Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen 26-vuotiaana mielestäsi pitäisi olla?

Vierailija
05.07.2014 |

Elämäntilanne yms? Täytän 26v ensi kuussa ja kauhistuttaa kun koen olevani jotenkin jäljessä.

Olen käynyt ammattikoulun, oman alan töitä en ole saanut joten olen tehnyt vain kaikenlaisia pätkätöitä, toimistotyötä ja siivousta esimerkiksi. Nyt opiskelen toista ammattia. Amk:iin en ole päässyt haluamalle alalle opiskelemaan, ehkä joskus vielä.

Minulla on 6v vanhempi avomies, lapsia meillä ei ole eikä ole tulossa, koska en voi saada lapsia. Asumme vielä vuokralla kerrostalossa.

Luonteeltani olen aika epävarma persoona. En sanoisi että olen hiljainen mutta arkuus näkyy. Olen empatiakykyinen ja kiltti, joskus liiankin mutta en pääse siitä eroon. Joskus tuntuu että olen vähän lapsellisempi kuin ikäiseni.

Meikkaan jonkun verran, hiukset on liukuvärjätyt tällä hetkellä, seuraan muotia vaikka suurimman osan vaatteista ostan kirppikseltä. Vaikka laittaudun niin näytän aika tavalliselta.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just tuollainen. Itsekin olin 26-vuotiaana epävarma tulevaisuudesta ja itsestäni vaikka kaiken piti olla 'selvää'. Eipä ollut ja hyvä niin! Elämäni muuttui paremmaksi yli kolmikymppisenä. 

Vierailija
2/27 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiivattiako teet VAUVAlehden sivuilla, sinä joka lapsia et koskaan meinaa tehdä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiivattiako teet VAUVAlehden sivuilla, sinä joka lapsia et koskaan meinaa tehdä?

Vierailija
4/27 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

26 vuotiaan, niin kuin muun ikäisenkin, pitää olla sellaisia kuin itse haluaa. Älä stressaa.

Oon 24 vuotias, kaikki kaverit käyneet jo amkn tai yliopiston, itse aloitan vasta syksyllä. Suurin osa naimisissa ja on lapsia. Mulle tuommonen en ikinä vielä sopisi, kaikki etenee elämässä just sitä vauhtia kun ite haluaa :)

Vierailija
5/27 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 11:01"]Hiivattiako teet VAUVAlehden sivuilla, sinä joka lapsia et koskaan meinaa tehdä?

[/quote]

Olen yrittänyt "tehdä" ollut ehkäisyttä vuosia ja hoidoissa tuloksetta huonolla vasteella. Kerro sitten miksi täällä on lapsettomuus ja adoptio palsta jos tahattomasti lapseton ei saa käydä? Ap

Vierailija
6/27 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhä nuoremmalla tuntuu olevan kiire perustaa perheet, ostaa talot yms. Muodollisuudet. Älkää stressatko, elämä ja nuoruus valuvat ohi kun murehditte turhia.

Vierailija
7/27 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kuin olet :)

Minäkin olen 26v., yksi amk-tutkinto on ja opiskelen toista tutkintoa yliopistossa (ei 100% työllistävä, ala mikä harmittaa). Olen avolittossa ja yksi lapsi. Asumme vuokralla. Harmittaa, että asunnon osto menee aika pitkälle opintojen ja mahdollisen toisen lapsen saamisen vuoksi. 

Kavereillani on hyvin vaihtelevia elämäntilanteita (saman ikäisillä). Suurin osa on sinkkuja, aika moni omistaa asunnon, opiskelevat tai työelämässä. Monilla ei ole lapsia vielä.

Vierailija
8/27 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ensisynnyttäjät ole aika tasan 30 nykyään? Se et jonkun tuttavapiirissä kaikilla ois talot ja lapset ei meinaa kaikkia ikäsiäs vaan yhtä osaa mikä on sattumaa.  Esim mummuni aikaan normi-ikä oli 19-20. 

Vierailija
9/27 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 11:35"]

Eikö ensisynnyttäjät ole aika tasan 30 nykyään? Se et jonkun tuttavapiirissä kaikilla ois talot ja lapset ei meinaa kaikkia ikäsiäs vaan yhtä osaa mikä on sattumaa.  Esim mummuni aikaan normi-ikä oli 19-20. 

[/quote]

Se, että ensisynnyttäjien keski-ikä on noin 29 vuotta tarkoittaa sitä, että noin puolet naisista saa ensimmäisen lapsen alle 29-vuotiaana. Hyvin iäkkäiden ensisynnyttäjien määrä on lisääntynyt viime vuosina ja teinisynnyttäjien määrä laskenut, joten todennäköisesti enemmän kuin puolet naisista saa esikoisen alle 29-vuotiaana. 

Vierailija
10/27 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo neljättä vuotta KTM, sinkku, töissä yhdessä maailman isoimmassa konsulttiyhtiössä. Haastava työ, 200h kuukaudessa töitä, paljon matkustamista ja pitkiä päiviä, mutta nautin joka solulla. Urheilusta en ole koskaan tinkinyt, treenasin salilla 5-6krt viikko joka työmatkoilla, juhlin ja tapasin ystäviä lähinnä viikonloppuisin. 

Nyt olen lähes 30v, edelleen sinkku ja toisessa konsulttiyhtiössä töissä. Asun ja työskentelen ulkomailla yhdessä maailman eksklusiivimmissa paikoissa. Tunnen itseni edelleen hyvin onnekkaaksi :)

Tarinan opetus olkoon et että asiat voi tehdä monella tapaa ja elämälle ei ole yhtä oikeaa suuntaa.

