Väkivallan ja kiusaamisen kohteena oleminen masentaa
Alan olla aika väsynyt elämääni jo. Vähät läheiseni ovat väkivaltaisia ja kiusaavat ja sitten muutama muukin kiusaa pahasti (henkinen väkivalta, uhkailu ja juoruilu). En kykene olemaan sellainen ja siis niin kiinnostava ihminen, että löytäisin aidosti mukavaa seuraa. Miten tällaisesta selviää vai onko its ari ainoa vaihtoehto? Olen täysin umpikujassa jo.
Kommentit (15)
Sinun laisiasi on nyt monia, teidän pitää etsiä toisenne jotenkin ja alkaa rakentamaan tukiverkkoa, niin että kun yhtä kiusataan niin muita on tukena. Yritä löytää jokin kiusattujen ryhmä. Hirveästi tsemppiä sinulle. Tuo ajatuksiasi esiin vaan täällä ja ahkerasti, mielenkiintoista miettiiä miten voisimme auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Sinun laisiasi on nyt monia, teidän pitää etsiä toisenne jotenkin ja alkaa rakentamaan tukiverkkoa, niin että kun yhtä kiusataan niin muita on tukena. Yritä löytää jokin kiusattujen ryhmä. Hirveästi tsemppiä sinulle. Tuo ajatuksiasi esiin vaan täällä ja ahkerasti, mielenkiintoista miettiiä miten voisimme auttaa.
Niin ja haluan olla vaikka täällä tukena sinulle, joten kirjoita vaan. Täällä on kiusaajia paljon myös mutta ohita ne keskity tukiviesteihin.
1. Kiusaaminen eie ole ikinä sinun vika , ne joilla on luonnehäiriö kiusaavat vaikka olisit täydellnen, täydellisen näköinen , täydellisen älykä, täydellinen sosiaalisesti. Niitä kiusaajia on aina. Ainoa keino on muuttaa asenne heihin ja ignoorata ja pikkuhiljaa luoda ja liikkua sinnesuuntaan jossa sinua hyväksyttäisiin sellaisena kuin ikinä olet. vältä rikollisia ja helppoja nopeita tutustumisia, anna itsellesi aina aikaa miettiä miltä joku ihminen oikeasti sinusta tuntuu. Rakenna päähäsi asioita joista nautit: musiikki, liikunta, eläimet, taide, jokin lajiharrastus sillä noitten kautta saat itsevarmuutta. Mene vaikka tanssiryhmään tai johonkin höntsäurheiluun aluksi. Tärkeintä on vaan ei ne muut nyt vaan sinun vointi ja se että onnistuisit jossakin. Pidä matalaa profillia tekemisistäsi ja nauti niistä ominpäin. Sitten jos joku kiinnostaa lähesty ystävällisesti.
Ole niin monelle ystävällinen kuin voit,auta vaikka sinua poljettaisiin. Sekin auttaa sinuakin. Sinusta tulee vahva ihminen jos selätät nämä sun haasteet, vahvempi kuin toisista.
Tiedän ja tunnen erään, jolla on hyvin samankaltainen tilanne kanssasi. Hän hakeutui terapiaan, mutta valitettavasti pelkkä puhuminen ei auttanut, se vahinko, mitä tilanteet olivat hänelle aiheuttaneet, eivät lähde puhumalla, seuraavaksi tarjottiin lääkitystä, jotta pystyy käymään töissä rajuista kiusaamisista huolimatta, mielestäni ihmisen pitää suomessa voida käydä töissä ilman LÄÄKITYSTÄ, jotta jaksaa olla, kiusaamisista, mustamaalamisesta ja savustamisyrityksistä huolimatta.
En mitenkään halua masentaa tai olla ikävä, en mitenkään, mutta hän ei saanut apua edes terapiasta, lääkityksestä hän kieltäytyi ja nyt viihtyy hyvin paljon omissa oloissaan tai hän valitsee tarkkaan "ystävät" tai kanssakäymiseen sopivat ihmiset. Katson vierestä, enkä oikein voi tehdä mitään, se on kauheaa katsoa kun toinen hiipuu elinvoimaisena pois, koska kiusaaminen ja baskanpuhuminen on aiheuttanut peruuttamattomat vahingot.
Mitä ihmeen apua sinulle voisin ehdottaa, olisko sinulle terapiassa avautuminen keino selvitä, mutta kannattaa tutustua laajamittaisesti terapeuttien osaamiseen ja ammattitaitoon, sillä vääränlainen terapeutti, jonka kanssa kemiat eivät toimi, aiheuttaa pahimmassa tapauksessa lisävahinkoa. Kaunista kesää sinulle, sanahelinältä tämä kuulostaa, mutta yritä jotain keinoja, jotka helpottavat oloasi. Itse tiedät parhaiten, mistä pidät, mikä ilahduttaa tai vastaavasti aiheuttaa masennusta. Vältä itsesi kuormittamista, älä suostu kaikkeen, ole oma itsesi, sitä kautta ehkä saat toisenkaltaisia ystäviä. Älä altistu mainitsemillesi henkilöille. Moikka!
Jos olet terapeuttihullu niin huomaatko ettei asiat muutu ennen kuin menet terapiaan. Sinua voidaan auttaa. Kunhan vain luovut siitä ideasta että vauvapalsta pystyy kertomaan konstin jolla muutut sellaiseksi että ihmiset alkaa pitää sinusta. Asia on niin ettei sinun tarvitse muuttua mitenkään. Itse asiassa sinun pitää lopettaa muuttuminen kokonaan ja alkaa hyväksyä itsesi ja tutustua itseesi. Tuo prosessi ja muuttumisen lopettaminen paradoksaalisesti muuttaa sinut luontevasti ja ilman että joutuisit ponnistelemaan muuttuaksesi. Toki itsensä hyväksyminen ja aitoon itseen tutustuminen ei ole helppoa ja kivutonta, päin vastoin. Mutta sen kestää kun näkee sen vaikutuksen.
Pystytkö muuttamaan ja salaamaan yhteystietosi?
Vierailija kirjoitti:
Oletko harkinnut le5boksi ryhtymistä? Niiden vaatimustaso sosiaalisten taitojen suhteen on alhaisempi joten saattaisit löytää tasoistasi seuraa.
Sinulle suosittelen köyttä ja sen käyttämistä, mielellään pikaiseen tahtiin.
Moi, mulla on kokemusta vähän samankaltaisista asioista (ei niinkään väkivallasta, mutta muusta). Haluaisitko jutella mun kanssa? Sähköpostiin unepoubell at gmail.com voi laittaa viestiä. :)
Vierailija kirjoitti:
Pystytkö muuttamaan ja salaamaan yhteystietosi?
Sitten menettäisin ne ainoat läheiseni. En usko, että kovin helposti löydän uusia läheisiä tai ystäviä.
Harmillista, kun ei ole tosiaan varaa tai aikaakaan terapiaan. Ennen kaikkea ei ole varaa, kun ne käynnit ovat noin 100 euroa / kerta. Jos jotain kautta löytyisi halvemmalla, voisin harkita asiaa.
Pari neuvoa ex ien ja juoruavien kavereiden takia: kännykästä voit laittaa eston näille henkilöille. Älä luule että heiltä jotain muuta saat kuin kuraa. Esto puhelimeen nyt.
Olet aikuinen, ei kenenkään kuulu sinua tukeakaan, ei äitisi-ei isäsi. Eikä kukaan mukaan. Sinun pitää nyt ymmärtää että olet kasvanut aikuiseksi ja vain sinä olet itsesi tukena. Tulet pettymään raskaasti jos luulet että joku ihminen sinusta välittää enemmän kuin sinä itse.
Itsemurhalla uhkailu kertoo että olet kuin pikkutyttö joka kiukuttelee kun ei saa tahtoaan perille.
Vierailija kirjoitti:
Pari neuvoa ex ien ja juoruavien kavereiden takia: kännykästä voit laittaa eston näille henkilöille. Älä luule että heiltä jotain muuta saat kuin kuraa. Esto puhelimeen nyt.
Olet aikuinen, ei kenenkään kuulu sinua tukeakaan, ei äitisi-ei isäsi. Eikä kukaan mukaan. Sinun pitää nyt ymmärtää että olet kasvanut aikuiseksi ja vain sinä olet itsesi tukena. Tulet pettymään raskaasti jos luulet että joku ihminen sinusta välittää enemmän kuin sinä itse.
Itsemurhalla uhkailu kertoo että olet kuin pikkutyttö joka kiukuttelee kun ei saa tahtoaan perille.
Olen monta vuotta yksinäinen jo valmiiksi, ei ole ollut normaaleja ystäviä kavereina. Olen niin väsynyt elämääni, että vaikkapa parantumaton syöpä olisi helpotus. Jossain vaiheessa ihminen on vain niin loppuunkaluttu, ettei oikein haluja elämiseen ole enää.
Parhaat vuoteni ovat muutenkin ohitse. Ainoa iloni elämässäni on haaveilu rakkaudesta, mutta en tule sellaista enää kokemaan. Junani meni jo.
Joskus saan olla vähän aikaa onnellinen, mutta se on vain väliaikaista. Mulla ei ole ketään tukena, eikä mitään keinoja puolustautua. En tunne ketään ihmistä, joka voisi auttaa minua. Ainoat läheiseni ovat kaksi pahoinpitelevää exääni ja mua kiusaava ja avoimesti halveksiva kaverini.
Muut "kaverit" ovat hyvänpäiväntuttuja, joita en oikeasti tunne. Äitini pitää etäisyyttä, kun olen niin usein allapäin (on hylännyt toisenkin lapsensa kun se toinenkin on niin "vaikea") ja isälläni on fyysisiä sairauksia. Muutama muu ihminen kiusaa aivan törkeästi, haukkuu ja nimittelee sekä juoruilee paikkaansapitämättömia asioita minusta. Miten pääsen tästä h*lvetistäni eroon?