Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömät ja työlliset voisivat saada yhtä paljon rahaa ja jokaiselle työstä riippumatta sama mediaanipalkka

Vierailija
03.07.2021 |

Mikään ei käytännössä muuttuisi mutta yhteiskunta ottaisi reilun askeleen kohti täydellistä tasa-arvoa sukupuolesta ja koulutuksesta riippumatta. Olisiko tämä kansalaisaloitteen arvoinen idea?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi se ainakin tasa-arvoisempaa kuin nykyään. Nyt työttömät yh:t saavat 2000e/kk tukia käteen samalla kun paskaduuneissa raatajat tienaavat reilun tonnin nettona kuussa

Tämä on VALHE! Laitapa laskelma väitteesi tueksi. Kukaan yh ei saa nettona 2000€/ kk - ei kukaan!

Vierailija
22/35 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Ihan varmasti jokainen raahautuisi työpaikalleen, jos saman rahan saisi kotona olemisesta. Etenkin vuorotyöläiset nauttisivat unirytmin sekavuudesta ja juhlapyhinä töissä olemisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska teen töitä vain ja ainoastaan rahan takia, en kannata tätä ajatusta. Haluan saada työstä jotain hyötyä. 

Vierailija
24/35 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ja monet muut jäisivät työttömiksi sillä sekunnilla, eikä millään yhteiskunnalla ole varaa siihen, että työttömyysprosentti olisi yli 90%. Se mihin tämä johtaisi, olisi itseasiassa valvotumpi yhteiskunta, missä valtio määräisi työtehtävän ja koulutuksen palkka tosiaan voisi olla kaikille sama. Enkä minä yllättäen halua takaisin neuvostoliittoa.

Varaahan on kun valtio maksaa vain sen verran kun on varaa. Kyllä se motivoisi etsimään töitä jos tietäisi että tulot putoaa murto-osaan jos kukaan ei käy töissä. Naapurin Pena raahattaisiin työkkäriin mukaan myös.

Vierailija
25/35 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ja monet muut jäisivät työttömiksi sillä sekunnilla, eikä millään yhteiskunnalla ole varaa siihen, että työttömyysprosentti olisi yli 90%. Se mihin tämä johtaisi, olisi itseasiassa valvotumpi yhteiskunta, missä valtio määräisi työtehtävän ja koulutuksen palkka tosiaan voisi olla kaikille sama. Enkä minä yllättäen halua takaisin neuvostoliittoa.

Varaahan on kun valtio maksaa vain sen verran kun on varaa. Kyllä se motivoisi etsimään töitä jos tietäisi että tulot putoaa murto-osaan jos kukaan ei käy töissä. Naapurin Pena raahattaisiin työkkäriin mukaan myös.

Ei ne minnekään putoa, kun kaikille maksetaan saman verran. Niinhän aloituksessa sanottiin. 

Vierailija
26/35 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi tasan opiskellut tai mennyt vaativaan ammattiin jos kaikilla olisi sama palkka. Menisin itse jonnekin kierrätyskeskuksen kassalle kaivamaan percettäni ja lyömään tuotteita laiskasti kassaan jos rahaa tulisi yhtä paljon kuin jollain ylilääkärillä, tuomarilla, tai projektipäälliköllä. Tasan tarkkaan en tekisi myöskään sekuntiakaan ylitöitä, kun uraakaan ei siis tarvitsisi luoda tai tehdä vaikutusta keneenkään.

Tasapalkka kyllä täysin tappaisi kunnianhimon ja uran luomisen hohdon, jos kuka tahansa tukityöläisen apulainen tienaisi saman. Ei kukaan huvikseen hanki burnouttia ja tee 60 tunnin viikkoa.

Vierailija
27/35 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden aamulla töihin klo 6:30, kotona olen iltapäivällä klo 17 jälkeen. Palkka on keskivertoa parempaa, teen vaativaa asiantuntijatyötä.

Jos aloituksen skenaario toteutuisi, lopettaisin työt. Jos sitten myöhemmin aika kävisi pitkäksi ottaisin jonkun helpon työn lähempää vähemmillä työtunneilla.

Vierailija
28/35 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne minnekään putoa, kun kaikille maksetaan saman verran. Niinhän aloituksessa sanottiin. 

Kaikille saman verran eli vaikka 50€ kuussa jos ketään ei kiinnosta tehdä työtä.

Vierailija
29/35 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi tasan opiskellut tai mennyt vaativaan ammattiin jos kaikilla olisi sama palkka. Menisin itse jonnekin kierrätyskeskuksen kassalle kaivamaan percettäni ja lyömään tuotteita laiskasti kassaan jos rahaa tulisi yhtä paljon kuin jollain ylilääkärillä, tuomarilla, tai projektipäälliköllä. Tasan tarkkaan en tekisi myöskään sekuntiakaan ylitöitä, kun uraakaan ei siis tarvitsisi luoda tai tehdä vaikutusta keneenkään.

Tasapalkka kyllä täysin tappaisi kunnianhimon ja uran luomisen hohdon, jos kuka tahansa tukityöläisen apulainen tienaisi saman. Ei kukaan huvikseen hanki burnouttia ja tee 60 tunnin viikkoa.

Parempi yhteiskunta olisikin sellainen jossa kukaan ei tee 60 tunnin viikkoa eikä saa burnouttia.

Vierailija
30/35 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenen rahoja nämä tuet sitten olisi? jos vero tulot romahtaa niin ei ainakaan suomen valtion.

Vierailija
31/35 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiaalinen kirjoitti:

tyttömille laitetaan nyrkki perseeseen!

Paitsi niille, jotka tykkää siitä. Sellaisilta teipataan pylly kiinni! Reilu meininki.

Vierailija
32/35 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä lapset? Pitäisikö heidän mennä kouluun? Aika mielenkiintoista tulisi, jos joku päättäisi menevänsä töihin ja aamulla saa jännittää onko päiväkodissa hoitaja paikalla ja jos on, kuinka kauan häntä huvittaa olla töissä.

Opettaja voisi vaihtelun vuoksi käydä koulussa katsomassa, olisiko siellä yksi tai kaksi tunnollista oppilasta, jotka puhtaasta oppimisen halusta ovat tulleet kouluun odottamaan opetusta.

Sairastua ei kannattaisi ollenkaan.

Vierailija
33/35 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille saman verran eli vaikka 50€ kuussa jos ketään ei kiinnosta tehdä työtä.

Ja mistähän edes se 50€ tulee jos ketään ei kiinnosta mennä töihin?

Katsos kun ensin pitää saada sitä rahaa ja vasta sen jälkeen sitä voi jakaa.

Vissiin idealisti työttömiä palsta täynnä 🤦‍♀️

Vierailija
34/35 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on jo jokaisella samat mahdollisuudet opiskella itselle maksuttomasti rajatta ja hankkia vapaasti muualla maailmassa satoja tuhansia maksava koulutus. Jos ei sitä tajua hyödyntää, on itse oman kurjuutensa ja köyhyytensä ansainnut, kuten on myös jokainen ahkeruudellaan ja osaamisellaan rikastunut omaisuutensa ansainnut. Mutta ainahan voit muuttaa vaikka Pohjois-Koreaan, Kuubaan tai Venezuelaan jos haluat kokeilla aitoa sosialismia.

Vierailija
35/35 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä järjettömin ajatus koskaan. Ihmiset eivät vaan ole tasa-arvoisia eikä kassalle kuulu sama palkka kuin huippu asiantuntijalle. Lisäksi yksityiset yritykset maksavat niin paljon yli minimipalkkojen kuin vaan haluavat eikä se kuulu kenellekkään.