Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys vapaaehtoisesti lapsettomille:

Vierailija
06.07.2014 |

Mitä hienoa olette saavuttaneet elämässänne sen ansiosta, että teillä ei ole lapsia? Täällä kun taas velat on intoutuneet julistamaan, kuinka rikasta heidän elämänsä on lapsettomuuden ansiosta, niin kiinnostaisi tietää, mitä hienoa olette saavuttaneet. Totta teillä on tosi korkea koulutus tai vähintään pari korkeakoulututkintoa. Ja työelämässä olette varmaan edenneet hyvään asemaan, kun tenavat eivät estä työhön panostamista. Ja koska vapaa-aikaa on yllin kyllin, ehditte varmaan harrastaa vaikka mitä maan ja taivaan väliltä. Kai te olette esim. juosseet kovan enkan maratonilla, lukeneet kauheat määrät sivistävää kirjallisuutta ja matkustaneet muutaman kerran maailman ympäri. Totta ihmeessä teillä on myös kauhean vilkasta sosiaalista elämää, ja järjestätte tämän tästä kivoja juhlia viimeisen päälle sisustetuissa asunnoissanne. Vai miten on?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin piikittelevään sävyyn esitettyyn kysymykseen en halua vastata. 

Vierailija
2/37 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelehan esittämään asiasi ystävällisempään sävyyn, niin saatat saada aikaan keskusteluakin.

Vai johtuuko piikittelysi katkeruudesta veloja kohtaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman asenteellisesti muotoiltu kysymys. Vaikka kyllähän tuon kaiken voi saavuttaa, vaikka niitä lapsia olisikin.

Vierailija
4/37 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään suorittajatyyppi. Saavutukset eivät ole minulle mitenkään tärkeitä. Olen vain tyytyväinen, että minulla on lapsettomuuden ansiosta mahdollisuus lukea siistissä kodissani kenenkään häiritsemättä, puuhastella omien projektieni kanssa kaikessa rauhassa, viettää aikaa kahdestaan puolisoni kanssa ja tavata ystäviäni muutaman kerran viikossa.

Tuollainen kuvaamasi kaltainen saavutusten kerääminen on luonteelleni todella vierasta. Nautin kyllä lukemisesta, kirjoittamisesta, juoksemisesta, uuden oppimisesta ja kivoista juhlista, mutta ihan omaksi ilokseni minä niitä teen.

Vierailija
5/37 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti, miksi tästä pitää aina jauhaa täällä :D perhe-elämä on parasta ja antoisinta aikaa toisille, toiset saa saman tyydytyksen lapsettomasta elämästä. Ei voida meuhkata kumpaankaan suuntaan vain toisen kannan puolesta kun ihmisiä on erilaisia!

Joku perheellinen voi tuntea suurta rakkautta ja riemua lapsistaan, ja se on varmasti hänelle se ihanin asia maailmassa. Toisenlainen ihminen taas ahdistuisi samassa tilanteessa, eikä kokisi sitä samalla tavalla. Jokaisella on oikeus päättää itse elämästään!

Lapseton ei voi arvostella ja sanoa perheellisen elämää paskaksi, mutta ei myöskääl perheellisellä ole oikeutta nimittää lapsettoman elämää arvottomaksi. Erilaisiahan ne vain ovat.

Vierailija
6/37 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suorittanut ylemmän korkeakoulututkinnon, edennyt työpaikallani johtotehtäviin, asunut erinäisiä jaksoja ulkomailla, matkustellut runsain mitoin, kirjoittanut pari kirjaa, tehnyt väitöskirjan viittä vaille valmiiksi ja, kyllä, lukenut valtavat määrät sivistävää kirjallisuutta. Sosiaalinen elämäkin on mukiinmenevää ja asuntoni on siisti, mukava ja kivalla paikalla suuressa kaupungissa.

Mutta ennen kaikkea lapsettomuus on antanut minulle mahtavan mahdollisuuden kontrolloida vapaa-aikaani juuri niin kuin itse haluan. Jos minulla olisi lapsia, en voisi makoilla alastomana sängyssä koko päivän televisiosarjamaratonien, jäätelöpurkin ja dildon kanssa niin kuin teen juuri nyt.

Vierailija
7/37 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saavuttanut mitään. Mies ei ollut "isämateriaalia". Yksin...ei.

Vierailija
8/37 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen "saavuttanut" ihanan, omannäköiseni elämän. Minulle kyse ei ole saavutuksista, vaan mahdollisuudesta tavoitella unelmiaan ja tehdä työtä niiden eteen.

Vierailija
9/37 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi? Mun elämäni on ihan tavallista elämää, tavallista minulle. Kai sinä olet lapsillesi täydellinen vanhempi 24/7 ja panostat 110% joka ikinen hetki?

Mutta mitä noihin kysymyksiisi tulee, niin korkeakoulututkinto toki on ja koulutusta vastaava työ. Uralla etenemistä en ole tavoitellut, koska viihdyn tässä nykyisessä asemassa. Vapaa-ajalla harrastan tai olen harrastamatta sen mukaan, miltä kulloinkin tuntuu. Pidän myös paljon rauhallisesta itsekseen kotona olemisesta ja koen tarvitsevani paljon omaa aikaa, ja siihen tämä hyvin pieni perhemuoto on mitä ihanteellisin. En pidä juoksusta, mutta nautin haastaessani sekä päätä, että kehoa uusien tanssikuvioiden parissa. Luen, jos luetuttaa ja toisinaan matkustelenkin. Maailmassa on vielä monta paikkaa näkemättä, mutta toisaalta minulla ei elämässäni ole parasta ennen -päiväystä, johon mennessä kaikki uusi pitäisi olla koettu, jotta voin omistautua perheidyllille, joten uskon ja toivon ehtiväni käydä vielä vaikka missä. Sosiaalinen elämäni ei ole järin vilkasta, mutta onko myöskään monien perheellisten lasten ympärillä pyörivä näennäissosiaalisuus tavoittelemisen arvoista?

Ja tämä koti... tämä on minun kotini ja viihdyn täällä, enkä ole sisustanut tätä missään kilpavarustelumielessä vaan itselleni ja ystäville mieluisaksi paikaksi. Viihdythän sinäkin omissasi, kodissasi ja elämässäsi - ilman kademieltä?

Vierailija
10/37 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hiton väliä sillä on, kenellä on lapsia ja kenellä ei, kuka elää rikkaampaa elämää ja kuka on oikeassa. Jokaisen oma päätös, kenellekään ei tarvitse tyrkyttää lapsiperhe-elämää tai lapsettomuutta kuin uskontoa.

Pelkästään hyvä, ettei lapsia tehdä enää tavan vuoksi ja sitten kaduta ja katkeroiduta loppuelämäksi kun jäi asioita tekemättä.

Live and let live.

Vierailija
11/37 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saavuttanut itseni näköisen elämän jossa viihdyn. Olen erittäin onnellinen, voin täydellä sydämellä sanoa sen olevan suurin saavutukseni.

Vierailija
12/37 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velat pelastavat maailman.

Vierailija
13/37 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kutakuinkin noin. Tosin minulla ei ole akateemista koulutusta. Naimisissa 12 vuotta, kohta velaton asunto, mökki. Matkustellaan tosiaan useita kertoja vuodessa. Minulla on omaa aikaa harrastaa ja tavata ystäviä kun haluan. minulla on vapaus lähteä milloin vain reissuun, ei tarvitse suunnitella monen ihmisen vapaita. 

Vierailija
14/37 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:41"]

kohta velaton asunto

[/quote]

Mihin meinaat muuttaa? :) -5

Vierailija
15/37 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela ei pakota yhteiskuntaa kustantamaan lapsensa päivähoitoa ja kouluja

Vela ei ole töistä jatkuvasti pois lasten sairastelun vuoksi

Vela ei jää äitiys eikä isyyslomalle

Velalla on aikaa ystäville

Vela ei pakota yhteiskuntaa tukemaan lapsettomuutensa hoitoa

Tämä maailma ei pyörisi ilman veloja. Siitä ei tulisi mitään jos kaikki hankkisivat/yrittäisivät hankkia lapsia.

Vierailija
16/37 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen kysymykseni muotoilua, mutta kun on tällä palstalla ja muuallakin on saanut pitkään lukea ja kuunnella vapaaehtoisesti lapsettomien todella tympeitä ja törkeitä oletuksia lapsellisten elämästä, niin kieltämättä provosoiduin. Onhan täällä tehty selväksi, kuinka varsinkin nuorena lapsensa saanut on melkoinen luuseri: ei kovin koulutettu, ulkonäkö ihan pilalla, ei koskaan vapaa-aikaa, ei mitään harrastuksia, ei mitään muuta sisältöä elämässä kuin lapset jne.

Mun tuttavapiirissäni on monenlaista porukkaa. On nuorena, kolmikymppisenä ja yli nelikymppisenä perheen perustaneita, tahattomasti lapsettomia sekä vapaaehtoisesti lapsettomia. Kaikki näyttävät elävän hyvää ja antoisaa elämää, oli heillä sitten halua "saavuttaa" jotain tai elellä leppoisasti.

Vierailija
17/37 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:55"]Pahoittelen kysymykseni muotoilua, mutta kun on tällä palstalla ja muuallakin on saanut pitkään lukea ja kuunnella vapaaehtoisesti lapsettomien todella tympeitä ja törkeitä oletuksia lapsellisten elämästä, niin kieltämättä provosoiduin. Onhan täällä tehty selväksi, kuinka varsinkin nuorena lapsensa saanut on melkoinen luuseri: ei kovin koulutettu, ulkonäkö ihan pilalla, ei koskaan vapaa-aikaa, ei mitään harrastuksia, ei mitään muuta sisältöä elämässä kuin lapset jne.

Mun tuttavapiirissäni on monenlaista porukkaa. On nuorena, kolmikymppisenä ja yli nelikymppisenä perheen perustaneita, tahattomasti lapsettomia sekä vapaaehtoisesti lapsettomia. Kaikki näyttävät elävän hyvää ja antoisaa elämää, oli heillä sitten halua "saavuttaa" jotain tai elellä leppoisasti.

[/quote]

Me velat puolustaudumme tietenkin, sillä perheelliset lyövät meitä netissä koko ajan. Joskus joku vela sitten lyö takaisin, turhaan sitä suret.

Jos olet onnellinen äiti, hyvä sinulle. Meitä veloja vain ärsyttää, kun yritätte tunkea kurkuistamme alas lisääntymisideologiaanne ja mitätöitte meidät sellaisilla jutuilla kuin "kyllä se mieli vielä muuttuu" ja "olettepa itsekkäitä".

Vierailija
18/37 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:58"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:55"]Pahoittelen kysymykseni muotoilua, mutta kun on tällä palstalla ja muuallakin on saanut pitkään lukea ja kuunnella vapaaehtoisesti lapsettomien todella tympeitä ja törkeitä oletuksia lapsellisten elämästä, niin kieltämättä provosoiduin. Onhan täällä tehty selväksi, kuinka varsinkin nuorena lapsensa saanut on melkoinen luuseri: ei kovin koulutettu, ulkonäkö ihan pilalla, ei koskaan vapaa-aikaa, ei mitään harrastuksia, ei mitään muuta sisältöä elämässä kuin lapset jne.

[/quote]

Me velat puolustaudumme tietenkin, sillä perheelliset lyövät meitä netissä koko ajan. Joskus joku vela sitten lyö takaisin, turhaan sitä suret.

Jos olet onnellinen äiti, hyvä sinulle. Meitä veloja vain ärsyttää, kun yritätte tunkea kurkuistamme alas lisääntymisideologiaanne ja mitätöitte meidät sellaisilla jutuilla kuin "kyllä se mieli vielä muuttuu" ja "olettepa itsekkäitä".

[/quote]

Unohdit tuosta juttulistastasi

"Kyllä säkin lapsia haluat sit ku kasvat vähän aikuisemmaks"

"Tottakai sitä jokainen haluaa lapsia"

"Ethän sä nyt voi vielä.tietää haluatko lapsia vaiko et."

Ja parhain mitä eräs entinen kaverini sanoi

"Kyllä säki lapsia haluat sit ku löydät sen oikean!" Nii, vasta 5 vuotta ollut tuon yhden torvelon kanssa yhdessä. Toki, onhan meillä kaksi ihanaa lasta, ne vaan on karvaisempia kuin joidenkin muiden muksut.

Vierailija
19/37 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan arvostellut vapaaehtoisesti lapsettomien ystävieni valintoja tai tuputtanut heille lisääntymistä. En ole myöskään täällä palstalla arvostellut vapaaehtoisesti lapsettomia, mutta tuon "rikasta elämää viettävä vela" -ketjun ja lottovoitto-ketjun törkeiden kommenttien myötä (esim. kommentti cp-vammaisen lapsen saamisesta) heräsi uteliaisuus ja halu saada tietää, miksi pidätte omaa elämäänne niin ylivertaisena. Ja kyllä näitä keskusteluja seuratessa tulee sellainen olo, että velat lyövät lapsellisia oikein olan takaa eikä toisinpäin.

Vierailija
20/37 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 20 on ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi