Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielestäsi kohtuullinen koronarokotuksessa käymiseen menevä aika, jota ei tarvitse korvata?

Vierailija
03.07.2021 |

Kävin viime viikolla rokotuksessa. Kaksi viikkoa aiemmin sain kuulla heti työpäiväni jälkeen, että ikäisilleni on auennut varaamismahdollisuus, ja menin heti sähköiseen varauslistaan. Ajat olivat jo kortilla, mutta huomasin, että kahden viikon päästä olisi sellaisena päivänä vapaa iltapäiväaika, jona laskujeni mukaan tuli olemaan aamuvuoro. Varasin ajan klo 14.40, jotta työaikaa kuluisi varmasti mahdollisimman vähän, vaikka rokotus kuuluikin työaikaan.

Olen siis päiväkodissa töissä, ja meillä on käytössä kolmen viikon listat ja ilta-väli-aamu-kierto. Joten olisi luullut olevan helppoa suunnitella rokotusaikansa onnistuneesti nykyisen työvuorolistan ulkopuolelle. Miten väärässä olinkaan! Seuraavana päivänä töihin tullessa menin heti työvuorolistojen suunnittelijan luo ja kerroin rokotuksestani. Hänpä olikin juuri tehnyt seuraavan listan valmiiksi, ja olikin rikkonut i-v-a-kaavan juuri siltä viikolta, ja minulla olikin nyt tuona päivänä välivuoro, 8.21-16. Hän olikin laittanut täysin mielivaltaisesti oman ryhmänsä työntekijälle tuon aamun, ja kehotti vaihtamaan rokotusajan. Yritin tämän tehdä, mutta ajat olivat menneet niin, että seuraava aika olisi mennyt jo yli kolmen viikon päähän. Yritin sitten saada vuoroa vaihdettua, mutta aamun saanut sanoi, että hän aikoo pyytää siihen muutenkin lomaa. Seuraavalla viikolla listojen laatija lähetti minulle päivitetyn listan, jossa minulla oli joka toinen päivä töitä puoli kuuteen ja joka toinen välivuoro, jolloin rokotuspäivänä pääsisin klo 15.24. Omille työkavereilleen hän oli laittanut pelkkiä aamuja, ja vapaata toivonut sai torstain vapaaksi ja toinen ryhmän työntekijä sai hänen aamunsa. Siispä sanoin työkavereille, että pyytävät tuona iltapäivänä tarvittaessa apuja muista ryhmistä, jotta pääsen rokotukseeni. Asia oli kaikille ok.

Rokotuspäivänä lähdin työpaikalta klo 14.22, jotta ehtisin bussiin, joka ajaisi lähelle rokotuspaikkaa. Aika oli vähän myöhässä, joten pääsin lähtemään paikalta tasan kolmelta. Tällöin olisin ehtinyt bussiin, jolla olisin ollut työvuoroni päättymisaikaan päiväkodilla. Siinä ei olisi ollut mitään järkeä, varsinkin kun lapsia tiesin olevan jäljellä enää pari, joten en enää koukannut työpaikan kautta vaan lähdin kotiin päin aivan toiseen suuntaan.

Eilen sekä työvuorojen laatija että silloinen aamuvuorolainen valittivat, että tuo tunti oli aivan liikaa käyttää rokotukseen, ja minun vuokseni tämän aamulaisen täytyi tehdä tunti ylitöitä. Ai, ei kyllä olisi lasten lukumäärän puolesta tarvinnut, ja olisihan apua voinut pyytää muista ryhmistä? Ja tämä aamulainen oli edellisellä viikolla moneen otteeseen minulle ihmetellyt, miksi vuorojen laatija oli laittanut heille kaikki aamut ja minulle ja sijaiselle kaikki illat. Silti hän ei tietenkään halunnut vaihtaa vuorojaan pois, kunhan oli ihana kauhistella toisen selän takana. Ja aamulainen oli omana rokotuspäivänään kuulemma raahannut pyöränsä autossaan työpaikalle, jotta pääsisi pyörällä menemään mahdollisimman nopeasti rokotuspaikalle, ja kertoi OMASSA reissussaan kestäneen yhteensä 25 min.

Anteeksi pitkästä tekstistä, mutta oli pakko päästä purkamaan. Nämä toisen ryhmän työntekijät ovat kyykyttäneet ja nöyryyttäneet minua ja ryhmäni jäseniä monesti ennenkin, mutta tämä kerta sai kyllä itkemään kotona. Onneksi nyt alkoi kesäloma, ja syksyllä he lähtevät talosta ja työpaikan ilmapiiri kevenee kertaheitolla. Mielipiteitä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siihen menee se aika mikä menee, ja se on työaikaa. Ei sun tarvi noille muuta kommentoida, kuin korkeintaan sanoa, että nopeemmin ei julkisilla päässyt.

Vierailija
2/3 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä pääsi ja sano, että yritit saada vuoroja vaihdettua, mutta kukaan ei suostunut. Ja sano sekin (mikäli nämä nyt ei tajua muuten) että rokotusajat on kiven alla, se otetaan, mikä saadaan. Ja ei se sun vika ole, että siellä venähti. Ja viimekädessä se on esimies, joka arvioi, kestikö reissu liian kauan. Työkavereille sun menemiset ei kuulu pätkääkään jos teet niinkuin on pomon kanssa sovittu. Ja se, joka itki ylitöistä, niitä tulee ihan jokaiselle jossain välissä uraa ja ne on vaan tehtävä. Meillä ne on liukumia, te vissiin saatte siitä korotettua palkkaa. Meillä rokotukseen on annettu käytettäväksi 2h, porukka on laajalta alueelta kotoisin ja rokotuspisteelle on monelle useita kymmeniä kilometrejä. Voi kun ihmiset osaisivat laittaa asiat perspektiiviin, tämä olisi paljon parempi maailma kaikille❤️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki auto, niin me muutkin tehdään.