Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Röökiäiti tänään Itiksessä..

Vierailija
05.07.2014 |

Harvoin näkee nykypäivänä raskaana olevaa naista tupakkaa imemässä. No näinpä tänään ja ihan itsenikin yllätti miten vihaiseksi tuosta tulin,  vaikka en ole edes mitenkään erityisen lapsirakas ihminen.

Alle kolmekymppinen tuo nainen oli, varmaan aika viimeisillään, yksi lapsi vatsassa ja toinen alle kouluikäinen potkulautaili edellä. :( Surullista välinpitämättömyyttä.

Kuuluuko teidän tuttavapiireihin vielä tänä päivänä tupakoivia odottajia?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tupakoijan, joka oli raskaana. Hän oli aika reippaasti ylipainoinen, joten 100% varmuutta ei ole.

Oli vielä diabeetikkokin, koska hänelle tuli kovin huono olo odotusaulassa... Voi hemmetti!!

Vierailija
2/16 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu tuttavapiiriin, mutta minuakin suuresti ärsyttää tuollaiset luuseriäidit. Monesti olen nähnyt saman kuin sinä, näyttävät jopa vetelevän sitä röökiä lainkaan häpeilemättä. Surullista totta tosiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vedän röökiä pallomahoineni, mutta todellakaan ole raskaana.

Vierailija
4/16 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asuin opiskeluaikana (n. 5 vuotta sitten) erään pienemmän yo-kaupungin räkälähiössä, ja siellä oli ihan normaali näky, että tulevat äidit kulkevit rööki huulessa. Noh eihän tupakassa vielä mitään, mutta esim. naapurini oli raskaana ollessaan myös aivan umpisekaisin lääkkeistä tai viinasta. 

Vierailija
5/16 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kolmen kaverini kanssa yhtä aikaa raskaana, yksi odottaa vielä, muut saimme lapset keväällä ja alkukesästä. Kaksi heistä tupakoi koko raskausajan.

Itse lopetin tupakoinnin plussan jälkeen samantien ja toinen ei ole koskaan tupakoinutkaan.

Pakko myöntää, että teki tosi pahaa katsella, vaikkei asia minulle kuulukaan.

Vierailija
6/16 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 18:33"]

Näin tupakoijan, joka oli raskaana. Hän oli aika reippaasti ylipainoinen, joten 100% varmuutta ei ole.

Oli vielä diabeetikkokin, koska hänelle tuli kovin huono olo odotusaulassa... Voi hemmetti!!

[/quote]

Ai siitäkö päättelit diabeetikoksi kun tuli huono olo? :D

Vierailija
7/16 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä poltin yhdet savut tupakasta puolessa välissä raskautta. Salaa takapihalla.

Lopetin tupakoinnin ennen kuin aloimme yrittää lasta, mutta halusin vain ne yhdet savut silti.

Ei ollut hyvää, tuli paha mieli ja morkkis.

Vierailija
8/16 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 18:45"][quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 18:33"]

[/quote]

Ai siitäkö päättelit diabeetikoksi kun tuli huono olo? :D

[/quote] ops, oli ajatuskatko kirjoittaessa. Sii mä nainen sai heikotuskohtauksen odotustilassa. Siinä kuulin sitten, että on diabeetikko.

Vierailija
9/16 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs luokkalaiseni poltti tupakkaa raskaana ollessaan :( olin siis amiksessa ja tämä nainen oli muutaman vuoden vanhempi kun normaalisti amiksessa ollaan (15-19 riippuen syntymäajasta) hän oli muistaakseni 20-22. Vaikka koulussakin puhuttiin siitä kuinka polttaminen vaurioittaa sikiötä terveystiedontunnilla niin siinä se ämmä vaan istu ja kuunteli ja välkällä röökille.

Ihan kunnolla poltti, ei edes vähentänyt. Masu oli iso ja siinä se vaan poltti aina! Sanoin luokkalaiskaverilleni " miten toi *margareta* polttaa vaikka se on raskaana?!" Ja kaverini oli että "no niinmpä mäkin oon kattonu tota, mitäihmettä!" Mutta kukaan margaretan kavereista ei sanonut mitään sille! Kuulin kerran välkällä kun margareta selitti että "... Sikshän mä poltan että se lapsi ei ois iso!" Järkyttävää !! Muutenkin todella epäkypsä pissis suoraan sanoen, käy sääliksi lasta...

Ja kuulin toisella välkällä kun margaretan kaveri sanoi että "no miltä nyt tuntuu kun ei voi enää juhlia (juoda alkoholia) kun on toi raskaus?" Margareta: "no sehän on vaan alle vuos ennenku tää tulee ulos ja pääsen juhlimaan/dokaamaan" kaveri: "öö mutta silloinhan sun pitää hoitaa sitä lasta??" Toinen kaveri: " noniin mitä v**tua silloin oot kotona lapsen kanssa, et sä voi silloin ryypätä kokoajan!" Margareta: nooh... :/

ei ollut ilmeisesti edes ajatellut että lasta pitää hoitaakin. oltiin kolmosia ja lapsi syntyi sitten jossain vaiheessa ja margareta jäi koulusta pois. En sitten tiedä miten hänen kävi, toivon kovasti että lapsiraukalla olisi kaikki hyvin !

Vierailija
10/16 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini tuttu on toista kertaa raskaana ja vetää sitä tupakkaa todella paljon :( miehensä kanssa saman verran. En voi ymmärtää..

Itse en polta ollenkaan ja tekee ihan pahaa ajatella kuinka välinpitämättömiä tuollaiset äidit ovat ja mitä se tekeekään lapsille nyt ja tulevaisuudessa.

Vierailija
11/16 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, näin raskaana olevan ylipainoisen diabeetikon, joka poltti tupakkaa, joi viinaa ja käytti huumeita. Kiroilin vielä. Taisi varastaakin...

Vierailija
12/16 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini poltti odottaessaan isoveljiäni 70-luvulla. Molemmat veljet ovat kaikelle allergisia, äärimmäisen lyhytpinnaisia ja usein sairaana. Luonnollisesti ovat itsekin polttaneet teinistä saakka.

Mua odottaessaan äitini oli jo jättänyt röökin ja minulla ei ole mitään edellämainituista vaivoista. No onhan niitä varmaan terveitäkin lapsia tupakkaäideillä, mutta silti todella kurjaa lapsensa myrkyttämistä ja terveyden tuhoamista jo sikiöasteella.

-ap

Vierailija
13/16 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 19:15"]

Äitini poltti odottaessaan isoveljiäni 70-luvulla. Molemmat veljet ovat kaikelle allergisia, äärimmäisen lyhytpinnaisia ja usein sairaana. Luonnollisesti ovat itsekin polttaneet teinistä saakka.

Mua odottaessaan äitini oli jo jättänyt röökin ja minulla ei ole mitään edellämainituista vaivoista. No onhan niitä varmaan terveitäkin lapsia tupakkaäideillä, mutta silti todella kurjaa lapsensa myrkyttämistä ja terveyden tuhoamista jo sikiöasteella.

-ap

[/quote]Kiva perhehistoriikki, mutta mitä kuvittelet sen todistavan? On mullakin krooninen ympärivuotinen allergianuha ollut koko ikäni, muutenkin heikko vastustuskyky, ADHD ja äärimmäisen lyhyt pinna. Äitini ei ole koskaan tupakoinut.

Vierailija
14/16 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän useita jotka polttavat raskaana ollessaan sekä lapsen synnyttyä lapsen vieressä. Kellään näistä ei ole työpaikkaa, luottotietoja, kaikkien arvomaailma on vinksallaan muutenkin. Sossun  asiakkaita yleensä eivätkä voi sietää muita äitejä joilla ei ole heidän kanssaan samanlainen ajatusmaailma.

Vierailija
15/16 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 19:24"]

Kiva perhehistoriikki, mutta mitä kuvittelet sen todistavan? On mullakin krooninen ympärivuotinen allergianuha ollut koko ikäni, muutenkin heikko vastustuskyky, ADHD ja äärimmäisen lyhyt pinna. Äitini ei ole koskaan tupakoinut.

[/quote]

Eihän se mitään varmaksi todistakaan, ystävä hyvä. Tämä on keskustelupalsta ja pohdin syy-seuraussuhteita ääneen.

Vierailija
16/16 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö noita voi laittaa pakkohoitoon? Kun kyseessä yhtä kova riippuvuus kuin heroiinistäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi