Tiesitkö että Helsingin Itäkeskuskessa ja Tampereen Koskikeskuksessa toimi ennen huvipuisto?
Kommentit (54)
Eikös Itiksessä ollut joku videopelipaikka, Pelikaani, tai joku semmoinen? Ja Mega Zone tais olla? Joku pomppulinna ja karuselli tais olla niiden yhteydessä, mutta en ihan huvipuistoksi sitä vielä kutsuisi.
Joo Itiksessä se lopetti vuonna 2000. Ei ollut aikuisten laitteita. Lapsille oli tarkoitettu.
Tampereella Taysissa on juuri avattu sisähuvipuisto.
Vierailija kirjoitti:
Koska muka?
90 - luvun alussa oli Itäkeskus kauppakeskuksessa huvipuisto.
T. Helsinkiläinen nainen 51 vee
https://www.huvipuisto.net/itakeskus.html
Täällä muutamia kuvia tuosta itiksen sisähuvipuistosta. Muistan tämän itsekin.
Muistatteko Keravan Fanfaarin? Myöhemmin Planet FunFun.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään itiksessä on eläintarha.
Vähän liioittelua.
Siellä on lähinnä apinoita ja heitä metsästäviä sotanorsuja.
Koskikeskuksessa oli kellarissa pari jotain karusellia, joissa luki "Särkänniemi" joskus about 1990.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ideaparkissa oli sisähuvipuisto, mutta onko enää?
Ensin oli se Funpark, mutta se meni konkurssiin ja lopettivat. Sen tilalle tuli Zones by Särkänniemi, mutta sekin meni konkurssiin ja lopetti. Sisähuvipuisto on selkeästi huono konsepti ja idea koska ne näyttävästi menevät aina konkurssiin ja ovat kannattamattomia.
Parasta tuossa Idiksen yläkerrassa oli ne Maskun demosoffat - penskat telmimään ja itse soffan kulmalle lukemaan hyvin ääntä eristävien BT-kuulokkeiden kanssa...pppppperfekt.
Muo jäi aikanaan vaivaamaan kun asuttiin Itäkeskuksessa 1984-1991 niin se iso kirjasto niin sen yläkerrassa oli joku temppuilu paikka sellasen ison lasi-ikkunan takana, osaako joku kertoa oliko se joku päiväkoti tai muu vastaava? Oli ainakin silloin kun pienenä sinne kirjastosta "karkasin" niin kiinni mutta jäi vaivaamaan vielä aikuisikään. Äitini ei paikasta osannut kertoa.
Oli aikuisillekkin. Kannattaa kattoa https://www.huvipuisto.net/itakeskus.html.
Muistan skidinä pelikoneet ja mega laserit.
Vierailija kirjoitti:
Nyt siellä Itiksessä on sirkus.
Ai on vai?
Kyllä sellainen oli Itiksessä joskus ysärillä. Silloin kun Itiksen ensimmäinen laajennus valmistui, se oli ihan perällä metrolta päin katsoen, jossain ehkä nykyisen Tarjoustaloon paikkeilla. Kyseinen maksullinen leikkipaikka oli suunnattu pikkulapsille ja siellä oli muutamia pikkulasten härveleitä. En käynyt siellä koskaan sillä olin itse parikymppinen eikä lähipiirissä ollut lapsia. Härvelit kuitenkin näkyivät kauppakeskukseen, joten olen ne omin silmin nähnyt ja totta se on!
Muistan myös kun Itis aukesi 80-luvun alkupuolella ja siellä ihmeiden ihme oli Anttilan? pantilliset ostoskärryt. Niihin ei laitettu kolikkoa, mutta niistä sai jonkun keräilymerkin, ja me pystyi vaihtamaan rahaksi.
Muista kyllä senkin ajan kun Itiksen paikalla oli peltoa. Eikä ollut yhtään maammmulia mailla halmeilla.