Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teimme keittiön jossa ei ole yläkaappeja ja valitsimme kaikkia seiniä kiertävän kaapiston sijasta huoneen keskelle saarekkeen

Vierailija
04.07.2021 |

Lisänä on paikalleen rakennettu ruokakomero. Yhdellä seinällä siis on alakaapisto jonka yhteydessä hella+apk. Kaapistossa ei ole sokkelia, kuten ei ole saarekkeessakaan, ovat keveämmän näköisiä. Mentiin ihan estetiikka edellä ja tingittiin mm. säilytystilasta jota olisi saanut varmaan kolme kertaa enemmän jättämällä saarekkeen pois. Ei ole kaduttanut, vaan yhä edelleen keittiömme on mielestäni ihan superkaunis ja toimiva vaikka varoiteltiin epäkäytännöllisyydestä. Kai haluan vaan sanoa että joskus kannattaa laittaa kotiin asioita jotka on enemmän kauniita kuin käytännöllisiä, jokainen valitsee tietty ne jutut itse jossa haluaa tätä toteuttaa.

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saareke on käytännöllinen koska sit ei tarvii kurotella jos haluaa yläkaaoeista jotain. Ja ne asiat jotka kaapin ylimmällä tasolla on, niitä ei ihmiset usein tarvitse ollenkaan.

Meillä on saarekkeessa just kaikki painavat lautaset, kattilat, juomalasit ja aterimet. Lautaset varsinkin on niin painavia, että niitä ois ihan murhaa ottaa jostain yläkaapista. Saati yläkaapin takarivistä.

Meidän saareke on vain 120x60 ja korkeus 95cm (niin kuin muutkin keittiön työtasot) mutta siitä on ollut ihan tosi iso apu juuri säilytys- ja työtilan kannalta. 

Vierailija
42/94 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saareke on käytännöllinen koska sit ei tarvii kurotella jos haluaa yläkaaoeista jotain. Ja ne asiat jotka kaapin ylimmällä tasolla on, niitä ei ihmiset usein tarvitse ollenkaan.

Meillä on saarekkeessa just kaikki painavat lautaset, kattilat, juomalasit ja aterimet. Lautaset varsinkin on niin painavia, että niitä ois ihan murhaa ottaa jostain yläkaapista. Saati yläkaapin takarivistä.

Meidän saareke on vain 120x60 ja korkeus 95cm (niin kuin muutkin keittiön työtasot) mutta siitä on ollut ihan tosi iso apu juuri säilytys- ja työtilan kannalta. 

Meillä myös saarekkeessa säilytetään ylälaatikossa lautasia ja aterimia, myös juomalasit löytyvät sieltä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus on aina katsojan silmissä. Minun korviini ei kuulosta mitenkään kauniilta ratkaisulta. Toivottavasti ei tule tarvetta myydä asuntoa. Veikkaan nimittäin, että aika moni on kanssani samaa mieltä.

Vierailija
44/94 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauneus on aina katsojan silmissä. Minun korviini ei kuulosta mitenkään kauniilta ratkaisulta. Toivottavasti ei tule tarvetta myydä asuntoa. Veikkaan nimittäin, että aika moni on kanssani samaa mieltä.

Ok, kaikkia ei voi tietenkään miellyttää. Ap

Vierailija
45/94 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan kyllä yläkaapit ja kuivauskaapin. Ainahan tulee käsitiskiäkin, ne pitäisi sitten erikseen kuivata

aina pesun jälkeen.

Ja kaapit kattoon asti ettei jää sitä pölynkeräystasoa niitten päälle jonne ei ylety pyyhkimään.

Yläkaapeissa säilytän harvoin tarvitsemiani juttuja.

Yläkaapit on tarpeettomien tavaroiden varasto. Sinne ne unohtuu, useimmiten lopullisesti.

Vierailija
46/94 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo on erilaista kuin yhdessäkään nykyisin rakennettavassa uudessa keittiössä tai paremmin kuin tuvassa, keittiö ja olohuone ovat yhtä ja samaa huonetta, mutta saareke, tuo möhkäle keskellä huonetta, on kaiken keskipiste, milloinkahan huomataan kuinka kiva on keittiö, jonka ei tarvitse olla tiptop kun tulee vieraita tai ruokapöydän "unohtuneet" astiat ei koko ajan häiritse True housewifes katselua.

Vierailija
47/94 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo on erilaista kuin yhdessäkään nykyisin rakennettavassa uudessa keittiössä tai paremmin kuin tuvassa, keittiö ja olohuone ovat yhtä ja samaa huonetta, mutta saareke, tuo möhkäle keskellä huonetta, on kaiken keskipiste, milloinkahan huomataan kuinka kiva on keittiö, jonka ei tarvitse olla tiptop kun tulee vieraita tai ruokapöydän "unohtuneet" astiat ei koko ajan häiritse True housewifes katselua.

Ehkä juuri siinä kun tuo on oma huoneensa johon olisi ollut mahdollista laittaa ala-ja yläkaapistoa. Noissa avokeittiöissähän sitä seinätilaa ei edes ole joka noi kaapistot mahdollistaisi. Ruokapöytä meilläkin on tuvan puolella, astiat tulee kyllä kannettua aina sinne keittiön puolelle ruokailun jälkeen. Ap

Vierailija
48/94 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesin tuosta saarekkeen (epäkäytännöllisen kuuloisesta) pöytälampusta miettimään yläkaapittomien keittiöiden työvalaistusta. Piti oikein googlata kuvia ratkaisuista.

Melko pistemäisiä näytti ratkaisut olevan. Ja minun silmääni rumia. Yölamppujen näköisiä seinälamppuja tai katosta roikkuvia pieniä kupuja vieri vieressä useita. Voin kuvitella, että niistä sen rasvaisen pölylian putsaaminen on vielä hankalampaa, kuin vajaakorkuisten yläkaappien päältä.

Minä arvostan yläkaappien alle sijoitettua koko työtason mittaista tasaista valaistusta.

Vierailija
49/94 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rupesin tuosta saarekkeen (epäkäytännöllisen kuuloisesta) pöytälampusta miettimään yläkaapittomien keittiöiden työvalaistusta. Piti oikein googlata kuvia ratkaisuista.

Melko pistemäisiä näytti ratkaisut olevan. Ja minun silmääni rumia. Yölamppujen näköisiä seinälamppuja tai katosta roikkuvia pieniä kupuja vieri vieressä useita. Voin kuvitella, että niistä sen rasvaisen pölylian putsaaminen on vielä hankalampaa, kuin vajaakorkuisten yläkaappien päältä.

Minä arvostan yläkaappien alle sijoitettua koko työtason mittaista tasaista valaistusta.

Meillä on siinä hylly jonka etureunaan on laitettu ihan tavallinen led työtasovalaisin, valo ei ole pistemäistä vaan ihan samanlaista kuin yläkaapillisessakin keittiössä. Saarekkeen päällä on sellainen ns biljardipöydänvalaisin. Ap

Vierailija
50/94 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, kaikkia ei voi tietenkään miellyttää. Ap

Ei voikkaan. Ihmisille on juurtunut käsitys "oikeasta" keittiöstä ja silloin se on ainoa oikea.

Ja siksi kommentoimasi kommentoija on väärässä ja sinä AP olet edelläkävijä mielipiteiden muuttamisessa.

Me kanssa remontoitiin keittiö, suurinpiirtein samalla idealla, kuin sinä. Kun se asunto myytiin, valttikorttina oli se keittiö. Siinä kävi eräänlainen huutokauppa, kun hintapyyntö oli vastaavan asunnon hinta, vanhalla keittiöllä. Mutta se uusi keittiö herätti halun ja se nosti hintaa yli kolminkertaisesti siihen sijoitettuun hintaan nähden, eli siitä sai vielä hyvän palkan työlleen.

Sama asunto, nyt kun sitä myydään, on taloyhtiön kallein. Ihmiset pitävät keittiön järkevästä suunnittelusta yllättävän paljon ja he ovat valmiita maksamaan siitä. Kaikki pitävät keittiön poikkeuksellisesta keveydestä,    toimivuudesta, uudesta ajattelusta ja näkemyksestä, mistä he eivät olleet edes uneksineet.

Vierailija
51/94 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin ja se pöytävalaisin on lähinnä tunnelmavalona, mutta ei tarvitse illallakaan sytytellä kirkkaampia valoja jos tulee asiaa keittiöön. Varsinkin pimeään aikaan talvella se antaa mukavan kodikkaan tunnelman. Tykkään pienistä epäsuoran valonlähteistä ja meillä on kaikenlaisia valaisimia ripoteltu sinne tänne muuallekin kotiin. Ap

Vierailija
52/94 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on siinä hylly jonka etureunaan on laitettu ihan tavallinen led työtasovalaisin, valo ei ole pistemäistä vaan ihan samanlaista kuin yläkaapillisessakin keittiössä. Saarekkeen päällä on sellainen ns biljardipöydänvalaisin. Ap

Ok. Avohyllyä en ehdottomasti keittiööni ottaisi.

Vierailija
53/94 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Avohyllyä en ehdottomasti keittiööni ottaisi.

Ok. Ap

Vierailija
54/94 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin ja se pöytävalaisin on lähinnä tunnelmavalona, mutta ei tarvitse illallakaan sytytellä kirkkaampia valoja jos tulee asiaa keittiöön. Varsinkin pimeään aikaan talvella se antaa mukavan kodikkaan tunnelman. Tykkään pienistä epäsuoran valonlähteistä ja meillä on kaikenlaisia valaisimia ripoteltu sinne tänne muuallekin kotiin. Ap

Ja vielä tämä. Sinä AP olet harvinainen ihminen, kun olet ymmärtänyt asunnon valaistuksen tärkeydenkin. Valaistus luo tilan ja tuo esille asioita, jotka tarvitsevat valoa. Yleisvalo keskellä kattoa on kaikkein tylsin mahdollinen tapa valaista asuntoa. Siivoukseen se on hyvä, mutta siihen jääkin.

Montako valaisinta sinulla on olohuoneessa. Suositus on 5-7 kappaletta. Meillä on 10.

Vierailija
55/94 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on äidillä ollut tuollainen saareke kohta 30 vuotta. Huvittavaa, että siitä on nyt tullut jokakeittiön ehdoton must.

Vierailija
56/94 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon AP uudesta keittiöstä ja rohkeudesta toteuttaa oma näkemys, mikä poikkeaa positiivisesti "totutusta" tylsyydestä.

Juu on todella rohkeaa ja omaa näkemystä jättää yläkaapit pois niin kuin käytännössä kaikissa sisustuslehdissä esiteltävissä keittiöissä on viime vuodet olleet.

En missään tapauksessa kritisoi valintaasi, se on varmasti kaunis tai selkeästi ainakin omaa silmäänne miellyttävä. Mitään omaa makua ja erilaista tuollaisessa ratkaisussa ei sen sijaan ole, kuten sanoin, lähes tulkoon kaikkiin trendikeittiöihin laitetaan tänä päivänä noin. 

Vierailija
57/94 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä mitä kivaa on jättimöhkäleessä lattiantukkuna, mutta pääasia on tosiaan, että kotisi miellyttää sinua itseäsi :)

Vierailija
58/94 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä tämä. Sinä AP olet harvinainen ihminen, kun olet ymmärtänyt asunnon valaistuksen tärkeydenkin. Valaistus luo tilan ja tuo esille asioita, jotka tarvitsevat valoa. Yleisvalo keskellä kattoa on kaikkein tylsin mahdollinen tapa valaista asuntoa. Siivoukseen se on hyvä, mutta siihen jääkin.

Montako valaisinta sinulla on olohuoneessa. Suositus on 5-7 kappaletta. Meillä on 10.

Noh, en nyt tiedä tuosta harvinaisuudesta😄 meillä on tuvassa (on vanha talo niin oleskelutilaa ei ole oikein luonteva sanoa olohuoneeksi) tällä hetkellä yksi kattovalaisin, kaksi jalkalamppua ja yksi pöytälamppu. Syksyllä laitan ikkunoihin erilaisia koristevaloja. Määrä vähän vaihtelee kun tykkään vaihdella noiden pikkuvalaisinten paikkoja. Se kattovalaisin on käytössä lähinnä siivotessa, kuten muutkin kattovalaisimet kodissamme. Tykkään tosiaan valaista pienillä epäsuorilla valonlähteillä ja tykkään sellaisesta vähän hämärästä pesämäisestä tunnelmasta. Valon sävy on myös hyvin tärkeä minulle, on oltava ehdottomasti lämpimän sävyistä. Joskus ostin valosarjan jossa olikin kylmänvalkoinen sävy ja se oli ihan kamala, ihan kuin jossain jääkaapissa olisi ollut. Ap

Vierailija
59/94 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan kyllä yläkaapit ja kuivauskaapin. Ainahan tulee käsitiskiäkin, ne pitäisi sitten erikseen kuivata

aina pesun jälkeen.

Ja kaapit kattoon asti ettei jää sitä pölynkeräystasoa niitten päälle jonne ei ylety pyyhkimään.

Yläkaapeissa säilytän harvoin tarvitsemiani juttuja.

Yläkaapit on tarpeettomien tavaroiden varasto. Sinne ne unohtuu, useimmiten lopullisesti.

Tykkään kaikkein eniten yläkaapeista. On inhottavaa kumarrella ja kyykistellä alakaappeihin. Yläkaapeista saa kaiken kätevästi seisaaltaan.

Esim. tyhjät marjapurkit on sellaisia, joita harvoin tarvitsee: Vain pakastuskautena. Ovat lähellä yläkaapeissa, mutta eivät tiellä. 

-eri

Vierailija
60/94 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kommentoin kateellisena ja laitan oman peukun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan