Mikä ihmeen "sober curious" ? Eikö tuo ole ihan vaan alkoholismia
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Ukko38 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään pitää kaikenlaisia hienoja sukupuolineutraaleja sanoja keksiä. Niinkuin bi curious
Eikö bi curious ole enimmäkseen kuitenkin hetero?
Eli sober curious on enimmäkseen kännissä mutta silloin tällöin kokeilee selvänä oloa.Onko tuo nyt sitten ylpeilyn aihe?
Myös homo voi olla bi curious.
Nojoo mutta pääpointti siis että olet jotain ja kokeilet jotain muuta (curious) silloin tällöin..
Ukko38 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään pitää kaikenlaisia hienoja sukupuolineutraaleja sanoja keksiä. Niinkuin bi curious
Eikö bi curious ole enimmäkseen kuitenkin hetero?
Eli sober curious on enimmäkseen kännissä mutta silloin tällöin kokeilee selvänä oloa.Onko tuo nyt sitten ylpeilyn aihe?
No just tämä tuli mieleen.
Toisaalta Suomessa on kansa, joka joko ottaa tai ei ota. Esimerkiksi vielä 50-luvulla syntyneissä on paljon sellaisia, joilla on puheissa vain kaksi vaihtoehtoa. Joko juot tai olet absolutisti. Ainakin omassa lähipiirissä on näitä, jotka ei millään ymmärrä ettei kotona tarvitse olla viini/viinakaappia, vaan pullon viiniä voi ostaa myös vain kerran pari vuodessa ruokajuomaksi. Eikä tämä ole mikään ”juttu”. Sen voi olla ostamatta tai ostaa, jos siltä tuntuu. Ihan kuin minkä tahansa elintarvikkeen. Tätä kuitenkin pidetään absolutismina, vaikka sama ihminen voi myös juhlissa ottaa tarjottuna skumppalasin tai saunaoluen. Häntä ei myöskään häiritse toisten alkoholin käyttö, jos se ei oikeasti todella häiritse. Olen käynyt aivan käsittämättömiä keskusteluita tällaisen asian tiimoilta. Mun kotona on esimerkiksi käyty narisemassa, kun ei ole viinaa kaapissa ja kun olen sanonut, että käydään hakemassa jos haluat, niin ei ole sitten käyty kun ei voi koska olen tietysti se toinen ääripää moraalinvartija, jolla ei edes viinakaappia ole...
Varmaan siitä syntynyt tällainenkin termi, kun alkoi olemaan tarpeeksi alkkisnaisia. Kaikki ikävähän kun pitää brändätä vähänniinkuin paremmaksi itsellä. Miehillä tulisi mieleenkään, miesalkkis on aina ollut pelkkä alkkis vaikka välillä selvänä olosta haaveilisikin.