Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imettäjät, missä vaiheessa kuukautiset ovat alkaneet?

Vierailija
05.07.2014 |

Miten paljon lapsi on saanut esim. soseita, että maidoneritys on vähentynyt niin paljon, että kuukautiskierto on käynnistynyt. Itselläni vauva 5kk, saa kolme soseateriaa, eikä menkkoja vielä näy. Mietin, että uskallanko lisätä vielä yhden aterian ilman, että menkat alkaisi (en haluaisi niitä loma-aikaan).

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi menkat vasta kun lapsi oli n. vuoden enkä täysimettänyt missään vaiheessa, kun maito ei riittänyt. Se on hyvin yksilöllistä, niin aika paha sanoa.

Vierailija
2/24 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi tasan 5kk, vauva sai kiinteitä 3,5kk alkaen (pienipainoisena syntynyt) joten tuossa vaiheessa oli jo aika hyvä ateriarytmi (en muista montako ateriaa mutta veikkaisin että 4-5) ja nukkui melko hyvin öisin. Toisia menkkoja ei tullut vaan tuli pikkusisko :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi, kun lapsi oli n. vuoden ikäinen, täysimetystä 6kk.

Vierailija
4/24 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1:n kohdalla täysimetin, soseita alettiin syödä 5kk iässä. Kerran sai korviketta kun olin jälkitarkistuksessa. Menkat alkoi 3kk synnytyksestä. Vaikka jatkoin imetystä ilman korvikkeita..

2:n kohdalla täysimetin, soseita 6.5kk ikäisenä (ekat maistelut viikkoa aiempaa) ja menkat alkoi 13kk synnytyksestä kun lopetin imetyksen kokonaan.

3:n kohdalla täysimetin, soseet 6kk eteenpäin. Menkat alkoi heti kun soseet tuli elämään. Lapsi 1x pv imetyksellä edelleen ja olen raskaana.

Vierailija
5/24 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 08:51"]

1:n kohdalla täysimetin, soseita alettiin syödä 5kk iässä. Kerran sai korviketta kun olin jälkitarkistuksessa. Menkat alkoi 3kk synnytyksestä. Vaikka jatkoin imetystä ilman korvikkeita..

2:n kohdalla täysimetin, soseita 6.5kk ikäisenä (ekat maistelut viikkoa aiempaa) ja menkat alkoi 13kk synnytyksestä kun lopetin imetyksen kokonaan.

3:n kohdalla täysimetin, soseet 6kk eteenpäin. Menkat alkoi heti kun soseet tuli elämään. Lapsi 1x pv imetyksellä edelleen ja olen raskaana.

[/quote]

Mahtuupa monenlaista kokemusta asiasta samalle ihmiselle. Eli voi käydä ihan miten vain :-)

ap

Vierailija
6/24 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap mietit hedelmällisyydenkin kannalta, niin nelonen kertoo: tulin raskaaksi vasta, kun se yksikin imetys päivässä lopetettiin "vauva" oli silloin puolitoistavuotias.

Vierailija
7/24 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 08:56"][quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 08:51"]

[/quote]

Mahtuupa monenlaista kokemusta asiasta samalle ihmiselle. Eli voi käydä ihan miten vain :-)

ap

[/quote]

Jep,myös jokaisen raskausaika on ollut erilainen. Oireineen,painon nousuineen, jaksamisen kannalta. Minusta vois joku tehdä opinnäytetyön:D

Vierailija
8/24 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus jos mielessä,niin neljän raskauden kokemuksella kerron menkkojen alkavan,kun yöimetysvälit kasvavat. Jos yöllä jää yli 4 t väliä imujen väliin,ei mee kauaa kun menkat paukahtaa riesaksi

Vierailija
9/24 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on alkanut menkat 3kk synnytyksen jälkeen. Kaksi lasta siis ja molempia täysimetin 6kk.

Vierailija
10/24 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi lapsen ollessa 3 kk vanha. Täysimetin 3 h välein yötäpäivää.

Vaikka olis sadan lapsen kokemus, voi edelleen puhua vain omasta kropastaan.

Vierailija
11/24 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii ja lisäksi pumppasin maitoa luovutukseen n.5dl päivässä. Jotennmaitoq todellakin tuli paljon.

