Äitiysloma ammattikorkeasta
Onko äitiysloma automaattisesti vuoden? Oletteko pystyneet samalla suorittamaan opintoja, kun olette äitiyslomalla?
Itse pohdin lapsen tekemistä kesken opintojen ja mietin onko se "järkevää."
Olisi kiva saada hieman opintoja eteenpäin ettei valmistuminen veny kauhean pitkälle.
Kyseessä sairaanhoitajan opinnot.
Kommentit (15)
Jätän kommenttisi omaan arvoonsa.
-ap
Minä olin vuoden äitiyslomalla ja hyvin onnistui, nimenomaan sairaanhoitajaopinnoista :) Hoitajat.net on varmaan parempi paikka kysellä. Äitiysloma on sen pituinen, mitä ilmoitat koululle olevasi poissa, kuitenkin max kaksi vuotta poissaoloa opintojen aikana.
Okei pitääpä alkaa sitä lueskelemaan enemmän.
Kiitos vastauksesta :)
Moni oikeasti opiskelee, siis yliopistossa. Ja käy töissä ja hankkii perheen samalla. Kai nyt hoitsukin siihen kykenee.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 09:30"]
Moni oikeasti opiskelee, siis yliopistossa. Ja käy töissä ja hankkii perheen samalla. Kai nyt hoitsukin siihen kykenee.
[/quote]
Voi huhhuh :D Millainen ihminen tulee kommentoimaan tällaista?
- Ei ap
Ei niitä lapsia noin vain tehdä. Eikö koulussa ole kerrottu?
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 09:32"][quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 09:30"]
[/quote]
Voi huhhuh :D Millainen ihminen tulee kommentoimaan tällaista?
- Ei ap
[/quote]
En todella tiedä, joku joka pitää yliopiston käymistä todellisena urotekona. Onhan se hienoa, että ihminen on yliopistossa.
Meillä mies voisi helpommin jäädä nimenomaan yliopistosta vauvan kanssa kotiin, kun opintoja on ollut max 5h/pvä ellei intensiivikursseja. Ja minulla joka päivä ollut vähintään 5h/pvä.
Että en sinänsä ihmettele tuota väitettä minkä kerroit.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 09:34"]Ei niitä lapsia noin vain tehdä. Eikö koulussa ole kerrottu?
[/quote]
Juuu, eihän sitä koskaan tiedä milloin tärppää. Oletuksena vain on, että kaikki menisi hyvin ja nopeasti.
-ap
Opiskelen terveydenhoitoalaa ja vauva syntyi juuri kesilomien alettua. Aion jatkaa opintoja omaan tahtiin nyt heti syksyllä. Käytännönharjottelut voi olla vaikea toteuttaa aikataulujen vuoksi, mutta aika hyvin opettajat ovat valmiina joustamaan. Voit ilmottautua äitiyslomalla poissaolevaksi, jolloin opintoja ei ole nahdollista suorittaa. Toinen vaihtoehto on ilmottautua läsnäolevaksi ja suorittaa tai olla suorittamatta opintoja, jolloin oikeutettu opiskeluaikasi kuluu. Amk:ssa ei voi loputtomiin venyttää opintoja, joten kannattaa olla tarkkana miten toimia. Yliopistossa on enemmän joustoa.
Miksi yrität lasta kesken opintojen?
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 10:26"]Miksi yrität lasta kesken opintojen?
[/quote]
Sitä tässä juuri pohdin onko fiksua, olen kumminkin "jo" 27, kun opinnot loppuu.
Kannattaa suorittaa joitakin kursseja omaan tahtiinsa. Työharjoittelut kannattaa tietenkin jättää suosista väliin.Onnea opintoihin!
Opiskele ensin ja tee lapsi sitten. Ei tuo 27 vielä niin vanha ole etteikö ehtisi sittenkin. Itse sain esikoisen 29- vuotiaana ja kuopuksen 41- vuotiaana, joten on sullakin hyvää aikaa kasvattaa perhettä. Opiskelu on kuitenkin hankalampaa lasten kanssa kuin ilman! Usko pois!
Kai nyt noin heppoiset opinnot onnistuu.