Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olette äideistä, joilla lapsia useammille isille?

Vierailija
05.07.2014 |

Eli siis esim . kolme lasta ja kaikilla eri isä.

Äityleissä keskustellaan asiasta ja huomaa kyllä millasta porukkaa siellä käy kun suurimman osan vastanneista mielestä on ihan normaalia et lapsia on joka sormelle ja kaikilla eri siittäjä.

Tottakai ymmärrän tilanteet, jossa ero on tullut esim. väkivallan , alkoholin tai jonkun muun ylitsepääsemättömän asian takia tai ollaan jääty leskeksi löydetty uusi kumppani ja tehty hänen kanssaan yhteinen lapsi. Nämä ovat asioita erikseen.

Mutta rehellinen mielipiteeni; kyllä se jotain kertoo jos ei ihminen ei pysyvää suhdetta pysty luomaan, lapsia monelle miehelle, parhaimmillaan taloudessa asuu taas uusi mies joka ei ole kenenkään lapsen isä. Tulee väkisin tietynlainen ihmistyyppi mieleen ja elämänhallinta on täysin kadoksissa.

Varmaan saan nyt oikeen paskavyöryn niskaani, mutta minulla on onneksi oikeus mielipiteeseeni.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jokaisella on oikeua mielipiteisiin, mutta ei niitä ailti välttämättä kannata julkisesti ilmaista, jos siinä samalla tulet loukanneeksi ihmisiä.

Sinä et voi tietää olosuhteita, joiden vuoksi jollain on lapsilla eri isät. Myönnän, että pidän vähän huonona elämänhallintana sitä, jos lapsia pukataan maailmaan ilman kunnollista harkintaa ja parisuhdetta KERTA TOISENSA JÄLKEEN. Mutta silti ihailen sitä, jos naiset parisuhdeongelmistaan HUOLIMATTA pitävät lapsensa, kasvattavat ja hoivaavat heitä kunnolla ja kantavat vastuunsa! 

Toisin sanoen mietipä ap, kumpi on haasteellisempaa, pärjätä keskiluokkaisessa ydinperheessä ja sinnitellä käytännössä yhäeinä lapsikatraan kanssa. Helppohan esim. minun on hommista selvitä, kun olen ydinperheen äiti, parisuhde jatkunut jo 27 vuotta ja mies osallistuu lasten hoitoon, kasvatukseen ja kodinhoitoon.

Vierailija
2/25 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimen omaan sanoin tuossa, että eri asia jos lapsen isästä jouduttu eroamaan olosuhteiden pakosta esim. alkoholismi jne. mutta kyllähän tää nykypäivä meno on sitä, että kumppania vaihdetaan kuin sukkia. Kolmasosa avioliitoista päättyy eroon ja todellakaan suurimmalla osalla eron syy ei ole alkoholismi, väkivalta tai leskeksi jääminen tai muu vakava ongelma. Vaan aiva muut syyt, kuten pettämiset, menty liian nopeasti naimisiin kun ei tunnettu jne ja sitten ollaan jo ehditty niitä lapsiakin tehdä. Kyllä se mielestäni kertoo nykypäivän menosta ja ihmisten itsekeskeisyydestä. Millään ei ole enää mitään väliä eikä pidetä arvossa sitä, että lapsilla on ehyt koti. Ongelmia ei viitsitä selvittää vaan helpompi luovuttaa ja hankkia uusi puoliso. Ja tähän uuteenkaan ei jakseta kunnolla tutustua vaan tehdään parin kk tuntemisen jälkeen alkuhuumassa vauva.. ja hups eihän siitä nyt isäks ollukkaan..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppi kakkoselle. Ap ei voi tietää syitä, miksi jollain on lapsia eri isien kanssa. Siksi on aika typerää katsella ketään nenänvartta pitkin tuolla tavalla.

Vierailija
4/25 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelen, että keskityn huolehtimaan pääasiassa omista asioistani.

Vierailija
5/25 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 14:14"]

Nimen omaan sanoin tuossa, että eri asia jos lapsen isästä jouduttu eroamaan olosuhteiden pakosta esim. alkoholismi jne. mutta kyllähän tää nykypäivä meno on sitä, että kumppania vaihdetaan kuin sukkia. Kolmasosa avioliitoista päättyy eroon ja todellakaan suurimmalla osalla eron syy ei ole alkoholismi, väkivalta tai leskeksi jääminen tai muu vakava ongelma. Vaan aiva muut syyt, kuten pettämiset, menty liian nopeasti naimisiin kun ei tunnettu jne ja sitten ollaan jo ehditty niitä lapsiakin tehdä. Kyllä se mielestäni kertoo nykypäivän menosta ja ihmisten itsekeskeisyydestä. Millään ei ole enää mitään väliä eikä pidetä arvossa sitä, että lapsilla on ehyt koti. Ongelmia ei viitsitä selvittää vaan helpompi luovuttaa ja hankkia uusi puoliso. Ja tähän uuteenkaan ei jakseta kunnolla tutustua vaan tehdään parin kk tuntemisen jälkeen alkuhuumassa vauva.. ja hups eihän siitä nyt isäks ollukkaan..

ap

[/quote]

Pointti olikin, että SINÄ et voi tietää, miksi joku on eronnut. Älä siksi ole noin tuomitseva ja omahyväinen.

Pettäminen ei muuten ole mikään heppoinen syy erota, vaan ison luokan parisuhdekriisi. Jos sinä katsot äijän moraalittomuuksia läpi sormien, moni muu ei sellaista voi antaa anteeksi. Missä tahansa avioliitossa EI kannata sinnitellä, eikä se ole välttämättä lastenkaan etu joutua elämään tunnekylmässä kodissa.

Kiitos 4.

2

Vierailija
6/25 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et voi tietää olosuhteita, joiden vuoksi jollain on lapsilla eri isät. Myönnän, että pidän vähän huonona elämänhallintana sitä, jos lapsia pukataan maailmaan ilman kunnollista harkintaa ja parisuhdetta KERTA TOISENSA JÄLKEEN. Mutta silti ihailen sitä, jos naiset parisuhdeongelmistaan HUOLIMATTA pitävät lapsensa, kasvattavat ja hoivaavat heitä kunnolla ja kantavat vastuunsa! 

ymmärrän ylemmän teksin ja apn teksin samanlaisiksi mielipiteiksi, mutta miksi ap saa miinusta ja 2 plussaa? :o

Vierailija
7/25 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoraksi noita sanotaan. :)

Vierailija
8/25 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun isiä on yli kaksi, niin en oikein ymmärrä. Jotenkin jopa surullista.

Vierailija
9/25 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitylit?

Vierailija
10/25 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 14:22"]

ymmärrän ylemmän teksin ja apn teksin samanlaisiksi mielipiteiksi, mutta miksi ap saa miinusta ja 2 plussaa? :o

[/quote]

siksi ehkä varmaan, että ap luulee tietävänsä ihmisten eri syyt erota, ja on omahyväisen tuomitseva. Minä en tuomitse ketään perhemuodon takia, ja pidän jopa ihailtavana naisia, jotka raskaaksi tullessaan kantavat vastuunsa, vaikka lapsen isä olisikin huono puolisoksi.

Ei se tietenkään ideaalia ole, jos puoliso vaihtuu tiheästi (kuten tuossa sanoin) mutta harva oikeasti voi kulkea läpi elämänsä pelkästään ideaalivalintoja tekemällä. Elämässä sattuu ja tapahtuu, ja sivusta moralisointi on lähinnä typerää.

2

.

Vierailija
11/25 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuossa asetelmassa riippuu, millä aika välillä llapsia eri isille pukkaa. Onhan se aika erikoista, jos peräkkäiset vuodet ja eri isiä...

Voisi kai kysyä, mitä ajatuksia herättää isukki, jolla lapsia eri suuntiin? Ihan taas-arvon nimissä. Isukkeja taitaa olla useammin tuossa tilanteessa kuin äitejä...oma mutu-tuntuma

Vierailija
12/25 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki 6 eri etnistä alkuperää = keräilijä.

Vierailija
13/25 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 4 lasta ja 3 eri isää.

2 ekaa on samalle miehelle. Toista odottaessa mies muuttui. Sairaalloinen mustasukkaisuus ja väkivalta astui kuvioon. Ei ollut muuta vaihtoehtoa, kuin erota,

3 lapsi syntyi uudelle miehelle. Kaikki oli hyvin ja mies oli ihana. Kunnes päättikin yksi kaunis aamu, ettei tämä lapsiperhe-elämä ole häntä varten. Ja häipyi. Yritti toki myöhemmin takaisin, mutta ei kiitos.

4 lapsi syntyi pitkän parisuhteen jälkeen. Iltatähti niin sanoakseni. Ja voin sanoa, että aiemmat kokemukset huomioon ottaen niin vimeistä lasta ja sen hankintaa mietin todella pitkään.

Elämä on heitellyt ja moni asia muuttunut. Asioita, joihin en ole voinut itse vaikuttaa.

Vierailija
14/25 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdelle eri isälle on vielä ok minun kirjoissani, mutta jos lapsia on useammalle niin kyllä sitten on jo vählahjaisuus kyseessä.

Vierailija
15/25 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenmoisia ihmisiä sitä onkaan. :D

Itsellä siis 2 lasta ja lapsilla 2 eri isää. Itse katson, että tämähän on biologisesti mitä parahin ratkaisu, kun olen geeneilleni kahden eri fiksun miehen geenit saanut. Tyhmä on se, joka pistää kaikki munat samaan koriin :D

Vierailija
16/25 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen muutaman, joilla on lapsilla eri isät. Ja heitä kaikkia yhdistää se, että lapsi syntyy todella lyhyen tuttavuuden jälkeen. Jotenkin se lapsen tekeminen on heille rakkauden ja pari suhteen merkki. Sitten käy niin, että tulee ero kun lyhyen tuttavuuden jälkeen ei oikeasti ole totuttu toisiin ja on pieni vauva. Suuri rakkaus haihtuu arkeen. Ja tätä sitten toistuu useampaan kertaan.

Jotenkin vaan hirveän hätäistä puuhaa sitoutuminen toiseen ihmiseen ja perheen perustaminen. Mikä perhanan kiire on niitä vauvoja tehdä aina uusille miehille?

Vierailija
17/25 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki on olosuhteita ja olosuhteita. Mutta jos lapsia on useammalle kuin kahdelle isälle noin tai alle 3 vuoden ikäeroilla, niin uskallan kyllä puhua elämänhallinnan ongelmista tai lyhytjännitteisyydestä. Tuollaisessa tilanteessa ei ole ollut aikaa toipua erosta tai puolison kuolemasta, päästä jaloilleen ja tutustua kunnolla uuteen ihmiseen ennen kuin seuraava lapsi on jo saatu, oli olosuhteet mitkä tahansa.

Vierailija
18/25 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olet ap miehistä, joilla on lapsia 5 eri naisen kanssa, ja jotka eivät koskaan ole jälkikasvustaan huolehtineet? Näitä kun on maailma ja Suomi pullollaan. Ja valtio maksaa näiden häntäheikkien viulut.

Vierailija
19/25 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri sanomassa samaa kuin 19... Harvoin kohtaa arvostelua sellaisia isiä kohtaan, joilla on lapsia useiden eri naisten kanssa.

Vierailija
20/25 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 14:00"]

Eli siis esim . kolme lasta ja kaikilla eri isä.

Äityleissä keskustellaan asiasta ja huomaa kyllä millasta porukkaa siellä käy kun suurimman osan vastanneista mielestä on ihan normaalia et lapsia on joka sormelle ja kaikilla eri siittäjä.

Mutta rehellinen mielipiteeni; kyllä se jotain kertoo jos ei ihminen ei pysyvää suhdetta pysty luomaan, lapsia monelle miehelle, parhaimmillaan taloudessa asuu taas uusi mies joka ei ole kenenkään lapsen isä. Tulee väkisin tietynlainen ihmistyyppi mieleen ja elämänhallinta on täysin kadoksissa.

Varmaan saan nyt oikeen paskavyöryn niskaani, mutta minulla on onneksi oikeus mielipiteeseeni.

[/quote]

No, minulla on kolme lasta, joilla jokaisella eri isät. Tämän nuorimmaisen isän kanssa aviossa jo kohta 20 vuotta. Mielestäni on pysyvä parisuhde. 

Elämänhallinnasta sitten. Minulla on korkeakoulututkinto ja vakituinen työ. Samoin miehelläni. Lapset on hyvin kasvatettu. Vanhin asuu omillaan. Hänellä on vakituinen työ ja vakaa elämäntilanne.

Minkälainen ihmistyyppi minä AP:n mielestä sitten olen ja miten mun elämänhallinta on kadoksissa?

Melkoista yleistämistä jälleen kerran.