Vierailija
11/27 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 11:16"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 11:01"]Hiivattiako teet VAUVAlehden sivuilla, sinä joka lapsia et koskaan meinaa tehdä?

[/quote]

Olen yrittänyt "tehdä" ollut ehkäisyttä vuosia ja hoidoissa tuloksetta huonolla vasteella. Kerro sitten miksi täällä on lapsettomuus ja adoptio palsta jos tahattomasti lapseton ei saa käydä? Ap

[/quote]

ai se olikin maho.. hahhaa

Vierailija
12/27 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 11:35"]

[/quote]

Se, että ensisynnyttäjien keski-ikä on noin 29 vuotta tarkoittaa sitä, että noin puolet naisista saa ensimmäisen lapsen alle 29-vuotiaana. Hyvin iäkkäiden ensisynnyttäjien määrä on lisääntynyt viime vuosina ja teinisynnyttäjien määrä laskenut, joten todennäköisesti enemmän kuin puolet naisista saa esikoisen alle 29-vuotiaana. 

[/quote]

Esikoinen saadaan keskimäärin 28-vuotiaana. Kaikkien lasten saamisen keski-ikä (eli toiset ja kolmannet mukana jne.) on 30v.

Vierailija
13/27 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks kaikki jauhaa jostain lasten saamisesta, kun ap on ilmoittanut ettei lapsia tule kun ei ole tullut hoidoillakaan? Eihän ap mitään kiirehdi lasten hankkimista, on vaan todennut että hän ei voi saada lapsia ja nyt elämä jatkuu. Mikä siinä on vaikea käsittää?

Vierailija
14/27 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 11:46"]

Miks kaikki jauhaa jostain lasten saamisesta, kun ap on ilmoittanut ettei lapsia tule kun ei ole tullut hoidoillakaan? Eihän ap mitään kiirehdi lasten hankkimista, on vaan todennut että hän ei voi saada lapsia ja nyt elämä jatkuu. Mikä siinä on vaikea käsittää?

[/quote]

Pitää olla 38v jolla on vaihdevuodet jo ovella ja rahat haaskattu yksityiselle lapsettomuuskilinikalle jotta saa sanoa ettei voi saada lapsia. Jos olet nuori ja toteat ettei lapsia tule kun et voi saada, niin alkaa vihjailu että kyllä se siitä vielä ;) ;) ;)

Vierailija
15/27 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalille 26-vuotiaalle vaikutat. Nuo jotka jauhaa vain lasten tekemisestä on jotenkin päästään vialla, kun eivät näe että henkilö ilmoittaa ettei lapsia ole tulossa. Ne lapset ei ole kaikki elämässä. Hyvin ehdit vielä opiskella, saada kunnon töitä, matkustella ja ostaa asunnon :) Ei mikään kiire.

Vierailija
16/27 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 11:01"]

[/quote]

meinaa? vai pysty?

Vierailija
17/27 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 26, valmistun ensi viikolla yliopistosta, asun Briteissä. Syksyllä joko jatko-opiskelmaan Ruotsiin tai Lontooseen töihin (terkkuja tutuille). Olen sinkku ja välillä kauhistuttaa että olen 'jo' 26. Olen iloinen että nykyään on hyväksyttyä ja yleistä elää pitkittynyttä nuoruutta; perhe-elämä ja aloilleen asettuminen ei kiinnosta. Odotan innolla mitä syksy tuo tullessaan. 

Kavereista vain yhdet on keskenään naimisissa, en tunne ketään jolla olisi omistusasunto (kavereista siis).

Älä stressaa, vaan elä juuri sellaista elämää mikä tekee sinut onnelliseksi. On ihan ok jos et tiedä mitä elämältä haluat.

Vierailija
18/27 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

26-v on vielä aika nuori. Tosin itsellä tuossa iässä oli jo selvää se, ettei pätkääkään kiinnosta, mitä joku muu minusta/elämästäni ajattelee. Pääasia, että itse on tyytyväinen.

Vierailija
19/27 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 24v, valmistun joulukuussa maisteriksi. Aloin juuri seurustelemaan potentiaalisen herran kanssa :). Asun yksiössä, harrastan paljon ja tapaan kavereita. Teen myös töitä opintojen ohella. Tulevaisuudessa haluaisin perhettä, mutta sen aika ei ole ainakaan viiteen vuoteen. Nyt on aika matkustella ja nauttia elämästä :)!

Vierailija
20/27 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 11:43"]

Olin jo neljättä vuotta KTM, sinkku, töissä yhdessä maailman isoimmassa konsulttiyhtiössä. Haastava työ, 200h kuukaudessa töitä, paljon matkustamista ja pitkiä päiviä, mutta nautin joka solulla. Urheilusta en ole koskaan tinkinyt, treenasin salilla 5-6krt viikko joka työmatkoilla, juhlin ja tapasin ystäviä lähinnä viikonloppuisin. 

Nyt olen lähes 30v, edelleen sinkku ja toisessa konsulttiyhtiössä töissä. Asun ja työskentelen ulkomailla yhdessä maailman eksklusiivimmissa paikoissa. Tunnen itseni edelleen hyvin onnekkaaksi :)

Tarinan opetus olkoon et että asiat voi tehdä monella tapaa ja elämälle ei ole yhtä oikeaa suuntaa.

[/quote]

Ja silti sulla on aikaa ja kiinnostusta pyöriä tällä palstalla... ?

Anteeksi, mutta en usko tätä kirjoitusta.