Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoikat, kertokaa

Joop
03.07.2021 |

Kertokaa esimerkki yhden päivän ruokailuista, mitä menee? Varmasti siis ne kuuluisat säännölliset ruoka-ajat mitkä itselläni uupuu ja varmaan sitä vettä menee mitä en itse meinaa saada alas. 😩 Mutta konkreettisia ruokia mitä syötte? Kiitos.🙏🏻

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vesi alkaa maistumaan, kun jätät ne kaikenmaailman makeutetut litkut juomatta.

Vierailija
2/18 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala: rasvatonta maitorahkaa, marjoja, ruisleipää ja levitettä.

Lounas: salaatti, esim. kanasalaatti.

Välipala: pähkinöitä, hedelmä.

Päivällinen: tummaa pastaa/täysjyväriisiä, kanaa/kalaa/vähärasvaista lihaa ja salaattia.

Iltapala sama kuin aamupala.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 7.30 Aamulla tuorepuuro, eli noin 0,5 dl kaura- tai ruishiutaleita ja sekaan rahkaa tai jogurttia sekä noin 1 dl marjoja.

Klo 10.00 tonnilalaa purkki, salaattia, anasta

Klo 12.00 banaani (+rahka)

Ko 16.00 kotiruokaa. Esim makaroonilaarikkoa ja salaattia.

Klo 20.00 pari leipää ka teetä.

...koska liikun paljon niin tämä on vain se työpäivän ruokavalion runko. Jos liikun enemmän, syön enemmän jne..

Vierailija
4/18 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala: paahtoleipää ja juustoa, turkkilaista jogurttia ja mansikoita, kahvia

Lounas: lämmin ruoka, tänään wokkia, hapankorppu ja juustoa, hedelmä

Välipala: esim. pakastemarjoista tehty smoothie proteiinijauheella, kahvia, tänään myös sipsejä

Lounas: lämmin ruoka, hedelmä

Iltapala: leipää ja juustoa, jogurttia ja siemeniä/marjoja, teetä, hedelmiä

Tuo on ehkä suuntaa antavaa. Ateriarytmi on säännöllinen, mutta sisällöt voivat vaihdella. Ruokajuomana yleensä vettä tai joskus maitoa/piimää. Pyrin syömään lautasmallin mukaisesti.

Vierailija
5/18 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoikka tai ei:

lautasellinen velliä aamuin illoin ja Kovaa Työtä aamuvarasesta iltamyöhään

kyllä siperia nöyräksi opettaa

😬

Vierailija
6/18 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin aamulla kaksi kananmunaa ja juustoa, lapsi tarjosi jossain vaiheessa karkkia niin otin muutaman. Olin liikenteessä ja autossa söin proteiinipatukan (tää ei ole mikään normieväs btw, sattui vaan olemaan mukana). Välipalaksi riisipiirakoita kaksi, juustolla ja leikkeleellä. Illalla otin kanaa+salaattia ja marjarahkaa jälkkäriksi. Varastin myös pakkasesta loput jäätelöt. Vettä juon paljon ja mun "pahe" on heittää aivan pikkutilkka jotain sokeritonta Mehukattia kaljatuopin pohjalle ja laittaa se täyteen vettä, tulee vähän makua.

Vierailija
7/18 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kaksi leipää ingmariinilla, juustolla ja kasviksilla

Päivällä perunamuusia, kasvisnugetteja ja yrtti-kermaviilikastiketta

Illalla sama kuin aamulla

Vierailija
8/18 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on gluteeniton ruokavalio. Siis täysin gluteeniton.

No heti jos syön gluteenitonta vehnätärkkelystä sisältävän paahtoleivän niin kiloja tulee 2. Eli ilmeisesti vehnä lihottaa mua. Kauraa syön ja muuten täysin normaalisti.

Gluteeniton ruokavalio siis on mun syy hoìkkuuteen. Mutta en ole sillä sen takia vaan vatsavaivojen.

Toinen asia on se, että syön vaan siihen asti että olen täynnä, vaikka se tarkottaisi että jätän yhden haukun syömättä. Tiedän se vaikuttaa oudolta, mutta minulla on sellainen juttu että kun olen täynnä niin en vaan pysty syödä enää enempää. Tänään söin esim gluteenittoman burgerin ravintolassa, puolet siitä ja ranskalaisista jäi syömättä koska tulin niin täyteen eikä enää tehnyt mieli.

