MIes ei käy kaupassa!
No niin, saavuin reissusta kotiin ja TYHJÄ jääkaappi ja mitään ruokaa ei talossa ole.
Mies (ei lapsia) on elänyt valmisruoilla ja syönyt työpaikalla sillä aikaa.
Tämä ei ole ainutkertaista, mutta erityisesti vituttaa että reissun jälkeen onnälkä ja väsymys ja saan lähteä erikseen johonkin huolto-asemalle.
Sama tilanne on aina vaikka olisin kotonakin, jos en ole itse käynyt kaupassa. Mies ei ajattele yhtään!
Miten sen saa tajuamaan, ettei ruoka tule kaappiin itsestään? Olen sanonut asiasta varmaan vuoden ajan, ja jättänyt välillä mielenosoituksellisesti ostamatta muuta kuin omia lempiruokiani, joista hän ei pidä.
Kommentit (18)
Tiesit tilanteen, miksi et esim. tilannut kebabeja valmiiksi kotiin? Miehelle kauppa ja pesukoneet ovat tuntemattomia.
Vittuako täällä valitat,mene äijäs luo ja sano päin naamaa. Ei me voida auttaa täältä käsin.
Sama homma täällä. Mies antaa rahaa mulle ja sanoo että käy kaupassa.ei osaa itse ostaa muka ruokaa vaikka kaupalistan teen.
No jää aina multa miehen kaljat ostamatta kun käyn kaupassa. Silloin ostan aina ruokaa.
Olen sanonut jo. Sanonut ja sanonut, viikottain.
Kuvittelin, että yksin hänen on ollut pakko käydä kaupassa ja ehkä jotain olisi jäänyt, edes yksi leipä!
Vaihda miehesi mieheen joka osaa käydä kaupassa.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 21:36"]
Kuvittelin, että yksin hänen on ollut pakko käydä kaupassa ja ehkä jotain olisi jäänyt, edes yksi leipä!
[/quote]
KUVITTELIT. Olisit soittanut ja kysynyt.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 21:40"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 21:36"]
[/quote]
[/quote]
Tai todennut jopa ennen matkaa: voitko huolehtia että kaapissa on ruokaa kun palaan?
Oikeasti, voiko noin hölmöä puolisoa ollakaan?
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 21:40"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 21:36"]
[/quote]
[/quote]
Tai todennut jopa ennen matkaa: voitko huolehtia että kaapissa on ruokaa kun palaan?
[/quote]Kumpi se hölmö oli?Kumpikin?;)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 21:41"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 21:40"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 21:36"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Pitääkö itsestäänselvästä asiasta todella sanoa erikseen?
Miehesi kuolee nälkään kun olet poissa pidempään.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 21:41"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Pitääkö itsestäänselvästä asiasta todella sanoa erikseen?
[/quote]
No ilmeisesti ap:n tapauksessa pitää.
Varaan aina pakastimeen leipää, lihaa, vihanneksia ja muuta + kuiva-ainekaapista löytyy sapuskaa monen päivän varalle koko perheelle. Jääkaapissa on yleensä myös voita, kananmunia ja juustoakin. Miksi sinä ap et ole tehnyt samoin? Meillä tosin mieskin osaa käydä kaupassa, mutta minä hoidan yleensä sen puuhan työmatkalla ihan mielelläni.
Aloitin siitä, että kirjoitin miehelle ostoslistan. Ei siinä ollut mitään kyselemistä, silloin olin lapsen kanssa kotona ja mies kävi päivittäin töissä kymmenien kilometrien päässä siellä missä on kaupatkin.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 22:40"]
Varaan aina pakastimeen leipää, lihaa, vihanneksia ja muuta + kuiva-ainekaapista löytyy sapuskaa monen päivän varalle koko perheelle. Jääkaapissa on yleensä myös voita, kananmunia ja juustoakin. Miksi sinä ap et ole tehnyt samoin? Meillä tosin mieskin osaa käydä kaupassa, mutta minä hoidan yleensä sen puuhan työmatkalla ihan mielelläni.
[/quote] MIes oli syönyt varastot, jopa hernekeitto oli kelvannut vaikka vihaa sitä
Täällä kohtalotoveri. Tiedän vitutuksesi, mun mies on samanlainen.
Miehen ei ilmeisesti ole lapsuudenkodissa tarvinnut koskaan ajatella, että ruoka ei siirry kaappeihin itsestään eikä kaapista lautaselle sellaisenaan. Joskus ne teini-ikäiset pojat olis vaan anoppilassakin pitänyt pakottaa autotallista mukaan ruokaostoksille. Jos ruoka passataan valmiina nokan eteen lautaselle vielä melkeinpä aikuisellekin ihmiselle, niin eipä tarvitse ihmetellä miten mies on tuollainen. Ei ole vaimon tehtävä huolehtia ruoka-asioissa lapsen tasolle jääneestä miehestään. Aikuinen ihminen menee itse kauppaan ja opettelee myös laittamaan edes jotain yksinkertaista ruokaa.
Onneks mun mies osaa käydä kaupassa käskemättä. Oikeastaan se käy aina kaupassa. Ja tekee ruoat. Minä olisin vain tiellä säheltämässä :D