T.10

Vierailija
12/24 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset alkoivat, kun vauva oli 1 v 2 kk. Olin täysimettänyt vauvaa 5-kuiseksi, ja vielä tuonkin jälkeen imetys oli pitkään vauvan tärkein ravinnonlähde (meni tosi kauan ennen kuin hän alkoi tykätä soseista).

Imetys väheni huomattavasti vauvan ollessa 1 v, koska palasin tuolloin töihin. Imetin kuitenkin edelleen iltaisin ja öisin muutaman kerran, ja viikonloppuina enemmänkin. Kaksi kuukautta töihinpaluusta kuukautiset sitten alkoivat.

Vierailija
13/24 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 09:04"]

Raskaus jos mielessä,niin neljän raskauden kokemuksella kerron menkkojen alkavan,kun yöimetysvälit kasvavat. Jos yöllä jää yli 4 t väliä imujen väliin,ei mee kauaa kun menkat paukahtaa riesaksi

[/quote] Vauvani on nyt nukkunut yöt kokonaan viimeiset 4kk (vauva 5kk) eikä menkoista tietoakaan, vaikka rinnat ovat vailla tyhjennystä 8-9h joka yö.

Vierailija
14/24 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on alkanu n. 6vkoa synnytyksestä, paitsi 4. jälkeen n. 3kk. Ja kaikkia oon täysimettäny lapsen tahtisesti vähintään 4kk. Ja kuudesti oon tullu raskaaksi imetyksestä huolimatta. Lasten ikäerot on 1v2vko-1v4kk, koko ajan siis vähän pidemmällä välillä.. Nyt seitsemäs lapsi on vajaa 4vkoa..

Vierailija
15/24 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitonen tässä vielä.. Neljä raskautta itselläkin,tai neljäs menossa. Eikä yöimetys ole täällä vaikuttanut kuukautisiin.

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 09:04"]Raskaus jos mielessä,niin neljän raskauden kokemuksella kerron menkkojen alkavan,kun yöimetysvälit kasvavat. Jos yöllä jää yli 4 t väliä imujen väliin,ei mee kauaa kun menkat paukahtaa riesaksi

[/quote]

Vierailija
16/24 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla molempien kanssa menkat alkanut 5 viikkoa synnytyksestä...vaikka olen täysimettänyt molempia 6kk ja kaiken kaikkiaan 1,5 vuotta. Toinen raskaus sai alkunsa kun vielä imetin ensimmäistä (11 kk silloin), ehkäisyä ei käytössä. Toinen oli iso poika joka kävi tissillä vähintään 2 tunnin välein ensimmäisen kuukauden aikana. Ei kivaa kun on juuri jälkivuoto loppunut ja sitten tulee menkat... Yksilöllistä tämä taitaa olla, ja ei siis vain imetyksestä kiinni. Ja eka ovulaatiohan tapahtuu ennen kun menkat tulee, joten älkää vaan käyttäkö täysimetystä ja menkkojen puuttumista merkkinä siitä ettei voi vielä raskaaksi tulla! Nyt kolmas tulossa ja hän saikin sitten alkunsa minipillereistä huolimatta.

Vierailija
17/24 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan kuukausi synnytyksen jälkeen.

Vierailija
18/24 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-12 kk synnytyksestä. Kummallakin kerralla tasan 1 kk siitä, kun imetyskerrat vähenneet neljään, viiteen/vrk. Soseiden aloituksella tai yöimetyksellä ei ole ollut vaikutusta.

Vierailija
19/24 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisestä tuli ekat kuukautiset noin 6 viikkoa synnytyksen jälkeen. Mutta alkoivatkohan säännöllisesti sitten 6 kk iässä. Soseita aloittelin 5kk iässä ja imetin 10kk ikään.

Toinen on nut 4 viikkoa ja menkat alkoi toissyönä. Jälkivuoto on loppunut joskus viime viikon lopulla. Saas näkyä tuleeko nämä nyt säännöllisesti vai miten..

Vierailija
20/24 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 viikkoa synnytyksen jälkeen. Ihmettelin alkoiko jälkivuoto uudestaan.