Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa minua löytämään itselleni ammatti!

Vierailija
05.07.2014 |

Olen 21-vuotias aikuislukio-opiskelija enkä vieläkään tiedä mitä haluaisin opiskella lukion jälkeen. Menen opinto-ohjaajalle syksyllä, mutta olisi kiva kuulla jos teillä olisi jotain ehdotuksia minulle :D Asioita joista pidän/olen kiinnostunut: -terveys -hyvinvointi -kauneus -kielet -johtaminen -kulttuurit -matkustelu -opettaminen Asioita joista en pidä/en ole kiinnostunut: -kouluaineista: yhteiskuntaoppi, maantieto, filosofia -muoti (pidän pukeutumisesta ja kauniista vaatteista, mutten ole kiinnostunut työskentelemään muotialalla sillä en ole kiinnostunut muodin seuraamisesta) -yhteiskunnalliset asiat -teknologia Millaisen työn haluaisin/mitkä asiat ovat tärkeitä työssäni: -viihtyvyys, että teen mistä nautin -työympäristön oltava mieluisa, mahdollisuus käydä lounailla (:D) -haluan olla ihmisten kanssa tekemisissä, en halua liian "yksinäistä" työtä -kuitenkin suht itsenäistä työtä, vihaan "ryhmätyön" kaltaisia projekteja -kohtuuhyvä palkka, ei tarvitse olla huippuhyvä, mutta mieluiten vähintään 2000-3000e/kk, palkan oltava tasainen, eikä että "välillä menee paremmin ja välillä huonommin" -työ ei saa viedä liikaa vapaa-aikaani, eikä olla stressaava -ei sisällä mieluusti matkustelua (haluan olla perheeni kanssa) -mahdollisuus tehdä työtä eri maissa (tulen muuttamaan lähitulevaisuudessa ulkomaille ja todennäköisesti parikin kertaa) -hyvä työllistyvyys ( ei ole suurta riskiä jäädä työttömäksi) Millaista työtä en halua: -itselle "epärehellistä" työtä, en keksinyt tähän parempaa adjektiivia, mutta puhelinmyyntiä tehneenä huomasin etten halua myydä ihmisille tuotteita/palveluita joiden itse en usko tuottavan iloa/hyötyä asiakkaille tai joita itse en pidä hyvinä -lähihoitajan tapaista ammattia -työtä jossa ollaan lähinnä vanhusten tai mielenterveyspotilaiden kanssa tekemisissä tai ihmisten joilla on jotain pahoja ongelmia (johtuu vain siitä että olen itse sairastanut masennusta ja ahdistusta yms, monta vuotta, ja en usko että pystyisin tekemään työtä muiden ihmisten kanssa joissa joutuisin kuuntelemaan heidän ongelmiaan ja kamalia kokemuksia yms. ahdistumatta) Hyviä ja huonoja puolia itsessäni työntekijänä: -olen hyvä oppimaan uutta ja olen tunnollinen työntekijä -olen hieman perfektionisti (hyvänä ja huonona puolena) -olen ystävällinen ja hyvä asiakaspalvelussa -olen hyvä johtamisessa -minulla on hyvä kielitaito -olen aika ujo välillä Tuossa joitain kriteerejä ja asioita joita tuli mieleen, toivottavasti joku keksisi joitain ammatteja jotka sopisivat noihin :D kiitos etukäteen!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lähde opettajaksi. Tai jos lähdet, älä ainakaan alakouluun. Palkka on työmäärään suhteutettuna huono ja perfektionistina uuvutat itsesi, koska työ ei ole koskaan ja aina voi hioa tunteja paremmiksi. Olen huomannut tämän opehommissa. Jo opekoulutuksessa sanottiin, että perfektionismi pitäisi kitkeä pois. Ei onnistunut. Nyt harkitsen alanvaihtoa.

Vierailija
22/26 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Siis valmis ja täydellinen. -22

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjä. Voit olla lounaalla vaikko koko päivän.

Vierailija
24/26 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 10:35"]

Yrittäjä. Voit olla lounaalla vaikko koko päivän.

[/quote]

Tuo lounas nyt varmaan on niitä sivuseikkoja ammatinvalinnassa ;) Yrittäminen tarkoittaa sitä, että on osaaja jollakin alalla. Eli ensin hankitaan ammattitaito koulutuksella.

Vierailija
25/26 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisiko kauneudenhoitoalan amk-tutkinto eli estenomi? Se tuli ensimmäisenä mieleen. Voisit toimia esim tuotekehittäjänä, myynnissä, markkinoinnissa tai kouluttajana. Lue lisää Laurean nettisivuilta.

Vierailija
26/26 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä maassa kannattaa vain ammatit, joissa pääsee kuppaamaan veronmaksajien rahoja. Eli jos suhteet on kunnossa, niin joku suojatyövirka julkiselta sektorilta. Ei pelkoa YT:eistä, kohtuullinen palkka ja satumaiset lomaedut. Jos suhteet ei ole kunnossa, niin lääkärin tai juristin ammatti on takuuvarma. Molemmissa ammateissa pääset imemään veronmaksajien rahoja niin maan perhanasti vaikket olisikaan työssäsi edes kovin hyvä. Yksityiseltä sektorilta et saa kuin burn-outin ja ennemmin tai myöhemmin kengänkuvan persuksiin (ja sitä kautta köyhän loppuelämän).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän