Käytän lähes kaikessa siivoamisessa Fairya. Olenko outo?
Ikkunat, lattiat, pölyt, kaikki Fairyllä, vessanpöntölle on oma pesuaineensa, samoin keittiön keraamiselle liedelle ja uunille. Toisinaan käytän Tolua tai Mäntysuopaa, jos sellaisia sattuu kaapista löytymään (matot pestään mäntysuovalla). Näin tehtiin myös lapsuudenkodissa, enkä ymmärrä, miksi on tarjolla jokaiselle mahdolliselle pinnalle kymmeniä eri pesuaineita.
Kommentit (46)
Olen minäkin ammatikseni siivonnut, mut fairy ei oo mun ykköspesuaine todellakaan. Ikkunat ja rasvaliat keittiöstä pesen fairylla. Pahin vika siinä on se vaahtoaminen ja mun kädet ei kyl kestä fairya yhtään. Vessan pesen sapulla, lattiat ja pölyt yleispuhdistusaineella, matot mäntysuovalla. Vahanpoustoaineella tujuimmat liat, jos pinta kestää. Siivouksessa käytän puhtaita mikrokuituliinoja, jotka pesen aina käytön jälkeen.
ethän sä pelkkää fairya käytä, otsikko johti minut harhaan :(
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 14:40"]Fairy ja mänytysuopa ovat ihan riittäviä kodin puhdistusaineita. Wc-pönttöön ehkä tarttee vähän 'järeämmän' puhdistuksen, esim. Vimin tms. hankaavan aineen. Kaikki Ajaxit ja vastaavat ovat turhan vahvoja ja suurin virhe mitä voi siivouksessa tehdä on käyttää jotain antibakteerisia aineita. Ne ovat täysin turhia ja pahimmassa tapauksessa vain vahvistavat haitallisten bakteerien kantoja. Etenkään lapsille ja eläimille ei tee hyvää altistua kotna jatkuvasti voimakkaille pesuaineille. Pieneläinten häkkejä tai kissojen pissalaatikoita ei ole suositeltavaa puhdistaa mäntysuopaa vahvemmilla aineilla.
[/quote]
Ei posliinipinnoille ikinä hankaavia aineita! Pitkällä käytöllä vai rikkoo posliinin pinnan ja saa aikaan vahinkoa! Wc pytylle käy ihan hyvin joku miedosti hapan yleispesuaine. Ja wc pönttöön sen voi annostella käyttöohjeen mukaan suoraan raakana vaikuttamaan.
Ja varokaa todella myös hankaavia pesimiä!
Kiitos fairy vinkistä!
Itse kuulun juuri niihin, jolla on kaapillinen eri pesuainetta ja suihketta :)
Ja mielellään kuulisin lisää vinkkejä puhdistukseen, kuten esim soodan käyttö tms.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 16:48"]
Miksi te käytette fairya yleisnimenä kaikille käsitiskiaineille ja yleispesuaineille?
Oletteko kaikki miehiä, jotka eivät muita merkkejä edes tiedä vai oletteko vakavissanne sitä mieltä, että juuri tuo yksi järjettömästi vaahtoava merkki on niin ylivertainen?
Tolu ei ole enää vuosiin ollut sitä oikeaa rasvaa liuottavaa ja desinfioivaa, tolueenia sisältävää vaan pikemminkin laimennettua ja hajustettua mäntynestesaippuaa.
[/quote]
Siksi,että yleensä ihmiset ymmärtävät,että arkikielessäfairy pienelle kirjoitettuna merkitsee tiskiainetta.Vain pilkunnussioiden mielestä pitää erikseen eritellä,minkä merkkisella tiskiaineella pesee koko kämpän.