Kolmas syy on se, että olen laiska valmistamaan ruokaa, joten syön vaan ehkä 3 kertaa päivässä. Mutta en liho vaikka söisin 5 kertaa, ei se selkeästi ole siis suurin syy. Söisin kyllä jos joku valmistaisi puolestani!: D

Vierailija
9/18 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko teini? Emojit luovat sellaisen vaikutelman.

Vierailija
10/18 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala yleensä kahden munan munakas ja kasviksia, kahvia maidolla

Lounas/päivällinen esim. kanaa tai lohta, riisiä, salaattia, pähkinöitä

Iltapala/välipala usein granolaa luonnonjogurtilla ja hunajalla

Syön siis vain kolme kertaa päivässä. Ja syön paljon samoja ruokia. 171/56.

Vierailija
11/18 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kahvia ja yleensä vettä + smoothie tai hedelmä.

Lounaalla kasviskeittoa, salaattia ja ruisleipää, kahvia

Välipalana yleensä leipää tai rahkaa

Illalla tuhdimpi päivällinen, 90% kokkailemistani ruuista on pastaa. Joskus nuudelia, riisiä ja curryä, grillattuja vihanneksia, kreikkalaista tai intialaista. Olen lakto-ovovege, eli ruuat sen mukaisesti.

Päivän aikana syön monesti hedelmiä, pähkinöitä tmv. Harrastan juoksua ja hiihtoa, joten kulutuskin on ehkä keskimääräistä korkeampi, yritän pitää päivässä energiansaannin vähintään 2500-2800 kcal välillä. Makeasta en hirveästi välitä, joskus tulee kahvin kanssa syötyä vaikka pulla, jos on tarjolla.

Mitat 175/56, ikä kolmenkympin paremmalla (tai pahemmalla) puolella.

Vierailija
12/18 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aamupalaa (ei maistu), lounaaksi ja päivälliselsi tonnikalalasagnea ja pikkutomaatteja, siinä välissä pari hedelmää ja irtokarkkeja, illalla muutama leipäpala juustolla ja kurkulla.

Vierailija
13/18 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan että jotkut ihmiset ei liho millään vaikka söisikin isoja annoksia, jos ei nyt mäkkäriruokaa tms muuta roskaa vedä joka päivä. Esim ite oon tosi hoikka mutta syön lähes yhtä paljon kun mun melkee 2m poikaystävä, syön paljon ja usein enkä välillä ees ymmärrä mihin se kaikki oikeen menee. Eli paljon myös geeneistä kiinni

Vierailija
14/18 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on se ongelma, että en aina muista syödä. Siksi varmaan ei kilotkaan kerry.

Vierailija
15/18 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annosmääriä kannattaa myös tutkailla ja jos ei ole mitään käsitystä ruokien sisältämästä energiasta, niin hetkellinen kalorien laskenta auttaa alkuun.

Toimistotyötä tekevä liikkumaton nainen kun saattaa kuluttaa juuri ja juuri sen 1800 kcal ja siihen ei paljoa saa syödä.

Vierailija
16/18 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aamupala kaurapuuroa ja vadelmia. Lounaaksi pieni tonnikalasalaatti Välipalaksi myslipatukka ja mustikkasoppa. Iltaruoalla grillasimme (joo, vaikka kuuma) kanaa, halloumia, maissia, paprikaa jne. Söin kaikkea. Äsken vedin vielä puoli litraa jäätelöä.

Mielestäni ei ole väliä mitä syö, kunhan annoskoot on pienet. Ja tietysti muistaa liikkua, edes kävellä vähän enemmän jos haluaa pysyä hoikkana.

Vierailija
17/18 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamupala 3-6 mukia kahvia, sama määrä tupakkaa

päivällä pari kinkku juusto ruisleipä palaa, nyt kesällä salaattia

ruoka klo 16-17 lihaa tai kalaa + perunaa.

iltapala paistettu kananmuna, ruisleipää kinkku juusto.

Vierailija
18/18 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollapa tuollainen, että voisi "unohtaa" syödä. Mulle tulee hirveä päänsärky. Esimerkiksi silloin kun pitää paastota 10-12 tuntia verikokeisiin, niin aina seuraa kunnon jysäri, vaikka syön sitten kokeiden jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän