Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Torstaita ELOisat 8 ELOkuun päivää jäljellä!!!

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan nyt sulla Opemamma tuli pulma :( Miks anoppi ei halua siks aikaa ottaa lapsia hoitoon jos tulee lähtö sairaalaan? Eikö se pärjää lasten kanssa vai onko vaan itsekäs?

Mulla oli tänään kans neuvola, menin sinne tosin 6h liian aikasin :/ Onneks sattui sellainen väli et terkalla ei ollu muita aikoja. Olin kyllä pariin otteeseen tarkastanu päivän mut en kellonaikaa... Sf-mitta oli pudonnut sentin, josko vauva asettuisi jo lähtökuoppiin. Kahdella edelliskerralla on alapaine ollu 86 kun aiemmin oli ~75. Paino on pysyny aika samoissa nyt muutaman viikon. Pissa puhdas.

Enää en sinne sit menekään vaan maanantaina pitäis mennä äitiyspolille yliaikaisuuskontrolliin.. jos ei nyt synny ennen sitä. Supistuksia jotka kiristää tuosta alavatsasta ja alaselästä on tullu päivittäin mutta vain tosi harvakseltaan. Joka kerta sitä odottaa et josko ne jatkuis ja muuttuis napakammiksi, turhaan.

K.H.P.:lle, mullakin on ollu muutaman päivän pää kipeä. Onneks on panadolin avulla pysyny aisoissa. Siitäkin oireesta aloin heti ajattelemaan et josko enteilis synnytystä.. Mulla kans tulee verensokerin laskiessa hyvin nopeasti heikko olo, kylmä hiki ja vapina. Inhottava tunne kun tuntuu et kaikki voimat katoaa yhtäkkiä.

Peeveli ja nelkku rv 40+6

Vierailija
22/36 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Babyperhonen nyytistä.

Tulin vilkaseen uusimpia kuuulumisia ja ku oon huudellut huutonetistä yhtä imua, et joks mä sen sain, ja sainhan mä... Nyt takas siivoileen. Innostuin sitten tekeen het kerralla kaks kakkupohjaa. Yleensä oon niin laiska vatkaan niitä tarpeeks kauan, mutta nyt onnistu oikein hyvin molemmat, kun vatkailin 20 misaa molempia. Mutta nyt imuroimaan, jos nakkais matotkin kartanolle niin sais ukko sitten tampata ne tullessaan töistä.

Ikarus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siellä oikein katsotaan vai jäädäänkö kenties suoraan osastolle? Minulla on huomenna viimeinen neuvola rv41+2 ja sitten suoraan aika käynnistykseen rv42. Eli se olisi sitten ensi viikon keskiviikko. Toivotaan, ettei tarvitse sinne asti mennä. Vähän vaan kummastuttaa käytäntö, kun täällä ei tuota kontrollikäyntiä ole. Yksikään lääkäri ei ole kohdunsuun tilannetta kurkkinut.

Ehkä on vielä turha alkaa stressaamaan, mutta on kyllä ajatus alkanut vaivata. Jotenkin mennyt usko, että tämä vauva täältä itse päättäisi syntyä. Kertokaa kokemuksianne, jos olette jo noissa kontrolleissa käyneet.

Onnea Babyperhonen!!

Velho78 rv41+1

Vierailija
24/36 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..KHP ja peevelikö se oli, mullakin nyt viime päivinä ihan ykskaks tulee ihan vetelä olo, heikottaa ja kädet tärisee, tuntuu että taju lähtee ihan kohta. Koskaan ennen ei ole tämmöstä ollu, mutta sokereiden piikkiin oon tän laittanu. Yleensä olo helpottuu jos hetken ehtii istahtaa ja saa jotain syötävää..

Opemamman tilanne kuulostaa aika piinaavalle, toivottavasti asia järjestyy, ja voihan olla että asukas ymmärtää siirtyä mahanahan toiselle puolelle jo vaikka ens yönä:)

Ja minäkin törmäsin eilen yhteen (kauniisti kuvailtuna) idioottiin, jonka kanssa meinasi totaalisesti palaa käpy. Ensin soitti aamupäivällä kolme kertaa asianaan että koira on karannut (heiltä karkaa koira n. kerran kuussa). Viimisellä kerralla sanoin jo että minä en ole sitä irti pästänyt, enkä tosiaankaan tällä kertaa aio evääni liikauttaa mihinkään sitä etsimään. Seuraavaksi soitti kysyäkseen lähdenkö ens su hänen kanssaan kynttiläkutsuille yhteiselle tutullemme, johon vastasin etten taida jaksaa jos toista tuntia pitää istua. Tähän sitten viisas kommentti:" no saahan siellä varmaan seistäkkin..hehheh.." ja sitten kysyi että painaako se jo tosiaan niin paljon? No painaa painaa!! Prkl! Itsellään on kaksi pientä lasta joten luulisi jotain tietävän/muistavan loppuajasta. Illalla vielä soitti viimeisen kerran että lähdenkö hänen ja lapsiensa kanssa hippokisoihin kannustamaan! No juu, EN LÄHDE! koko pirun urheilukenttä täynnä ihmisiä, joista noin 80% olis tullu voivottelemaan mahaani ja kyselemään että eikö vieläkään..

Toinen mikä mua ärsyttää suunnatomasti on kun ihmiset taivastelee että " voi että kun sulla on ihana massu, siis niin ihana massu...!!" Kun minusta ei ole, tässä ei kertakaikkiaan ole mitään ihanaa enää, sitäpaitsi, vihaan sanaa MASSU!! yök!

Huh, tulipas taas avauduttua ihan vahingossa:)

Yliaikaiskontrollista, milloin sinne mennään? sitten kun on viikon yli vai aiemmin, vai riippuuko paikkakunnasta?

eipä tällä kertaa ihmeempiä

palaan vielä:)

Vierailija
25/36 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivois voivansa väistää nuo ajattelemattomat ihmiset näillä loppumetreillä. Vaikka kuinka koittaisi " ymmärtää" , etteivät täysin käsitä, mitä suustaan laukovat, niin omaan nuppiin nuo jutut jää kiertämään turhan pitkäksi aikaa. Toivottavasti vauva päättää syntyä ennen kuin lapsenvahtitilanne entisestään heikkenee.

Vielä omaa napaa: Harmittaa, kun ei yhtään tiedä vauvan kokoakaan. Kaivoin eilen esikoisen odotusajan äitiyskortin. Sf-mitta oli tuolloin maksimissaan (päivää ennen synnytystä) 33cm ja ympärysmitta 96cm. Nyt on vastaavat mitat 36cm ja 103cm. Esikoinen painoi 3630g ja tämä on takuulla isompi ja yliajalla mennään... Pelottaa, kun tuo ekakaan synnytys ei mennyt ihan putkeen. Olen aika pieni ihminen, vaikka raskauden myötä kiloja on enemmän kasassa. PItuutta on 158cm. Tosin ei tuo pituus tietenkään kerro lantionmitoista, mutta kumminkin...

Velho78 rv41+1

Vierailija
26/36 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ilmeisesti käytäntönä on et se tehdään 10päivää yli lasketun ajan (en ole aiemmin joutunut ko. asiaan perehtymään kun on pennut tajunneet tulemaan ajoissa ulos), ultralla katsotaan istukan kunto ja napanuoran virtaukset ja muutenkin seurataan et vauvalla kaikki ok. Luulisi et tekevät myös sisätutkimuksen, mulla tsekattu paikat viimeks rv 35+6. Sen mukaan sit kai päättävät et annetaanko vielä olla vai pitääkö ruveta synnytystä vauhdittamaan.

Peeveli ja nelkku rv 40+6

Vierailija
27/36 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opemamma: Toivottavasti lastenhoitaja synnytyksen ajaksi löytyy. Mullekin kävi niin, että yksikseni lähdin sairaalaan tsekkamaan oliko lapsivedet menneet, ja sille tielle jäin. Meinasin hoitaa koko synnytyksen yksin, koska mies ehti vasta sitten paikalle kun olin jo 6 cm auki. Esikoista ei voinut jättää yksin ja aamuyöstä emme saaneet hoitajaa paikalle.

Ja hui miten ihmiset ovat epäkohteliaita. Raskaana ollessa sitä on vielä niin herkkä kaikelle tuollaiselle. Miten joku kehtaakin päivitellä lapsilukuanne, kun asiahan ei muille kuulu!

Tsempitykset kaikille loppusuoralla kärvisteleville. Pian pääsette tositoimiin. Minä olen sellaista sorttia, että inhosin loppuraskautta ja synnytys oli ihana helpotus.

Terkuin: elo ja 8 päivän ikäiset kaksospallerot

Vierailija
28/36 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin on hiljaista.. mä en millään jaksais enään,on oikeesti tosi vaikee kävellä että kiitettävästi kaveri painaa tonne alakertaan..

ihan tuskaa ollu tää päivä ja taas ois sellanen jomotuksen tynkä jossain kytemässä että taasko päänsärkyäkin ois tiedossa.

kolottaako/poltteleeko muilla niin paljo ettei pysty oikeen käveleekkään ni tonne alakertaan???. joku jossain mainitsi että väärinpäin kun kävelee ei sattuis mutta kyllä meikällä sattuu sekin..

yritän tässä vältellä samalla ettei herkkuja uppois kauheesti ettei pallero kasvais enempää..

kohta tulee jäätelöauto ja haen kyllä vähän jädee sieltä,kyllähän nyt 1-2 jäätelöä voi nauttia :P ;)

k.h.p

Vierailija
29/36 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin vähän väliä sattuu ja polttelee alakerrassa...ja jos kumarrun ja nousen ylös, niin ellei huippaa niin tuntuu, että vatsa painaa etukenoon ja supistaa! Kävely on kyllä aika hankalaa, vaikka mulla ei oo ihan kauheen iso maha...lapsen arviopaino jotain kolme kiloo. Mutta ärsyttää, kun tuo ei ala tulla ulos. Ei jaksais enää! Helpompi olis kantaa nyyttiä sylissä tms.

Toivottavasti ne laittas käyntiin ens viikolla, kun pitää käydä yliaikaiskontrollissa...

Pia + pikkuleiijona

Vierailija
30/36 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tuli käytyä kaupungilla...2 tuntia olin ja kyllä oli tuskaa. Ei ollutkaan paras idea. Pahin oli metromatkat 25min. per suunta, oli huono ilma ja tuntui ettei happi riittäs.

Kolotuksista: Kyllä kolottaa alakertaa, jonka vuoksi kävely ei ole mitään herkkua. Sillon myös supistaa ja tuntuu, että pissat tulee housuun. Ja vessassa isolla hädällä tuntuu, että kohta sieltä tulee ulos jotain muutakin :). Mä en myöskään kuulu niihin, jotka tästä loppuraskaudesta nauttis. Viikolta 35 on kyllä ollu ihan tuskaa ja todella en muuta odotakaan kuin sitä ettwei enää: närästä, Kolota alapäätä, pystyn kääntymään sängyssä irvistämättä, laittamaan kengät jalkaan ilman ähinää..joo ja että vois laittaa mitkä kengät vaan, tunto sormiin takas y.m. lista on pitkä ja taas tunnen itseni idiootiksi. Pitäis vaan olla onneliinen, että vauvalla ja mulla on kuitenkin kaikki ihan hyvin ja ettei tätä enää kauaa kestä. Mutta miksi se on niin vaikeaa? Siksi varmaan, että luonto on järjestänyt asian niin, että mä oikein odotan sitä tajutonta kipua, joka saa asiat etenemään :).

Tulkaa kivut! Please!

Vierailija
31/36 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vaan kertomaan että vieläkään ei tapahdu mitään ,ja että odotan huomista innolla, jotta voin taas tulla aamulla teille raportoimaan kuinka hyvin nukuin yön, ilman pienintäkään supistuksen poikastakaan!

Tosin me nyt tänään yritetään ihan uutta ässää vielä, eli ukko juo niin monta saunakaljaa, ettei pysty autóa ajamaan enää..Kumma jos ei synny:)

Hyvää yötä muruset, mie ruokin elukat, käyn vessassa synnyttämässä ja painun nukkumaan.

keru, naatti ja saunakaljahuuruineniskä

Vierailija
32/36 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäki tulin kertoo et ei mitään,helvetinmoinen kipu alapäässä...:S

joten painun makaamaan kera jäätelöpuikon :P ja oottelen miekkosta..ässiä turha yrittää kun hyvä että saa housujakaan jalkaan,saatika levitellä :D,joten öitä täältäkin ja en lähetä yhtää suppari säteitä *nän nän nääääää* :D

k.h.p jolla eris lähestyy..

Vierailija
33/36 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli viimeinen neuvolakäynti ja huomenna sitten yliaikaiskontrolliin. Olo ollut muuten hyvä, mutta nyt iltaa kohti päätä alkoi särkeä ja on sellainen voimakas pahan olon tunne. Toivottavasti menisi pian ohi. Supistuksia, limatulppaa yms. ei ole vieläkään ilmaantunut eli ihan kiva saada huomenna tietää missä mennään. Siis ei muuta kuin kärsimättömänä peiton alle huomista odottelemaan.

Lyyti rv 41+1

Vierailija
34/36 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA SYLINTÄYDELTÄ kaikille vauvansa saaneille!! Kohta me ollaan kaikki tuolla vauva-puolella ja täten lähetän teille kaikille tuhansittain supistuksia ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Vaikkakaan kaikki eivät vielä ole edes lasketussa ajassa, joten vielä on vauvoilla oikeuskin pitää majaansa masussa (juu tiedän ylimenneenä, että odottavan aika on piiiitkäää)

OPEMAMMA: Eelillä ei ainakaan vielä ole samanvärinen tukka kuin äidillään, mutta koska kaikinpuolin muistuttaa kovasti esikoistamme, luulen tämänkin tyypin jossain vaiheessa vaihtavan " väriä" , kuten esikoinenkin. Ja voi kurjimus niitä vanhempiasi.......voin uskoa, millaisen stressin moinen aiheuttaa. Puhumattakaan ajattelemattomista ihmisistä.

Nyt menen vielä kirjoittamaan tuolle toiselle puolelle, tulkaahan perässä!

Pumpuli

Vierailija
35/36 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi 22.8. aamulla klo 5 pikku prinsessa.. Tai ei nyt ihan niin pieni, painoa oli 3895g ja pituutta 51 cm (ja minuahan juoksutettiin kättärillä kasvukontrolleissa kun vauveli oli muka niin pieni..). Synnytys oli pitkä ja todella kivulias, supistukset alkoivat ma aamuna klo 8 aikaan.. tikkejä tuli useampia, en edes halunnut tietää kuinka monta, mutta nyt olo jo upea :) Tänään siis kotiuduttiin ja opetellaan vauva-arkeen ensimmäistä kertaa.

Niin ja mieheni kanssa ollaan kyllä sitä mieltä, että ässäily ( siis se miehen kanssa hoidettava..) tämän synnytyksen käynnisti, varmistettiin vielä maanantai aamupäivällä uusinnalla, että pysyy käynnissä ja sillä saatiin sit limatulppa ulos (tosi ihanaa tekstiä..)

Mutta nyt hautomaan rintoja jyväpussilla, ovat aika aranlaiset.

Oikein paljon jaksuja kaikille masun kanssa vielä kärvisteleville.

Niin ja viikkoja oli kasassa 39+4.

Maya ja prinsessa 2 vrk

Vierailija
36/36 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. kretukka