Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Av:lainen, koetko ilmastoahdistusta?

Vierailija
03.07.2021 |

Itse koen tällä hetkellä, olen järkyttynyt viimeaikaisista kehityskuluista meillä ja muualla. Mutta miten muut ”av-tavikset” (ja ”ei-tavikset”, kai niitäkin täällä on)? Oletteko jo alkaneet ahdistua aiheesta?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut ilmastoahdistusta ihan nuoresta asti. Olen nyt 40.

Vierailija
2/60 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähissä on AV:lla etenkin nuoret naiset, joita ei jatkuvasti joku ahdistaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokenut ilmastoahdistusta ihan nuoresta asti. Olen nyt 40.

Minäkin oikeastaan mutta jotenkin unohdin sen tuossa jossain vaiheessa. Kiinnostaa yleinen mielipide täällä kun tuntuu että täällä on paljon jotain p*rsuja ja jonnejakin meidän mammojen lisäksi.

Ap

Vierailija
4/60 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe ilmastoahdistusta. Miksi kokisin?

Vierailija
5/60 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lämpötilojen selvän kohoamisen vuoksi esim? Ilmiöt kuten kuivuminen ja nälänhädät tulevat taas tutuiksi?

Ap

Vierailija
6/60 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollenkaan.

Vierailija
7/60 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Liian kuumahan nyt on kesäisin, mutta minä ehdin jo vainaaksi, ennen kuin tulee tosi kuuma. Ja muista en välitä, koska ihmiskunta joka tapauksessa tuhoaa itsensä ennen kuin aurinko ehtii sen tehdä.

Vierailija
8/60 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pienimmässäkään määrin. Elämässä on aina riittänyt henkilökohtaisella tasolla niin runsaasti murehdittavia ja ahdistavia asioita, ettei ole ollut voimavaroja moiseen.

Tämä ei tokikaan tarkoita, ettenkö yrittäisi omissa valinnoissani elää mahdollisimman ympäristöystävällisesti.

Vierailija
9/60 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lämpötilojen selvän kohoamisen vuoksi esim? Ilmiöt kuten kuivuminen ja nälänhädät tulevat taas tutuiksi?

Ap

Ei häiritse nuo. Mitään kovin radikaaleja muutoksia ei kuitenkaan elinaikanani tapahdu

Eri

10/60 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja näin. Ei sitä voi pysäyttää, ja ehkä kuolen siihen (en helteeseen, vaan liberaalin demokratian, "hyvinvointivaltion" ym. kaatumiseen sekä resurssipulaan), mutta johonkin nyt aikanaan kuolen kuitenkin.

Vierailija
11/60 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan. Olen niin vanha ja sen verran itsekäs ettei yksinkertaisesti kiinnosta mitä maapallolle tapahtuu kuolemani jälkeen 🤗

Vierailija
12/60 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei häiritse nuo. Mitään kovin radikaaleja muutoksia ei kuitenkaan elinaikanani tapahdu

Eri

Miten voitte olla noin varmoja asiasta? Ei Kanadassakaan pitänyt olla 50 asteen lämpötiloja vielä vuosikymmeniin.

Ap

Vierailija
13/60 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eri

Olet siis 90-vuotias?

Vierailija
14/60 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eri

Miten voitte olla noin varmoja asiasta? Ei Kanadassakaan pitänyt olla 50 asteen lämpötiloja vielä vuosikymmeniin.

Ap

Jos joskus tulee 50 asteen helle niin sitten tulee. Elän elämääni kuten tähänkin asti, ei ole mitään vaikutusta vaikka koko Suomi alkaisi ilmastoasioista ahdistumaan.

Vierailija
15/60 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdistaa kaikki älyttömät toimet mitä ilmaston varjolla tehdään. Ilmat on sen sijaan olleet mainioita.

Vierailija
16/60 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, osa kuolee sit pois mutta jotkut aina selviää. Ihminen on sopeutuvainen ja kekseliäs laji. Asuntojen viilennykseen on pakko panostaa ja ehkä kehitetään esim. viilentäviä vaatteita. Minä uskon, ettei meidän ihmisten ilmastoteoilla ole mitään suurempaa merkitystä.

Vierailija
17/60 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen huolta, ahdistus on liian voimakas sana. Olen iloinen, ettei ole lapsenlapsia. Jo 30 vuoden kuluttua tilanne on tukala, jos ei ilmastonmuutosta saada pysäytetyksi.

Teen, minkä voin.

Autosta en pysty luopumaan, kun asun maaseudulla. En hanki mitään vain huvin vuoksi ja tarpeeni ovat vaatimattomat. Olen pääosin kasvissyöjä, mutta toisinaan kalaa, munia ja maitotuotteita. Harkitsen veganiksi ryhtymistä. Iso puutarha on täysin luonnonmukainen, hyönteisten paratiisi.

Vierailija
18/60 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiskunta on niin arvokas että sen on ehdottomasti säilyttävä?

Vierailija
19/60 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta pätkääkään.

Vierailija
20/60 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen. En enää niin pahasti kuin teininä mutta kuitenkin.

N33

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi