Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erityisopetus uudistuvassa lukiossa

Vierailija
03.07.2021 |

https://www.utupub.fi/handle/10024/152060
Tutkimuksen tuloksissa saatiin selville, että lukion erityisopetuksen toteuttaminen on laajaa ja moninaista. Analyysin pohjalta muodostettiin neljä pääluokkaa, jotka havainnollistavat lukion erityisopetuksen toteutusta: ”opiskelijan kanssa toteutettava erityisopetus”, ”yhteistyötahojen kanssa toteutettava erityisopetus”, ”itsenäisesti toteutettava erityisopetus” ja ”opiskelijalähtöisyys”. Lukion erityisopettajat toteuttavat erityisopetusta erilaisissa konteksteissa, niin opiskelijoiden ja yhteistyötahojen kanssa, mutta myös itsenäisesti. Kontekstit eivät kuitenkaan ole irrallaan toisistaan. Opiskelijalähtöisyys taas sanelee tietynlaisen pohjan lukion erityisopetuksen käytännön toteuttamiselle.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan