voisin jopa verrata toiseen ihmiseen. Mulle kaikki ovat samanarvoisia, mutta velvollisuudesta ja lain takia joutuisin pelastamaan onnettomuudessa tai muuten toisen ihmisen (kysyisit sitä todennäköisesti seuraavaksi). Olen nähnyt kuinka lintu kaipaa poikastaan, toinen emoaan- jälkimmäinen päivysti yötä päivää kuolleen emonsa vieressä, edellinen taas etsi kadonneita poikasiaan toisten seuratessa emoa ja voi sitä kaakatusta kun ne kadonneet löytyivät.

Uskon ettei nisäkkäätkään tästä poikkea, usein vaikuttaa että eläinemot huolehtivat ihmistä paremmin lapsistaan...

Kivität nyt sitten, kun uskallan olla eri mieltä kanssasi?

Vierailija
10/13 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painu ap perseeseen, ei noin yksinkertaiselle jaksa edes vastata. Provohan tässä taas haisikin.

Vierailija
11/13 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän eläimistä. Luonnossa, lemmikkinä ja lautasella. En näe siinä mitään pahaa.

Vierailija
12/13 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo mikä provo, mutta... Minulle eläimet kaikessa lajikirjossaan ovat osoitus elämän ihmeellisyydestä, luonnon monimuotoisuudesta. Sieltä löytyy henkeäsalpaavan upeita ilmestyksiä mitä erilaisemmilla tavoilla. Jokaiselle on paikkansa. Mielestäni harvasta lajista on lemmikiksi, mutta silti olen (itsekkäästi?) halunnut palan tuota ihmeellisyyttä itselleni, ja nelijalkainen "kotisusi" täältä meiltä löytyy.

Vierailija
13/13 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei minua eläimissä yleisesti viehätä mikään. Tietyissä eläimissä on tiettyjä viehättäviä piirteitä, esimerkiksi koirassa seurallisuus ja uskollisuus, sen kyky kiintymykseen ja ongelmanratkaisuun sekä iloinen asenne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän